Nej man må sige, at EF/EU debatten altid har været forløjet
Der har heller aldrig været en skelnen i debatten mellem det indre marked og den politiske overbygning
man skelnede netop - man påstod i 1972, i 1986 osv at Nej der var skam ikkkeee tale om andet end økonomisk samarbejde
da vi så fik Unionstraktaten stemte DK selvfølgeligt Nej - for det var jo det man havde sagt det alddrrrrig blev....
at momentum var USSRs fald og den tyske genforening var jo klart nok, men når man i 20 år blir fortalt det modsatte så ...
Jeg bryder mig nu heller ikke om opbygningen..
jeg kunne SÅDAN ønske mig at de hvor skepticismen tipper til vi vil UD - ville fortælle hvad vi så skal istedet - der er INGEN free lunch
er også stærk skeptiker - men kan ikke finde nogen som helst anden løsning jeg kan se bære ... men nepotismen skal bekæmpes og så skal der
skæres i toppen - og ikke som man gør nu - hvor toppen er blevet til en "hvem er ven med en premierminister" udpegelse -
Der er for lidt demokrati i opbygningen af EU. Man bør skele til den langt mere demokratiske opbygning af USA
så man ikke har flere chefer end i f.eks. den tyske administration. Problemet er jo bare at EU blev bygget på fransk forvaltningsprincipper.
Kunne EU ikke blive optaget i Schweitz?
vidste ikke du var så stærk tilhænger af et føderalt Europa - både SCH og US er jo føderalt opbygget - men tilbøjelig til at give dig ret i
at dette kunne definere hvad der bestemmes på hvilket niveau.... men - så går det vel helt galt hvis man gør som i US - for Grækenland har
jo netop opført sig som en selvstændig stat der ikke har skelet til det fælles ansvar for den følles møntenhed - og i SCH tror jeg da ikke
kantonerne selv kan bruge løs som de lyster?
En fælles mønk fordrer netop, at man IKKE kan bruge løs som man selv lyster
Det ville være opbyggeligt med et udgiftsloft dikteret på EU niveau, hvor det enkelte land så selv kan fylde rammen ud.
Eu blive optaget i Schweiz - fed joke - det bliver nærmere en kinesisk kanton - direkte under Beijing
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind