Bavarian Nordic — Januar 2021
-
syntes jeg ser nogle gode træk i Bava i lighed med tidligere mønstre
mon ikke vi skal en god tur op igen alle mine pile siger op
vi håber -
exitnu m.fl.; Er det ikke lidt i overkanten ligefrem at kalde lidt ekstra omkostning for en nedjustering?! Det er vel nærmere blot en konstatering af, at omkostningerne er lidt højere end først antaget, og det synes jeg i bund og grund er lidt tåbelig at lave en utidig børs meddelelse på - den slags små-justeringer tager man som regel ifm. den alm rapportering, hvor man alligevel har til hensigt at uddybe/begrunde sagen nærmere - indimellem lidt for amatøragtigt - vh./god weekend

-
Jeg er nu ikke så sikker på at angivelse af et selskabs omkostningsniveau udenfor de alm. rapporteringsdatoer er et lovkrav?! Der er mig bekendt masser af eksempler på, at et selskab har afventet med at korrigere for såvel indtjening som omkostninger til på selve regnskabsdagen - prøv at forestille dig Novo skulle/ville gøre det samme?!? Vh./god weekend...
-
#hanfrank12 - Jo det er et lovkrav. Et børsnoteret selskab har pligt til hurtigst muligt at offentliggøre intern viden som en gennemsnitlig investor vil handle på baggrund af (kursfølsomhed). Hvis et selskab ikke offentliggør øgede omkostninger, så SKAL det være fordi de skønner
at investorerne er ligeglade, hvilket sjældent er legitimt. -
Jo-jo, den side af sagen er jeg selvfølgelig enig i, men betydningen af hvorvidt et øget omkostningsniveau på 5 % uden videre skal meddeles, og uden en uddybende forklaring, er jeg lodret uenig i - lidt filosofisk anskuet, kan man på sin vis påstå, at hvis man melder noget ud uden en uddybende forklaring, så er det på sin egen vis vildledende
- se evt. https://jura.ku.dk/jurabog/pdf/juridiske-monografier/Werlauff_et_al_Vaerdipapirhandelsloven_med_kommentarer_2006.pdf -
Ledelsen anser det som nødvendigt med en meddelelse og det er vel nærmere 10 % end 5 % flere omkostninger end tidligere udmeldt. Det er netop pointen i dette tilfælde. Zeal har tidligere meddelte forventet omkostningsniveau og nu holder spændet ikke længere, derfor sendes en opdateret prognose for omkostninger - som relaterer sig til opkøbet af Valeritas.
-
En reference til 1012 sider .... det er sikkert mere nøjagtig end til Google og langt færre sider

-
Mht Zealand undrer det mig at de ikke skriver hvorfor de øgede omkostninger - er det opkøbet, Corona effekt eller ?
-
LLI, det er ikke forbudt at bruge indholdsfortegnelsen
...?!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Det ville jo være kæmpe insider-køb