Bavarian Nordic — Juni 2023
-
Der er helt ro på indtjeningen - også med Mpox. Jeg skrev tidl. i gruppen. Har fået bekræftet af BN selv, at de har 4,4 mia i ordrebogen på Jynneos, mod Mpox. Det er det, der er gældende - det vi kan regne med i år ???
I årsrapporten på side 32, under forudsætningerne står:
"Smallpox/mpox vaccines: only confirmed orders have been included and amounts to approximately DKK 4,400 million."
-
Ingen spørgsmåltegn, kun en glad smiley
. Har fået bekræftet af BN selv, at de har 4,4 mia i ordrebogen på Jynneos, mod Mpox. Det er det, der er gældende - det vi kan regne med i år
I årsrapporten på side 32, under forudsætningerne står:
"Smallpox/mpox vaccines: only confirmed orders have been included and amounts to approximately DKK 4,400 million."
-
Ja, tak, 1964, enig Match! Det var også grunden til mit skriv ang., at BN er blåstemplet af store lande og organisationer, USA, Storbritanien, EU, HERA mm., da det nogle gange kommer nogle tåbelige og ubegrundet påstande i denne gruppe fra tvivlsomme profiler.
-
Det er simpelthen noget vrøvl, når det drejer sig om et børsnoteret selskab med mulighed for at tjekke regnskaber og budgetter - vel at mærke bekræftede budgetter, som PoP så fint skriver. Og til Kraken vil jeg sige, at kigger du i de børsmeddelelser, som BN har udsendt de seneste 2 år, så vil du også kunne se, hvad der ligger af fremtidige ordrer i årene 2024 og 2025. Brug nu lidt energi på at analysere BN's egne oplysninger, og kom så med en kvalificeret guidance.
-
Ja,
tak. -
Det tager du alvorligt fajl, Kraken. Jeg læser med interesse dine indlæg, men der mangler substans. Og det ville være rart at se resultatet af dit hjemmearbejde. Du kan f.eks. kigge de lidt ældre børsmeddelelser igennem og komme med et overslag på tilbagevendende indtægter alene fra de eksisterende vaccineprodukter inklusive nye ordrer fra BARDA/USA og Canada. Og det er uden nye ordre på MPOX - 17/11 2022 udtaler Paul Chaplin, at BN kan producere mellem 15 og 20 mio. doser MPOX vaccine.
-
Og BN kan sælge det, de producerer. Alene de "faste" vaccineprodukter vil give en årlig omsætning på ca. 1.810 mia. kr. og det er uden MPOX, hvor der i 2024 kommer en frysetørret udgave med stor potentiel indtægtsværdi i de kommende år. Og den lave kurs lige nu fastsættes ikke af "markedet" men af store amerikanske og europæiske fonde, der har shortet ca. 5 mio. Bavarian Nordic aktier. Og det har intet med værdierne i BN at gøre. Det er simpel gambling.
-
Og dermed slutter mine betragtninger om Bavarian Nordic. Jeg har ret mange aktier, jeg har købt flere i denne fase, og jeg beholder dem alle. Og så afventer vi RSV resultater, som jeg ikke indregner i mine kalkuler og Q2 den 23/8. Og jeg går egentlig som en selvfølge ud fra, at når man deltager i debatten ejer man aktier i Bavarian Nordic.
-
Interessant resultat i går med COVID-vaccinen. Vaccinen har som beskrevet nået det primære endepunkt i form af non-inferiority. Man har med andre mere almindelige danske ord vist, at vaccinen ikke er uacceptabelt dårligere end Pfizers, når det gælder neutraliserende antistoffer overfor Wuhan-undertypen. Læs gerne den sætning igen.
-
Omvendt (som ikke er nævnt af nogen på tværs af platforme af hvad jeg ved af) så har de IKKE opnået anden del af det primære endepunkt i form af superiority. Det vil sige, at det ikke har været muligt at vise, at BNs COVID-vaccine giver et bedre immunrespons end Pfizers overfor Wuhan-undertypen (målt 2 uger efter immunisering).
-
Jeg anser derfor gårsdagens resultat som en dårlig nyhed maskeret som en god. Den divergerer fx også i forhold til tidligere udmeldinger om, at BNs vaccine skulle være bedre end eksisterende vacciner (https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6379
”Initial data from the first-in-human trial of the vaccine have confirmed its ability to induce strong and broad antibody levels, superior to those of the current approved vaccines” -
BNs vaccine er ligesom de originale mRNA-vacciner designet efter den oprindelige virusstamme, hvormed de ligesom de oprindelige vacciner alt andet lige vil have problemer overfor de nyere og fjernere beslægtede stammer såsom XBB.1.1. Dette har BN også selv vist i nyheden fra d. 16. juni 2023. Hvis fold reduktionen i nAbs er ens for BNs sammenlignet med Pfizers på tværs af varianter, vil man heller ikke kunne vise superiority overfor varianterne.
-
Man står derfor tilbage med et håb om, at varigheden down-the-line vil være længere end Pfizers samt bivirkningsprofilen vil være mere favorabel. I forhold til bivirkningsprofilen vil man være begrænset af forsøgets 1:1 allokering ud i BNs og Pfizers vaccine kun omhandler 662 deltagere (dvs. der kun er data på cirka 331 Pfizer-deltagere), hvormed datagrundlaget er begrænset til en sammenligning af de mere hyppige bivirkninger i indeværende forsøg.
-
Med det lagt oveni manglen på et efficacy study står de nuværende fase 3 forsøg ret smalt i forhold til en eventuel godkendelse. Et gæt ville være, at det nok kræver et nyt forsøg med en modificeret vaccine baseret på fx XBB.1.5 ligesom Pfizers seneste FDA-ansøgning: https://www.pfizer.com/news/announcements/pfizer-and-biontech-submit-applications-us-fda-omicron-xbb15-adapted-monovalent
-
Det er dog et ret mudret billede, hvor der vist p.t. ikke findes en klar konsensus om, hvad der skal til for at få godkendt nextgen vacciner. Læs fx: https://www.nytimes.com/2023/06/26/health/covid-vaccines-nextgen.html
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind