Shipping — Oktober 2023
-
TID til uddannelse! Hvis nogen kan huske jeg lovede jer et link til en debat og har set den kan i nok huske det jeg omtalte som det nye inden for tank, nemlig transport af ammoniak om få år. De omtaler det også i videoen(tror Helge lagde den ind på en tråd) Her en artiklen om nævnte, sørg for at læse det HELE, da det spændende for LPG-ejere er i bunden af artiklen. God fornøjelse! https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Hydrogens-Rise-Fuels-Global-Ammonia-Infrastructure-Growth.html
-
Det betyder at hvis gasordrerne falder markant, hvilket jeg ikke tror så kan VLGC omstilles til fragt af ammoniak. Der er kun 50 af den type skibe på verdensplan. Der er brug for 200 skibe alene til fragt af ammoniak om få år. Det tager mindst 4-5 at få bygget skibe. Vil gas og ammoniak så skulle dele de skibe der er nu så kan i selv gætte hvad raterne bliver.
-
Fremtidens skibsfart skal sejle på vedvarende drivmidler.
https://innovationsfonden.dk/da/nyhed/fremtidens-skibsfart-skal-sejle-paa -
Vurderer salg av 8,4 millioner BW LPG-aksjer
Storeier BW Group vurderer salg av inntil 8,4 millioner aksjer i BW LPG.https://www.finansavisen.no/energi/2023/10/03/8040565/vurderer-salg-av-8-4-millioner-bw-lpg-aksjer?zephr_sso_ott=ULXX2a -
Argumentet er, større fleksibilitet i aktiehandlen og balancering af budget i de 18 koncerner. Personligt tror jeg det også hænger sammen med børsintroduktionen i US, da de ikke kan have en ejer på 40% som BW group havde indtil i dag, nu ejer de ca.34%
-
Der skal nogle gode udbytter ind fremover som plaster på såret på det aktiesalg. Rabatten er ret heftig.
-
BWLPG: BW GROUP SOLGT 8,4M AKSJER, KURS 120
4.10.2023 08.02 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): BW Group har solgt 8,4 millioner aksjer i BW LPG til kurs 120 kroner pr aksje, ifølge en melding onsdag.Etter transaksjonen har BW Group 48,4 millioner aksjer i BW LPG, tilsvarende om lag 34,58 prosent av utestående aksjer. BW Group har inngått en lock-up-avtale på 180 dager for de gjenværende aksjene.
TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
-
Typisk Norge med disse store bloksalg til stor rabat, men der er altså en professionel køber som har betalt 800 mio for aktier til kurs 120. Jeg betragter faldet som en ideel købsmulighed. Casen for LPG er uændret
. -
Synes jeg fornemmer en utilfredshed med salget, jeg synes det er meget aktionærvenligt. Hvordan skulle BW-group ellers komme af med 8.6 mill. aktier? Sælge dem de næste uger til dumpingpris.......giver ingen mening. De ejer 18 koncerner hvoraf jeg tror nogle mod slide mere end andre og de har brug for en afbalancering. Så tager man midler derfra hvor man har succes. Fin købsmulighed.
-
Jeg er enig Mcjean. Den relativt beskedne daglige omsætning i aktien på børsen kan på ingen måde legitimere, at 8,9 millioner aktier skulle blive solgt via den vej.
-
Syntes dog stadig, at rabatten umiddelbart er i den høje ende.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind