Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Sell in may and stay away ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
21 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aps_invest
    wrote on sidst redigeret af

Ifølge Jyske Bank er det ikke en god ide at være ude i sommer månederne: https://www.jyskebank.dk/finansnyt/aktier/investeringstema/sell-in-may

1 Reply Last reply
    3
    • L Offline
      L Offline
      lossen

Sell in May and stay away - but remember to buy in September

1 Reply Last reply
      3
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør

Fra Børsens nyhedsbrev d. 20. maj 2024 skrevet af Emil Stig Pedersen, souschef og journalist på investorredaktionen:

......"Sell in May and go away lyder et klassisk fortærsket udtryk i investorkredse. Sjældent har investeringsstrategien umiddelbart ramt mere forkert.

For aktierne har i løbet af de første 13 handelsdage i maj haft ualmindelig meget fart på.

Eksempelvis er du gået glip af et afkast på 6 pct., hvis du har været investeret i C25-indekset og solgt ud ved indgangen til måneden. En markant andel af det afkast på ca. 9 pct., som det indtil videre har været muligt at hente ved at være bredt investeret i det danske eliteaktieindeks siden årsskiftet.

Og tendensen er den samme på Wall Street. Mange steder på kloden har fremgangen i maj sendt aktiemarkeder op i nye rekordniveauer.

Nu kan det jo godt vise sig, at metoden - som er baseret på tesen, at størstedelen af aktiekursgevinsterne hentes i perioden november til og med april - viser sig at holde stik. Men som finanshuset Fidelity konstaterer, efter at have gransket de historiske data der ligger til grund for investeringsstrategien, så er der måske andre mere fordelagtige måder at tilgå investering på.

Ude i markedet er situationen lige nu den, at de professionelle investorer for tiden nærmest hamstrer aktier, og kontantbeholdningerne er nedbragt til et rekordlavt niveau"......

1 Reply Last reply
        6
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote

Sell in may ...

Hen over de danske aktier er det tydeligt at macd på dagsplan er ved at toppe. Inden for et par dage vil den negative trend give "noget" nedtur. Og problemet er så at vi er tæt på sommer og ingen "gider" samle op, så den sædvanlige op-cyklus bliver afbrudt. Nogle gange KAN en fin trend i uge-macd holde det kørende, men det er en chance at tage på den her side af juli. Alt tyder på at primo juni bliver en lidt negativ affære. Men midlertidig, naturligvis.

Når det er sagt tales der stadig om recession i US og EU har det ikke for strålende. Danmark har lige udmeldt 1,8. Altså pænt under forventet. Well ...

Prøv at tjekke macd på dagsplan for dine egne aktier så vil du se hvad jeg mener.

🙂

1 Reply Last reply
          5
          • TheNoteT Offline
            TheNoteT Offline
            TheNote

Sell in may Helge ! 🙂

Hvis kontant beholdningerne er nedbragt til rekordlav niveau. Hvem skal så løfte niveauet yderligere ?

🙂

1 Reply Last reply
            4
            • A Offline
              A Offline
              Ahlseye

Ahhhrr TheNote....prøver du at lokke aktier ud af de knap så erfarne ;-))
              Du plejer at være langt mere specifik end det her. Du plejer da at bruge TA.

Og hvornår i maj er det så man skal sælge? 1.maj, 15. maj eller 31 maj?
              Jeg tror at vi hurtigt kan blive enige om at det ikke var den 1.maj, hvis vi ser bredt på aktierne!

Jeg tror bare at jeg holder mig til min strategi. Jeg sælger hvis der kommer et salgssignal, og køber hvis der kommer et købssignal. Det bliver noget rod hvis jeg begynder at blande "tro" ind i min strategi 😉

God "jagt" og god sommer til alle 🙂

1 Reply Last reply
              0
              • A Offline
                A Offline
                Ahlseye

Mht. mit indlæg længere nede, så havde jeg desværre ikke set dit indlæg her. Det var mere den stil jeg forventede fra din side.
                Tak for mange gode indlæg 🙂

1 Reply Last reply
                3
                • TheNoteT Offline
                  TheNoteT Offline
                  TheNote

Jeg har ret tydeligt foreslået at man kigger TA mæssigt på macd på dagsniveau, på de aktier man selv ejer. Det er sådan set en ret fin service og ikke afhængig af hvad jeg tror. Så din motiv spekulation er fuldstændig misvisende !

🙂

1 Reply Last reply
                  2
                  • A Offline
                    A Offline
                    Ahlseye

Du behøver nu ikke at være så følsom mht motivspekulation. Det er ment som godmodigt drilleri (se smileyerne), men med et gran af alvor, da der er mange som læser med herinde, som måske ikke kender din stil.
                    Mvh. Ahl

1 Reply Last reply
                    0
                    • TheNoteT Offline
                      TheNoteT Offline
                      TheNote

Jeg kender vist heller ikke min stil. Du antyder jeg nærmest skriver det for sjov ? Må jeg foreslå du forholder dig rent fagligt til det jeg har skrevet om det er rigtigt eller forkert ? Det ville jo gøre samtalen noget mere interessant.

1 Reply Last reply
                      1
                      • TheNoteT Offline
                        TheNoteT Offline
                        TheNote

Godtnok sur stemning rundt omkring. Nu for flere dage i træk. Nærmer vi os en lille korrektion fordi kapital flowet er ophørt, eller er det bare sikkerheds disponering før en lang kedelig sommer ?

Goldman Sachs - mere rentefnidder ?

Hmm ?

1 Reply Last reply
                        3
                        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktør

Goldman Sachs skubber rentesænking i USA fra juli til september

Just a moment...

favicon

(proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                          4
                          • TheNoteT Offline
                            TheNoteT Offline
                            TheNote

Hedge funds aktive ..

Just a moment...

favicon

(www.investing.com)

Kilden er investing.com og jeg kender ikke kildematerialet. Men dog stof til efter tanke.

Hvis markedet VIRKELIG .. er så fokuseret på en FED rentenedsætttelse så kan virkeligheden jo godt overraske.

1 Reply Last reply
                            0
                            • TheNoteT Offline
                              TheNoteT Offline
                              TheNote

Juni nærmer sig med hastige skridt og macd topper nu ud rundtomkring i mange danske aktier. Dvs. at muligheden for en god profittagning eller en lille korrektion er stigende.

Men du disponerede vel straks den efter den 17.nde maj og har nu fuldt styr på din portefølge ? 🙂

Link Preview Image
                              Stock Market Futures - Investing.com

Discover real-time streaming rates in our comprehensive stock futures table, covering global futures markets, including US stock futures.

favicon

Investing.com (www.investing.com)

Mvh

1 Reply Last reply
                              0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger