Bavarian Nordic — Juni 2023
-
Det tager du alvorligt fajl, Kraken. Jeg læser med interesse dine indlæg, men der mangler substans. Og det ville være rart at se resultatet af dit hjemmearbejde. Du kan f.eks. kigge de lidt ældre børsmeddelelser igennem og komme med et overslag på tilbagevendende indtægter alene fra de eksisterende vaccineprodukter inklusive nye ordrer fra BARDA/USA og Canada. Og det er uden nye ordre på MPOX - 17/11 2022 udtaler Paul Chaplin, at BN kan producere mellem 15 og 20 mio. doser MPOX vaccine.
-
Og BN kan sælge det, de producerer. Alene de "faste" vaccineprodukter vil give en årlig omsætning på ca. 1.810 mia. kr. og det er uden MPOX, hvor der i 2024 kommer en frysetørret udgave med stor potentiel indtægtsværdi i de kommende år. Og den lave kurs lige nu fastsættes ikke af "markedet" men af store amerikanske og europæiske fonde, der har shortet ca. 5 mio. Bavarian Nordic aktier. Og det har intet med værdierne i BN at gøre. Det er simpel gambling.
-
Og dermed slutter mine betragtninger om Bavarian Nordic. Jeg har ret mange aktier, jeg har købt flere i denne fase, og jeg beholder dem alle. Og så afventer vi RSV resultater, som jeg ikke indregner i mine kalkuler og Q2 den 23/8. Og jeg går egentlig som en selvfølge ud fra, at når man deltager i debatten ejer man aktier i Bavarian Nordic.
-
Interessant resultat i går med COVID-vaccinen. Vaccinen har som beskrevet nået det primære endepunkt i form af non-inferiority. Man har med andre mere almindelige danske ord vist, at vaccinen ikke er uacceptabelt dårligere end Pfizers, når det gælder neutraliserende antistoffer overfor Wuhan-undertypen. Læs gerne den sætning igen.
-
Omvendt (som ikke er nævnt af nogen på tværs af platforme af hvad jeg ved af) så har de IKKE opnået anden del af det primære endepunkt i form af superiority. Det vil sige, at det ikke har været muligt at vise, at BNs COVID-vaccine giver et bedre immunrespons end Pfizers overfor Wuhan-undertypen (målt 2 uger efter immunisering).
-
Jeg anser derfor gårsdagens resultat som en dårlig nyhed maskeret som en god. Den divergerer fx også i forhold til tidligere udmeldinger om, at BNs vaccine skulle være bedre end eksisterende vacciner (https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6379
”Initial data from the first-in-human trial of the vaccine have confirmed its ability to induce strong and broad antibody levels, superior to those of the current approved vaccines” -
BNs vaccine er ligesom de originale mRNA-vacciner designet efter den oprindelige virusstamme, hvormed de ligesom de oprindelige vacciner alt andet lige vil have problemer overfor de nyere og fjernere beslægtede stammer såsom XBB.1.1. Dette har BN også selv vist i nyheden fra d. 16. juni 2023. Hvis fold reduktionen i nAbs er ens for BNs sammenlignet med Pfizers på tværs af varianter, vil man heller ikke kunne vise superiority overfor varianterne.
-
Man står derfor tilbage med et håb om, at varigheden down-the-line vil være længere end Pfizers samt bivirkningsprofilen vil være mere favorabel. I forhold til bivirkningsprofilen vil man være begrænset af forsøgets 1:1 allokering ud i BNs og Pfizers vaccine kun omhandler 662 deltagere (dvs. der kun er data på cirka 331 Pfizer-deltagere), hvormed datagrundlaget er begrænset til en sammenligning af de mere hyppige bivirkninger i indeværende forsøg.
-
Med det lagt oveni manglen på et efficacy study står de nuværende fase 3 forsøg ret smalt i forhold til en eventuel godkendelse. Et gæt ville være, at det nok kræver et nyt forsøg med en modificeret vaccine baseret på fx XBB.1.5 ligesom Pfizers seneste FDA-ansøgning: https://www.pfizer.com/news/announcements/pfizer-and-biontech-submit-applications-us-fda-omicron-xbb15-adapted-monovalent
-
Det er dog et ret mudret billede, hvor der vist p.t. ikke findes en klar konsensus om, hvad der skal til for at få godkendt nextgen vacciner. Læs fx: https://www.nytimes.com/2023/06/26/health/covid-vaccines-nextgen.html
-
Countries including the US, the UK, Spain, Belgium, and the Netherlands are seeing an increase in Mpox cases in the past few weeks. Health officials in Los Angeles and Colorado have issued alerts and launched vaccination campaigns to protect those in high risk groups, while London has extended the vaccination programme for Mpox due to the spike in cases in the city.
-
Europe On Alert After 22 Mpox Cases Recorded In May - Health Policy Watch
Europe reported 22 cases of Mpox in May, prompting the World Health Organization (WHO) to urge people in high risk communities to get vaccinated if possible.
Health Policy Watch (healthpolicy-watch.news)
-
Mpox is continuing to circulate in Africa, Asia and Latin America, where access to vaccines is patchy or non-existent.
A letter to the Lancet by Japanese researchers earlier this month warned about how the epidemic could spread if left unchecked. They suggest that by the time an epidemic is nearing its end, cumulative cases are generally between 0.1% and 1.5% of the estimated population size of men who have sex with men, which is the group in which the current global outbreak is primarily
-
spreading.
"If this empirical pattern was applied to Japan, which has an estimated population size [of men who have sex with men] of 0.7 million, an epidemic of up to 10,000 cases might be expected in the absence of successful containment," the researchers say.
The key to stopping the disease from spreading through Asia, they say, will be vaccine rollout in low- and middle-income countries.
-
Mpox continues to spread in countries with little access to vaccines
Mpox is continuing to circulate in Africa, Asia and Latin America, where access to vaccines is patchy or non-existent.
(www.gavi.org)
-
Hvorfor er Helge Larsen altid nervøs for aktierne i juni måned? Hvad går debatten om de danske investordarlings Zealand Pharma og Bavarian Nordic ud på? Og hvad i alverden sker der for Lundbecks direktørfyring?
Lyt med på ugens afsnit af investeringspodcasten med Hansen & Larsen, hvor det også skal handle om laks, inflation og centralbankernes udsigter til at hæve renterne igen. https://www.proinvestor.com/boards/113548
-
Det er meget snart: Topline results expected around mid-2023
COPENHAGEN, Denmark, April 11, 2023 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) announced today that the Phase 3 clinical trial of MVA-BN
RSV, the Company’s investigational vaccine for the prevention of respiratory syncytial virus (RSV) in adults ≥60 years of age, has now accrued the number of cases required to complete the primary efficacy analysis, which is expected around mid-2023. Adjudicated data have confirmed enough cases with both 2+ sy -
Bavarian Nordic kursmål
20 juni 2023: Nordea 424 kroner fra Anbefalingen er fortsat “køb”.
-
maj 2023: Citigroup 407 kroner. Anbefalingen er uændret “køb”.
-
maj 2023: Cowen 350 kroner. Anbefalingen er dog uændret positiv “outperform”.
-
marts 2023: Danske Bank 425 kroner Anbefalingen er uændret “køb”.
-
februar 2023: Needham 371 kroner. Anbefalingen “køb” gentages.
-
februar 2023: Jefferies 325 kroner. Anbefalingen er fortsat “køb”.
-
-
Ingen kan vide, hvad der præcist kommer til at ske i fremtiden, men jeg benytter kursmål fra banker og analysevirksomheder som pejlemærker. Folk med økonomisk indsigt og virksomhedsforståelse - udannede folk - har lavet en analyse af virksomheden i dag og bedømt potentialet i fremtiden.
-
Når 6-8 anbefaler køb og har markant højere kursmål, så viser det klart, at virksomheden i dag ikke køre dårligt - skrevet meget beskedent. Det går godt, bedømmer de. At kursmålene er markant højere end i dag viser, at der indenfor 1-3 år også er meget stor sandsynlighed for, at vi på et tidspunkt har stor chance for at ramme en væsentlig højere kurs end i dag. Det har vi også gjort et par gange indenfor de seneste to år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind