Grønne Aktier — December 2020
-
Husk lige at QF har 600-700 mill. og trænger ikke cash i et godt stykke tid og om overhovedet. Det er planen at hver fabrik skl 60-70% lånefinansieres og JV skal så dække 15-20% hver især, men da QF leverer Know how skal de kun dække 10% ved hver nybygget fabrik, så de kan godt begynde at massekopiere Skive ASAP.
-
2021: Er grøn stadig håbets aktiefarve?
https://www.nordnet.dk/blog/2021-er-gron-stadig-habets-aktiefarve/ -
Pensionskæmpe forudser, at grønne aktier vil trække C25-indekset i 2021 https://borsen.dk/nyheder/investor/industriens-pension-ser-gronne-aktier-traekke-c25-i-2021
-
Fuel cell and solar stocks are soaring to some of their highest levels in year as the pandemic relief bill extends clean-energy tax creditshttps://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-23/fuel-cell-solar-stocks-surge-on-covid-bill-capping-banner-year?utm_source=twitter&cmpid=socialflow-twitter-climate&utm_content=climate&utm_campaign=socialflow-organic&utm_medium=social
-
-
Esset.. tjo det kan man jo godt sige, men nu er det ikke sådan selskaber kigger på deres CAPEX.. de kigger typisk på deres cash position og hvad de skal gøre med deres frie midler. BASF sidder på ca 5 mia USD eller ca 30 mia kr.. heraf har de så valgt at investerer 0.4 mia I QF.. det er stadig ikke noget stort bet fra deres side, men forholdet bliver lidt anerledes end din måde at stille det op på.
-
Jazz, jamen det er rigtigt og jeg skalheller ikke kune sige om eller hvor mange emissioner der kommer. Mest for at skitsere at man ikke skal regne med at det hele er lutter idyl. BASF har råd til at gåmed i alle e og det er ulempen.
missioner hvis der kommer nogen , det har alle vi småsparere ikke -
Jeg fatter intet andet end at du mener emissioner er u-idyllisk eller? Jeg anser emissioner for muligheder fremfor begrænsninger. Explorevirksomheder har et hav af emissioner............hvilket er yderst sexet, og når man er over 50 så er det klart bedre end sex, vil nogen mene, men det skal jeg ikke uddybe nærmere:-) andet end at jeg elsker emissioner, da de over tid fortæller og viser om virksomheden evner at materialisere sig.
-
Finansieringsmulighederne for QF er idyllisk og meget sexet og de vil aldrig få problemer med at rejse penge så længe de har de førende i branchen inden for kemisk produktion(BASF), distribution af råolie(VITOL), Lego's pengemaskine og en af de førende ingeniørvirksomheder i bygge-og anlæg med i konceptet. Desuden vil de fleste fabrikker være købt på lån og tilbagebetalt efter 3-4 år ifølge dem selv. Deres udgift til hver ny fabrik er ca. 10 mill. og der kan du immervæk bygge en del fabrikker nå
-
Så det er ikke fabrikkerne der er problemet cash-mæssigt for QF. Det er mere opkøb i renovationsbranchen der vil kræve emissioner, men det er slet ikke sikkert for hvis konceptet virker så kan det nemt implementeres i resten af verden via udlicitering og så vil pengestrømmen blive så stor at kun fantasien sætter grænser. Jeg tror det er det der vil ske og rent strategisk gælder det så om at "købe sig ind i affaldet" så de ikke lige pludselig kræver "guld" for plasticaffald, derfor burde QF købe
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
?