Sell in may and stay away ?
-
Sell in may ...
Hen over de danske aktier er det tydeligt at macd på dagsplan er ved at toppe. Inden for et par dage vil den negative trend give "noget" nedtur. Og problemet er så at vi er tæt på sommer og ingen "gider" samle op, så den sædvanlige op-cyklus bliver afbrudt. Nogle gange KAN en fin trend i uge-macd holde det kørende, men det er en chance at tage på den her side af juli. Alt tyder på at primo juni bliver en lidt negativ affære. Men midlertidig, naturligvis.
Når det er sagt tales der stadig om recession i US og EU har det ikke for strålende. Danmark har lige udmeldt 1,8. Altså pænt under forventet. Well ...
Prøv at tjekke macd på dagsplan for dine egne aktier så vil du se hvad jeg mener.

-
Ahhhrr TheNote....prøver du at lokke aktier ud af de knap så erfarne ;-))
Du plejer at være langt mere specifik end det her. Du plejer da at bruge TA.Og hvornår i maj er det så man skal sælge? 1.maj, 15. maj eller 31 maj?
Jeg tror at vi hurtigt kan blive enige om at det ikke var den 1.maj, hvis vi ser bredt på aktierne!Jeg tror bare at jeg holder mig til min strategi. Jeg sælger hvis der kommer et salgssignal, og køber hvis der kommer et købssignal. Det bliver noget rod hvis jeg begynder at blande "tro" ind i min strategi

God "jagt" og god sommer til alle

-
Goldman Sachs skubber rentesænking i USA fra juli til september
-
Hedge funds aktive ..
Kilden er investing.com og jeg kender ikke kildematerialet. Men dog stof til efter tanke.
Hvis markedet VIRKELIG .. er så fokuseret på en FED rentenedsætttelse så kan virkeligheden jo godt overraske.
-
Juni nærmer sig med hastige skridt og macd topper nu ud rundtomkring i mange danske aktier. Dvs. at muligheden for en god profittagning eller en lille korrektion er stigende.
Men du disponerede vel straks den efter den 17.nde maj og har nu fuldt styr på din portefølge ?

Stock Market Futures - Investing.com
Discover real-time streaming rates in our comprehensive stock futures table, covering global futures markets, including US stock futures.
Investing.com (www.investing.com)
Mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind