Aktiesnakken — April 2016
-
God morgen.

-
Kedeligt med USA og Asien.

-
DAX future er p.t. + 0,8%. Så dagen bliver nok ikke så skidt endda
-
Protector har fået styr på obligationslån. Udsteder 500 mio. til 3,7 % + NIBOR med 30 år løbetid. Det er sq fint syntes jeg og under deres historiske afkast af investeringsporteføljen så kan reelt vise sig at give ekstra gevinst + styrke kapitalgrundlaget
-
Er der nogle herinde der har en god grund til ikke at købe Scatec Solar?
Jeg synes den ser fornuftig ud og de har vendt et lille underskud til overskud og er klart en branche der har fokus i hele verden med grøn energi? 
-
Jeg forventer vækst, vækst, vækst vedr. Pandora, og udfordinger på valutaen. Det forventer jeg mange selskaber vil have, og det hele store usikkerheds moment er om Kina devaluere stort inden de træder ind i det "fine" valuta selskab, sker det, kommer der ragnarock på aktiemarkedet.
-
Jeg tænker Q1 tallene vil vise en ordreindgang højere end sidste år, en stigning i service ordrer, omkostninger under kontrol og masser af cash. De får åbnet mere for ordrer fra Kina og Brasilien. Alt i alt - lutter positivt. Det skulle gerne drive den op i 480-490. Men jeg synes den nu ligger for langt nede til at den kan nå helt derop blot på Q1-tal, hvis der ikke er en opjustering. Er jeg urealistisk eller blot for utålmodig?
-
Vedr. Pandora: Jeg forventer at Pandoras salg i Q1 vil vise mere vækst end deres konkurrenter, netop fordi de åbner så mange nye butikker. Men der er selvfølgelig valutapåvirkningen. Men handler de ikke selv i dollar når de køber råvarer og på deres fabrikken i asien?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Spændende om vi får et massivt short squeeze i dag, eller om det fortsat vil lade vente på sig