Bavarian Nordic — November 2025
-
Nåh - det er i hvert fald spændende, hvor mange af os vedholdende/ genstridige småaktionærer, der til sidst alligevel valgte at sælge til KF i angst for at miste penge på den korte bane. Det er nemlig ikke på børsen der er blevet solgt / købt ekstraordinært mange aktier på det seneste.
-
@Cupcake - Tror vi stadig er mange der holder - det mest spændende er næsten Q3 regnskab - nu kan de ikke holde nyheder tilbage - alt skal på bordet.
-
Men hvad der er mere spændende er, at den artikkel med at de rykker de sorte bælter ind, jo også må gælde uanset om de får held eller ej. Vi kan jo ikke sidde overhørig, at en udefrakommende, kan kigge ind i en stor værdi ved at rydde op i butikken, og at vi så ikke selv rydder op i butikken. Det vil jo være torske dumt
-
Hvis ikke kapitalfondene er kommet på den anden side af 66,6 %, hvilket der er en fair chance for at de ikke er så har jeg svært ved at se hvordan de skal komme til afnoteringen uden at løft prisen per aktie. Men jeg tror desværre at de er villige til at gå planken helt ud her. De har allerede brugt så mange pengene på det her projekt at det bliver vanskeligt at gå tilbake på hele casen. Men det også svært uprofessionelt ikke at have fået ATP ombord.
-
@Opportunity - Ja, det håber jeg. Q3-regnskabet tillægger jeg absolut ingen værdi. Bestyrelsen kan i princippet præsentere de tal, der passer dem, og underskrive kontrakter, når det passer ind i deres egen plan. Min tillid til det nuværende setup i Bavarian Nordic er helt væk. Jeg håber oprigtigt, at de er i færd med at forberede en PM, hvor de indkalder til en XGF, fordi de samlet trækker sig.
-
@EliotSpitzer - Enig. Når KF er parate til at gå fra 90% til 50%, er det fordi, de virkelig, virkelig gerne vil overtage Bavarian Nordic. Hvorfor mon?
-
Præcis. CC. Tænker KF starter med at bruge de 3 mia kr i kassen på at lave tilbagekøb, og så er vi jo ved at være ved de 67%, når man samtidig tænker på egenbeholdningen. dertil kommer 0,3-0,5% som ledelsen sidder med. Dem finder de nok en metode til at høste også. Og mange bække små, så kommer vi derhen.
-
Læs Gramstrup "ved 50% kan KF 1) Indsætte deres egen, kapitalfondsvenlige bestyrelse og diktere selskabets strategiske retning 2) Udbetale op til godt 10 mia kr. til aktionærerne og 3) Stille et nyt, højere købstilbud (minimum 6 måneder senere) for at erobre de sidste procenter, opnå 2/3 majoriteten og begynde udvandingen.
-
-
Selv hvis KF får 45% af BN, kan det være en strategisk gevinst. 45% giver ingen formel kontrol, men massiv reel indflydelse. Samtidig slipper de for at betale for et fuldt opkøb, men får stadig foden indenfor. De kan påvirke strategien, bremse beslutninger, der ikke passer deres planer, og gradvist presse selskabet i den ønskede retning. Falder kursen senere, kan de øge ejerandelen billigere - eller vende tilbage med et nyt tilbud på mere gunstige vilkår. Det er sagt før - men tåler gentagelse.
-
12:27 (fort.) Overtager KF aktier ved en tilslutning omkring de 50%, så må man håbe, at KF's ageren bliver påvirket i positiv retning af Leo Pharma-børsnoteringen, som tidligere er omtalt her. Tænker det også bliver svært at "tromle" ATP. Eller er det naivt?
-
Kunne godt tænke mig at oddse på hvorvidt de lykkes med buddet. Altså oddse på en grænse. Jo mere jeg vender det, jo mere tror jeg at de ikke engang når de 45%. De nåede 26% oprindelig, med hiv og sving. Men det var incl. en vis del fonde, kasser, proffe investorer. Efterfølgende har de hævet tallet skræmmende lidt. At tro de har jordskreds flyttet private investorer, tror jeg ikke på. Og jeg tror en solid del af de “instituelle” afventer fremtiden. Ellers er de “ukloge”
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind