Bavarian Nordic — November 2024
-
Min pointe med beskrivelsen af LC16m8 er at det ser ud som om det bliver den vaccine og så MPV-BN som kommer til at dele broderparten af de vacciner som skal bruges i den nuværende epidemi i Afrika. Hvis LC16m8 var blevet leveret noget hurtigere ville jeg syntes det var en trussel imod MPV-BN men de har været så langsome med leveringen at jeg tvivler på de får videre store order.
-
Tak for informationerne Eliot. Jeg kan forstå, at den ugentlige MPOX briefing i går blev aflyst, så vi må vente til næste torsdag med at høre fra africa cdc. Måske kommer der nogle nyheder fra WHO mødet i dag, hvor PHEIC skal drøftes.
-
-
Strøjer - Det var et meget vigtigt spørgsmål. Variolavirus (koppevirus) (eng. small pox) og abekoppervirus (eng. mpox) tilhøre begge poxviridae, som tilhører slekten parapoxvirus og molloscum contagiosum-virus som tilhører slekten molluscipoxvirus. Virus der ligner hinaden som small pox og Mpox kan hyppigt blive elimineret med samme vaccine fordi de ligner megte på hinaden. Men hvorfor er der så mange koppe-vacciner når de ikke er godekndt når kopper er udryddet?
-
.....når de ikke er godkendt til mpox og når samtidig kopper er udryddet? Jo, det er ikke længere naturligt at få koppe ved at have sin gang i verden. MEN både Rusland og USA har gemt koppe-virus i biologiske banker med henblik på forskning og eventuel til brug i biologiske våben. Det er netop af sidste grund der r forklaringen på at mange lande ligger inde med gammel og nye vacciner imod kopper (small pox).
-
Der er også spekulation om andre lande (bl.a. Frankrig) også har gemt koppe virus med henblik på muligheden for at udvikle bilogiske våben. Mest frygtet lige nu er at Rusland ser ud til at udbygge den facailitet uden for Moskva som er et af de to tidligere kendte lager for kopper (small pox).
-
Her er en artikel som diskutere hvad der muligvis sker i forhold til virus produktion fra Rusland's side (uden at jeg har taget kritisk stilling til denne). https://lansinginstitute.org/2024/10/28/investigation-reveals-russias-ongoing-viral-research-and-activity-in-africa/
-
22/11 11:40 Bavainvestor: Jeg har ingen ide om hvad PHEIC konkludere fordi jeg ikke kender deres beslutningskriterier men du har helt ret i at det bliver interessant hvad konklusion de kommer frem til.
-
22/11 11:40 Bavainvestor: Africa CDC's informationsmøde blev aflyst fordi at Africa CDC's chef Dr. Jean Kaseya ikke var tilgængelig for at afholde præsentation. Det var fordi han deltog i The Global Fund's bestyrelsesmøde som blev afholdt i Lilongwe, Malawi. Der har også været en række minister fra Afrikanske lande til dette møde.
-
Dr. Jean Kaseya holdt tale på The Global Fund's møde og han talt bl.a. om lokal produktion af vacciner i Afrika. https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=588294750375491
-
Tak for alt din flid i denne Eliot, Men bio terror eller ej, Copper vil være her i mange år fremover => bavas "ustabile ben" er i virkeligheden et meget stabilt bread and butter, men kan selv være meget svingende fra år til år, men grundforretningen er der jo.
-
Strøjer - Der er ikke noget at takke for. Jeg syntes kun det er fint at dele og endnu finer når der kommer med- og modspil. Jeg har samme grundliggende holdning som dig. Mpox vil være i omløb i mange år ellers frem til store regioner i Afrika bliver vaccinere men det vil blive ganske vanskeligt at få til.
-
MCR - Tak for opdatering.
-
22/11 2024 17:47 EIMiller - Det kan være interessant nok at se på holdbarhed mellem de to produkter men indtil der er tilstrækkelige doser til hele befolkningen tror jeg ikke der er noget som bliver destrueret. Disse lager er for at sikre befolkning imod evt. koppe/angreb fra en fjendtlig magt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind