Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
Læs også PR. Sabbagh citeret, https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-announces-peer-reviewed-publication-of-oral-blarcamesine-phase-iib-iii-data-in
"The Alzheimer's disease community has been actively pursuing new medicines for decades. To have data like these published in JPAD gives us energy and hope. We are now seeing in the data what we suspected about blarcamesine for a long time - that it has the potential to make a clinical difference for people living with early Alzheimer's disease," said senior author behavioral neurologist Professor Dr. Marwan Noel Sabbagh MD, Chairman of the Scientific Advisory Board.
-
Anavex Journal of Prevention of Alzheimers Disease - JPAD
ChatGPT:
En impactfaktor på 8,5 for Journal of Prevention of Alzheimer's Disease (JPAD) er ganske god, især indenfor området neurodegenerative sygdomme og Alzheimers forebyggelse. Impactfaktorer på omkring 8-10 anses som stærke i mange medicinske og sundhedsrelaterede felter, og for et nicheområde som Alzheimers sygdom og dets forebyggelse, er en sådan impactfaktor en indikator på både relevant forskning og en bred akademisk indflydelse.
I forhold til andre tidsskrifter i det neurologiske og geriatriske felt ligger impactfaktorer for de mest citerede tidsskrifter ofte mellem 5 og 15, så en IF på 8,5 betyder, at JPAD er relativt højt rangeret blandt tidsskrifter med fokus på Alzheimers sygdom og dens forebyggelse. Det viser, at forskning offentliggjort i tidsskriftet har en god gennemslagskraft i videnskabelige kredse.
Som med alle impactfaktorer bør man dog også overveje tidsskriftets specifikke fokus, kvaliteten af de publicerede studier og peer review-processen, når man vurderer dets samlede indflydelse.
Kontorchefen var hurtigst!
Rigtig godt at professor Marwan Sabbagh, som en af de nok mest anerkendte kapaciteter inden for Alzheimer er så fremtrædende i udmeldingen.
-
Det virker til at der bliver gaaet til makronerne den anden vej ogsaa, med borrow fees oppe paa 10% nu.
-
Marwan Sabbaghs kommentarer er imponerende læsning og det fryder mig, at vi skal opleve Anavex bidrage så stort i bekæmpelse af alzheimers og sikkert mange andre sygdomme !
Kunne i morgen blive the final nail in the coffin for shorterne !
Kun Jin med et opslag på Linkedin https://www.linkedin.com/posts/activity-7285305825332453376-Cw7j?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Lidt om shorts
https://stocktwits.com/coinspitter/message/600126306 -
der er f*ndme mange shortere - tror vi skal traekkes med en "hoppebold" noget tid endnu
-
Jeg tror ikke, vi kommer i nærheden af sidste søm i shorternes kiste foreløbigt.
Jeg håber, jeg tager fejl, men kan personligt ikke se, der bliver præsenteret hverken partneraftale, eller meget længe ventede utvetydige data, der ikke er nemme at så tvivl om, i morgen.
Herefter en lang proces med EMA, hvor uret vanligt stoppes, og der skal svares på spørgsmål - snakken om 90% sandsynlighed for godkendelse herinde på forhånd, virker ret skør, synes jeg.
Fingrene er krydsede for, jeg bliver positivt overrasket i morgen, men ser ingen tegn på det.
-
Jeg ved det ikke. Kun dagen i morgen vil vise det

Men jeg er ikke længere i tvivl om dataenes værdi.
Lidt flere beregninger fra Piotr
https://www.patreon.com/posts/visualizing-open-119988679Jeg kan ikke vurdere pålideligheden af de beregninger. Men de må være behæftet med megen usikkerhed.
-
Nogle meninger / tanker omkring denne her "nyhed" fra EU fra den 10 jan ?
New EU rules for health technology assessments become effective | European Medicines Agency (EMA)
Enhanced EU collaboration to allow faster and wider access to innovative health technologies
European Medicines Agency (EMA) (www.ema.europa.eu)
-
Er denne mand anerkendt eller blot shorternes forlængede arm ?
-
Nummer 2
De fleste af hans chatgpt genererede argumenter bliver slået til plukfisk af meget af det som er diskuteret i denne tråd. -
Det jeg finder skørt er at Anavex blot har en markedsværdi på 1 milliard USD med tanke på den upside der ville være ved en EMA godkendelse. Det er som om at man ikke tillægger det europæiske marked en reel betydning, men blot vil råbe "FDA, FDA, FDA..." ud til forsamlingen. Selvom godkendelsessandsynligheden blot er 50% så ville jeg finde det skævt.
