Aktiesnakken — April 2020
-
Bibob der er ikke en eneste artikel som kan bevise at Klorokin har nogen som helst positiv effekt på Covid-19. Der er formodninger, men også modbeviser. Det skal testes ordentlig, men jo flere data som kommer jo mindre sandsynligt ser det ud at det virker.
-
Jeg er enig i der IKKE er videnskabelig evidens for ENDNU at sige klorikin har xx effekt. Der er en række læger der har fortaget nogle eksperimentelle forsøg. Men det er ikke relle store redelige kliniske forsøg. Selv Dr Fauci har sagt det igen og igen og igen på pressemøderne med Trump. Der går små 2 mdr inden vi har nok reel klinisk data til at sige noget endegyldigt. Indtil da benytter nogle læger stoffet. Men jeg har e4ndnu ikke set et eneste lands sundhedsmyndigher sige go for generel brug
-
på tværs af alle patienter
-
Det er ok at være uenige om indholdet af de de links, data og resultater som lægges op om denne og hin behandling uagtet om den er eksperimental eller baseret på solide data . Jeg gider altså bare ikke at I bliver personlige midt i uenigheden.
-
Jeg har læst den og det lyder ikke så godt hvis det er rigtigt. Men, der er ingen henvisninger til videnskabelige artikler eller præcise forskere. Og... så en lidt "fishy" ting, nu hvor det er en kinesisk avis: Der står at coronavirussen kunne have inficeret mennesker i lang tid før udbrudet. Læs den optod ikke i Wuhan, Kina.... Sådan noget gør det lidt mystisk.
-
Faktisk så taler stort set al medicinsk litteratur om at de mest medtagne smittede, får en cytokin storm som er et overdrevent immunrespons, som så ødelægger lungevævet. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30628-0/fulltext
-
Cytokin stormen kommer på baggrund af overdreven immunrespons fra et svagt immunforsvar.
-
T- celler arbejder bedst og formerer sig med med rigeligt zink i kroppen. Derfor bruges zinktilskud i forbindelser med lungebetændelse. Der er vist nogle gode studier i relation til børn med lungebetændelse.
-
Har du noget på at det skulle komme fra et svagt immunforsvar? The Lancet artiklen som jeg linkede til ovenfor, taler om at svække Covid-19 patienternes immunforsvar som en del af behandlingen, og det ville man vil næppe gøre hvis de havde et svagt immunforsvar i forvejen?
-
Ældre lider ofte af zinkmangel.
-
Men er der ikke tale om to veje til en alvorlig situation hvis man bliver smittet? Et for stærkt immunsystem som giver cytokin storm og selvskade af kroppen, og en anden vej som handler om et for svagt immunsystem som tillader virussen at sprede sig og som derfor skal støttes med zink og andre medikamenter som giver stærkere immunforsvar?
-
Det har jeg læst flere steder at overreaktionen netop kom fra et svagt immunforsvar hos ældre. Det har været i indskudte sætninger. jeg prøver at finde det i morgen.
-
Det jeg har læst er, at et svagt immunforsvar mobiliserer at hvad det kan helt ukontrolleret og dermed opstår cytokin stormen.
-
Jeg er helt sikker på, at jeg har læst det flere gange fra valide kilder.
-
Jeg tror det skal forstås på den måde, at hvis de yderste forsvar med æggehvidestoffer og hvide blodlegemer er svagt - hvad det bliver med alderen, så vil det indre immunforsvar kunne overreagere med cytokin storm.
-
Du må meget gerne finde du kan. Wikipedia artiklen, som i øvrigt er udmærket, taler heller ikke om svagt immun forsvar i forbindelse med cytokin storm. Lige modsat faktisk. https://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_release_syndrome
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind