Genmab — Marts 2025
-
Jeg tror ikke, at der er hold i selve sagen. Det de anklages for (så godt som jeg nu kan forstå det) har tilsyneladende været kendt i mange år. Se for eksempel artiklen: Application of Mono- and Disaccharides in Drug Targeting and Efficacy https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29441721/
-
Tror det er smart at reducere kraftigt i alt, der er tungt afhængigt af USA. Der er et geopolitisk tektonisk pladeskift i gang. Det bliver ikke det samme frie marked, som vi har nydt godt af i flere årtier. Protektionisme og usikkerhed er kommet for at blive.
-
Gentogen, det er en meget vigtig pointe. At den brugte viden ren faktisk er en hemmelighed og ikke er kendt i offentligheden er kan findes ved relativ overkommenlig arbejde. Lidt som når patent skal vurderes. Abbvie skal bevise at det som er brugt er en hemmelighed.
-
Det vil klart være en fordel for Gmab hvis denne sag afgøres hurtigst muligt. Gmab er ikke interesseret i at den trækker ud og evt kan sætte en stopper for kommerciel udrulning af Rina-S. (det kræver at de kan overtale dommeren om at de har en vinder sag)
-
"Hos Sydbank vurderer senioranalytiker Søren Løntoft Hansen dog ikke, at søgsmålet bør have den store betydning for Genmab-aktien.
”Umiddelbart tænker jeg ikke, at der er så meget i det her,” siger Søren Løntoft til Marketwire.
Selvom Abbvie søger om erstatning, så er der ikke tale om patentbrud i søgsmålet.
-
Derfor er det mest interessant i søgsmålet nærmere Genmab og Abbvies partnerskab om kræftmidlet Epkinly, lyder det videre fra senioranalytikeren.
Det, som jeg hæfter mig mest ved, er, om man på den ene side kan sagsøge et selskab, og på den anden have et rigtig nært og godt forhold?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Når de store i USA lugter blod .. Har Genmab flere kaniner i hatten ...