-
Kan man se de historiske tal for ansøgninger vedrørende Alzheimers og lignende ekstremt svære problemer at løse?
-
Skal dog siges at jeg i dag har valgt at reducere min beholdning med 31%. Missling har skuffet mig en del gange når han har skulle præsentere og Anavex har udmeldt at det først er til april i Wien at mere nyt fra OLE kommer. Shorterne skal nok forsøge sit de kommende dage. Partnerskab kommer næppe så hurtigt.
-
Når der vises den bivirkningsprofil, som Blarcamesine har, så ser jeg ikke grund til at pulje alzheimersdrugs. De seneste ansøgninger til EMA har jo været mabber med meget alvorlige bivirkninger, herunder død etc. Og så godkendte EMA jo alligevel Lecanemab der har dårligere virkning end Blarcamesine.
Men der er noget om snakken omkring, at kun fda tæller i US. En afvisning fra dem og krav om nye forsøg til dem vil koste på kursen.
Håber de fortæller Trump omkring helbredelse i alzheimers i Europa - så bliver han gal

NB Trumps far havde og døde af alzheimers.
-
For at forstå det overfladiske niveau på informationsflowet i USA og diverse medier som er både forstørret og karrikeret på bull/bear narrativer. så tjek lige Jim Cramer ud her i Lightning round (CNBC) hvor Anavex nævnes som det første. Det giver lidt ro i maven, og øger evnen til lidt ekstra tålmodighed.
-
Det interessante er at Martin Shkreli og vist også Adam Feuerstein begge tidligere har arbejdet under ham. Shkreli har talt godt om ham af flere omgange. Vi får at se om Cramer for en sjælden gangs skyld får en positiv indvirkning på det selskab som han bringer op. Det håber jeg naturligvis.
-
-
Jesse Silveira skriver paa linkedIN at der bliver praesenteret OLE data i dag hos JPM:
"Anavex Life Sciences CEO Christopher Missling, PhD presents a company overview and new open label extension data for ATTENTION-AD at hashtag#JPM25 Thursday (tomorrow) from 0900-0940 Pacific Time.
ATTENTION-AD is a longitudinal continuation of their successful 48 week placebo controlled 2b/3 Alzheimer's trial in Early Alzheimer's disease patients. The original 48 week trial saw significant and clinically meaningful cognitive improvement (ADAS-COG13), significant global improvement (CDR-SB), significant amyloid 42/40 ratio improvement, and significant brain preservation as assessed by volumetric MRI.
Topline data for ATTENTION-AD (OLE) revealed significant cognitive and functional benefit to patients up to 192 weeks [nearly four years]. This data primarily compared patients on-treatment through the entire period (placebo controlled portion + OLE) against former placebo patients now on intervention (known as delayed start or late start).
The topline result:
Week 144, ADAS-COG13: -2.70 pt (p=0.0348)
Week 192, ADAS-COG13: -3.83 pt (p=0.0165)Negative values are better for ADAS-COG and these results indicate significant and clinically meaningful cognitive slowing with better improvement the earlier and longer on intervention.
Week 144, ADCS-ADL: +2.32 pt (p=0.125)
Week 192, ADCS-ADL: +4.30 pt (p=0.0206)Positive values are better and these results reveal significant and clinically meaningful functional improvement is more likely the longer on drug - a conclusion also published in Anavex's 2a Alzheimer's paper. We note the limitations of the ADCS-ADL and its sensitivity in early stage patients which is further corroborated by these results.
It is likely that blarcamesine addresses some of the earliest known pathological changes in Alzheimer's disease: lysosomal mutation, autophagy dysfunction, and subsequent hippocampus/amygdala atrophy. This data comparing "early start" and "late start" patients appears to confirm this hypothesis by imparting potential preventative/restorative benefit to patients earlier in disease stage.
Earlier intervention in preclinical phases could potentially reverse pathogenesis entirely.
"Correcting dysfunctional autophagy is beneficial to delay or even reverse the pathogenesis of AD [145]." Minghui Wang et al Journal of Advanced Research (8 Jan 2025)
Huge shoutout to Christopher Missling, PhD, Steve Macfarlane, Marwan Sabbagh, Kun Jin, and the rest of the team that made this research possible. "
Placebo control 2b/3 paper: https://lnkd.in/eSNSWVbc
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind