Bavarian Nordic — November 2025
-
Læs Gramstrup "ved 50% kan KF 1) Indsætte deres egen, kapitalfondsvenlige bestyrelse og diktere selskabets strategiske retning 2) Udbetale op til godt 10 mia kr. til aktionærerne og 3) Stille et nyt, højere købstilbud (minimum 6 måneder senere) for at erobre de sidste procenter, opnå 2/3 majoriteten og begynde udvandingen.
-
-
Selv hvis KF får 45% af BN, kan det være en strategisk gevinst. 45% giver ingen formel kontrol, men massiv reel indflydelse. Samtidig slipper de for at betale for et fuldt opkøb, men får stadig foden indenfor. De kan påvirke strategien, bremse beslutninger, der ikke passer deres planer, og gradvist presse selskabet i den ønskede retning. Falder kursen senere, kan de øge ejerandelen billigere - eller vende tilbage med et nyt tilbud på mere gunstige vilkår. Det er sagt før - men tåler gentagelse.
-
12:27 (fort.) Overtager KF aktier ved en tilslutning omkring de 50%, så må man håbe, at KF's ageren bliver påvirket i positiv retning af Leo Pharma-børsnoteringen, som tidligere er omtalt her. Tænker det også bliver svært at "tromle" ATP. Eller er det naivt?
-
Kunne godt tænke mig at oddse på hvorvidt de lykkes med buddet. Altså oddse på en grænse. Jo mere jeg vender det, jo mere tror jeg at de ikke engang når de 45%. De nåede 26% oprindelig, med hiv og sving. Men det var incl. en vis del fonde, kasser, proffe investorer. Efterfølgende har de hævet tallet skræmmende lidt. At tro de har jordskreds flyttet private investorer, tror jeg ikke på. Og jeg tror en solid del af de “instituelle” afventer fremtiden. Ellers er de “ukloge”
-
Mit Bet lige nu er noget der ligner 43-44% Max.
-
Mit Bet er under 50% - og hvis det er tilfældet - så kan de heller regne alle dem med der har sagt ja til 250kr - spændende hvad det hele ender med - håber på ny bestyrelse - eller at det opkøb MS laver er for en ny bejler til hele biksen - men gerne med et bud i nærheden af 300kr

-
Hvem syntes det er tillidsvækkende, at en flok “dengser m/k” fra et par kap fonde, der ikke har en dyt forstand på branchen og teknologierne, som er nogle pengepugere og primært tænker på egne lommer, overtager en virksomhed med en lovende fremtid. Tjaa måske nogle få, der kun tænker i moneter, små gevinster og næste gadehjørne. Eller nogle der lever for de små ligegyldige hverdagssejre.
-
En sejr der ville skabe tilfredshed med sin strategi og klarhed omkring sin investering, ville betyde en langt højere kurs. Derfor tror jeg ikke på at de kommer i mål. Det har altid været dyrt på den længere bane, at være en nærigpong!
-
CC - måske - men alle der har sagt ja i deres kampagne med 250kr kan de jo ikke indløse - så skal kursen godt nok på himmelflugt her i de sidste timer/minutter
-
Da minimumsbetingelsen for accept derfor ikke er blevet opfyldt, har Tilbudsgiver oplyst Bavarian Nordic, at de har besluttet at tilbagekalde Tilbuddet i overensstemmelse med afsnit 5.11 i tilbudsdokumentet. Som følge heraf er Tilbuddet uigenkaldeligt bortfaldet og vil ikke blive gennemført. Alle accepter af Tilbuddet er uden retsvirkning. Der vil ikke blive erhvervet aktier under Tilbuddet, og der vil ikke blive udbetalt vederlag til aktionærer, der har accepteret at sælge deres aktier i Tilbud
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind