Bavarian Nordic — September 2023
-
Netop Kraken, det var netop pointen

-
Match, nope, jeg er ikke pensionist. Prøver at bringe lidt balance og overblik ind i chatten.
-
Kan den her menings- og indholdsløse diskussion virkelig blive ved ????. Det er jo netop det der er problemet, den manglende anerkendelse af at der er noget galt i den måde firmaet har været drevet på. Det nytter jo ikke noget at lukke øjne for det. Vi skal da som aktionærer, ytre os og debattere med andre om deres tanker og holdninger. Så tavshed kan jeg ikke bruge til noget
-
Match..du må åbenbart gerne komme med jubelindlæg baseret på store drømme og køkkenbordsfremskrivninger om en sygdom som BN ikke har en vaccine til - endnu. Jeg har lidt svært ved at forstå, at det er mere relevant end at debattere de problemer og den mistillid som åbenlyst hærger aktien idag?
-
..har været lidt spekulation om hvorfor de secondary endpoints måles mod xbb.1.5, når det ikke er en VOC (variant of concern), både på denne og andre platforme...så spurgte Rolf, som svarede 'XBB 1.5.er den variant som de int myndigheder kræver at man forholder sig til pt for at have en relevant vaccine.'
-
..så ingen moral hazard der, som det blev antydet.
-
(ift milestones etc)
-
Jo jo - men det er jo kun fordi, hele udviklingen har taget så lang tid, at det bliver et problem. Vi har en vaccine, som virker fint, men som selvfølgelig ikke kan følge med i al evighed i forhold til virussens mutationer. Som både Expres2ion og Adaptvac har fremhævet, kunne man sagtens opdatere ABNCoV2 til at virke lige så godt over for XBB.1.5. Så burde den kunne godkendes. At den så måske ikke fremover kan opdateres hurtigt nok til at kunne konkurrere med mRNA, er måske et godt kommercielt
-
argument for ikke at gå videre med den. Især når det koster milestones og tilbagebetaling til staten at gøre det. Men når man har indgået aftaler med stat og partnere om at udvikle en vaccine, og vaccinen faktisk virker, skyldes man så ikke skatteyderne og partnerne at følge den til dørs?
-
ja, enig
-
..nu gik min forespørgsel kun på 'den kunstige fremstilling af et dårligt resultat vba xbb.1.5...
-
Vi kan skrive stolpe op og ned og alle de håb og forventninger vi har til aktien. Vi er bare nødt til at ankerkende at marked bare er af en anden opfattelse. Jeg ved godt hvad det skyldes, TILLID eller vel nok mangel på samme. Jeg mener at aktionærerne bør ligge et voldsomt pres på bestyrelsen, få dem til at indse, den eneste vej frem er at få lagt en meget tydelig strategi, der ikke skræmmer aktionærerne. Det evner ledelsen åbenbart ikke
-
..forstår dine tanker @CSørensen, og havde der stadig været et solidt potentielt marked, er jeg sikker på, de ville forfølge det yderligere, men faktum er desværre, at det kan ikke betale sig. Selv om man kan argumentere for ansvar overfor staten, samarbejdspartnere etc. Synes ikke der er noget skjult motiv over det
, det er 'blot' forretning.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind