Aktiesnakken — Juni 2013
-
Tysk skepsis over for Zealand Pharma-middel
Det tyske Institut for Kvalitet og effektivitet i sundhedssystemerne (IQWIG) er langt fra imponerede over diabeteslægemidlet Lyxumia, som er udviklet af danske Zealand Pharma og partneren Sanofi.
(medwatch.dk)
-
-
Men salgstallene må jo vise hva der sker. Sanofi siger jo selv at salget netop i Tyskland er startet rigtig godt
-
runski de fik jo godkendelsen i februar og fik nok først de først tilskud mv. på plads i marts, så begrænset hvad salget havde været i marts måned
-
så nok ligeså meget derfor de ikke har givet salgstal for Q1. Fordi de kun nåede at sælge stoffet i et begrænset antal lande i en måneds tid
-
Salgstal er baseret på antal solgte vials
-
altså et beløb målt i Euro
-
De laver så hensættelser af salget til chargebacks
-
altså tilbageleveringer og lignende. Men ligeså snart risikiovergangen på en vial er overleveret til et hospital, wholesalers eller klinik indtægtsføres salget med fradrag af rabatter, hensættelser til chargebacks etc.
-
Jeps. Men tror da at Sanofi også smider en masse vareprøver rundt, men det betaler Zealand jo ikke for

-
Jeg forventer ikke meget af tallene i 2013. Men 2014 tallene inklusiv japan og USA skal gerne begynde at nærmere sig en 100.000 Euro i salg som minimum
-
saltså 100 mio. Euro self.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind