Grønne Aktier — Maj 2022
-
Produktionen er relativ simpel at skallere op. De køre kun dag skifte. Så der er mulighed for både aften, nat og 2 weekend skift.
-
Dertil kan processen også automatiseres en hel del. Mon ikke de begynder at ske i løbet af 23
-
Der skal bruges flere sælger i tyskalnd. Så de har en i hver delstat
-
Og så skal der flere til at sidde og beregne tilbud
-
Min største bekymring går på supply chain og deres likviditet. Der bindes et stigende antal mio i supply chain efterhånden som volumen skrues op
-
18,3 er den handlet i og 63k i oms. Det er flot
-
Det er tydligt at vedkommende der købte 192k stk i kurs 16,5 for et par uger siden, nu sælger dem ud igen. Heldigvis er der så også en/flere via nordnet der ønsker at samle en hel del op
-
Ennogie er pt oppe med 61,5% i 2022. 4. mest stigende aktie i DK
-
Er faktisk en anelse overrasket over alene det faktum ikke har bevirket der kommer flere artikler om selskabet
-
Tror også de kan nå 250 mio før det indikerede beløb i projektet hvis ellers underleverandøre kan følge med. For 2023 har jeg PE50-70, 2024 PE30-50 og 2025 PE25-40. Så p.t afventer jeg Q2 og ser hvordan markedet ellers reagere i nærmeste fremtid. Mit Q4-2023 target er stadig 32kr men bliver selvfølgelig justeret op når / hvis Ennogie hæver deres salgsestimat for 2023. Hvis de f.eks runder 100 mil i 2023 vil mit target være 38kr i bull senariet og 26kr i bear senariet.
-
Jeg tør godt vædde på de når over 100 mio i 23
-
Ørsted: Storbritannien vil øge skatter på vindmølleparker - NY
https://www.proinvestor.com/investornyt/828558/orsted-storbritannien-vil-oge-skatter-pa-vindmolleparker-ny -
Tror jeg sådanset også TM. Er derfor spændt på, at se hvordan de næste par regnskaber ser ud og hvad de melder ud angåenden fremtiden. Hvis de f.eks sælger for 15mil kr i q4-2022 så skal de vækste med 21% per kvartal for at runde 100 mil kr i 2023. Lyder ikke helt umuligt
-
SB jeg har nu fået beskrevet den præcise skattemode mht skatteunderskuddet
-
De første 8,5 mio er 100% skattefri. Overskud større end det er efter nøglen 60% skattefri 40% alm virksomhedsbeskatning. Så effektivt vil de være max 8,33% men nærmere omkring 2-5% det første år. Så det ændre alligevel en del på din PE model
-
Har opjusteret kurs target for 2022 og 2023 p.g.a nye oplysning vedrørende skat. Har også justeret PE værdi lidt ned. Vil god lige se hvilken PE værdi markedet har tænkt sig, at handle Ennogie til samt se Ennogie komme i mål med 2023.
Kurs Target end 2022: 20kr
Kurs Target end 2023: 39kr ved PE60. Ved PE70 stiger kurs til 45.6kr https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/103672_Skaermbillede_2022_05_25_081604_ennogie_target.jpg
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind