Chemometec — April 2024
-
Tak TheNote for dine ord og grafer hvis USA tallet falder godt ud så tror jeg godt den kan tage noget optur og omvendt hvis tallet er negativt så tror jeg den skal længere ned så lidt et bet ( en god PM fra firmaet så er trenden vendt ) og shorterne fanges i døren

-
Jeg spekulerede for ikke længe siden i, at shorterne nok følte, at de havde et ekstra sikkerheds i et (måske) korrektionsmodent aktiemarked. Det hurtige drop på inflationstallene kunne tyde på det. De ville gerne have den ned. Men indtil videre ser det ikke helt så let ud, hverken at presse chem eller indeksene ned, sådan for alvor. Måske en positiv observation?
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1143332/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Chemometec nedjusterer forventningerne - aktien falder tungt https://www.proinvestor.com/investornyt/1144035/chemometec-nedjusterer-forventningerne-aktien-falder-tungt
-
Jeg må indrømme, at i mine mange år på aktiemarkedet, kun har set et selskab, der har overgået Chemometec. Det var noget, der hed OW Bunker. Fuldstændigt kaos.
-
Hej Thenote
-
Har fulgt debatten denne nogen tid. Tjente hyper aktien når han er lang og taler dårligt om den når han er lang. Var dette ikke bare ikke hvad man kunne forvente. One product Company der ikke kan få nye produkter ud over kanten ?
-
Sorry taler dårligt om den når han er kort.
-
Ikke helt klar over, hvad du mener med dit skriv, @JPInvestor. For en ordens skyld: Jeg forsøger, absolut ikke, at skose TheNote. Han har lavet mange gode indlæg - så må vi bare huske, hver i sær, at vurdere, og vi er enige i forudsætningerne.
-
om vi er enige....
-
Synes bare det tydeligt at han hyper chemometec når han er lang og finder mange dårlige ting når han er kort. Måske en smule farvet. Check gamle indlæg om hvor hurtigt hans mening skifter !
-
Hvad sker der når BlackRock starter deres automatsalg ? Husk på at ETF opkøb er computer køb/salg. Når chemometec kommer under 1mia Eur ryger de ud af de store cap index. Dvs automat udsalg. Swedbank er væk! ?
-
Hvordan kan du seriøst mene den skal stige når de nedjusterer ? Det har jo ligget i kortene længe. Tydelige at du er lang nu.
-
Bliv endelig ved med dine skriv, @TheNote. Vi kan jo stadig lægge til, eller trække fra, hver især.

-
Jeg betragter al jeg læser, som et partsindlæg. Men jeg bestemmer selv over mine investeringer.
-
Men dette er jo en toplinjen nedjustering. Rasmus og Martin har sikkert fået en pæn skilling
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind