Bavarian Nordic — September 2025
-
10/9 2025 17:45 af Strøjer - Der er ingen af de eksisterende kontrakter, der er blevet annulleret, og alt andet lige, hvis man kan stole på Paul Chaplin, tyder det på, at amerikanerne heller ikke har planer om det på trods af Kennedy's kritisk vaccine holdning. Du kan derfor regner med de kontrakt tal du finder i USSpending.gov tallene.
-
Det betyder også at både Emergent og Bavarian Noridc kan forvente løbende order fortsat. Så det kan ikke være herfra at Bavarian Nordic får dårlig økonomiske tal der skulle retfærdigøre en lav kurs.
-
Du har BN's kontrakter her: https://www.usaspending.gov/search/?hash=c299e8171f4e758c82235eb9f16a6aca
-
(10:04) Her er link til dagens afsnit af Millionærklubben med Bak fra Dansk Aktionærforening
https://www.euroinvestor.dk/podcast/millionaerklubben-10
Samtalen med bak begynder 24 minutter inde i udsendelsen - og ikke 40 minutter som jeg skrev i morges. Blev lidt irriteret på Bak, synes han strøg bestyrelsen og ledelsen lidt for meget med hårene. Havde gerne haft han var lidt mere en “fighter”… Men han er måske mister “good guy” - Hvem er så mister “bad guy”?
-
Mener, at BN har 1 (en) beredskabskontrakt tilbage med USA, nemlig en 10-års-kontrakt der der løber indtil efteråret 2027. Må formode den skal snart genforhandles. Tror fortsat ikke Jynneos (2 doser-vaccine) kommer til at erstatte ACAM2000 (1 dosis). Men helt sikkert, at der skal indkøbes nogle stykker til militæret, sundhedspersonale mv.
-
Har tidligere luftet tanken, at USA måske gerne ser, at selve produktionen af Jynneos flyttes til USA - og at en fortsættelse af kontrakten måske er betinget heraf. (Er ikke klar over om fill & finish fortsat finder sted i USA.) Måske venter man på de billige vacciner, der vil blive produceret i Indien. En tredje produktionsvirksomhed vil måske være på sin plads for at kunne klare et verdensomspændende udbrud, såfremt mpox muterer og spreder sig. Samme gælder i højere grad for Chikungunya.
-
Godmorgen

-
Godmorgen

-
Ja, Bikuben, jeg er helt sikker på at der kommer en ny kontrakt på den frysetørret version. Det vil være helt vanvid, hvis det ikke sker md så mange ressourcer og tid som er brugt på det projekt. Amerikanerne har allerede nu investeret meget her.
-
Jeg savner lidt Bavaninvest her i debatten. Hvor blev den stemme af?
-
@bikube - du taler i “fremtid” - frysetørret version i produktion for længst, jf. PM fra 2022. https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6569 og versionen blev godkendt af FDA for et halvt år siden. Vi har ventet større ordre længe for at erstatte udløbne vacciner samt landes donationer til Afrika. Hvorfor flere kontakter ikke er underskrevet, kan der kun gisne om. Fordi det ikke ville se godt ud, når Afrika samtidig efterspørger vacciner? Fordi det ville påvirke regnskabet?
-
Tak ES, men mit spg. var mere, hvordan jeg skulle tolke outlays kolonnen. i min bog betyder outlays for udbetalt, og der er mange kontrakter, som står som 0 outlays. eks HHSO100200700034C som står med en kontraktsum på over 1 mia dollars, men 0 i outlays. Det må da være en fejl...
-
11/9 08:10 af Strøjer - Ja, du tolker det rigtigt men jeg antaker at utløpne kontrakter ikke er angivet på samme måde som aktive kontrakter. Men det kan give en indikator på hvad der har været historisk.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind