Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex. Ny tråd - marts 2024.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
587 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    Trader17
    wrote on sidst redigeret af

Lige et spørgsmål til dem der ved noget om shortning.
    Som det er nu er der nogen og 20 Mio shortede aktier i Anavex.
    Hvad hvis vi nu antog at der en stor spiller der har 1-2 muo aktier han vil af med "genkøbt" ASAP. Det vil vedkommende da få ret svært ved uden at kursen stiger...
    Er shorterne ikke lidt fanget i det her ? Det er dælme mange aktier de skal have genkøbt.
    Jeg er godt klar over at de er fanget ved gode nyheder/resultater. Der vil det for at bruge Ole Thestrup's ord fra de grønne slagtere blive " en masakre og et blodbad af uset dimensioner".
    Men selv uden gode nyheder, er de ikke sådan lidt fanget?
    Hver aften bliver der handlet ca 400000 aktier på de sidste 2 minutter inden børsluk. Er det shorterne der lige hapser nogen de kan bruge, bytte eller hvad hulen til næste dag ?

Mvh Trader17

1 Reply Last reply
    4
    • T Offline
      T Offline
      Thorkild01

Prøv at læs historien om WallStreetbet og GameStop. Der behøver ikke komme reelle nyheder, der indikerer at "short bets" er risikable. Hvis bare en flok teenagers kan blive enige om at satse konfirmationspengene, kan store shortsellers løbe ind i et voldsomt uvejr. Virkelig en dejlig opbyggelig historie, som dog vist nok på den lange bane viste sig at være en blindgyde. 🙂

1 Reply Last reply
      4
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen

Jeg mener også, at shorterne er fanget i deres spin lige nu.

De kommer ikke i land uden dårlige nyheder.

Ved seneste opdatering kom der 2 mio flere aktier i shorternes pulje. Dvs deres kurspres gav dem yderligere positioner.

Jeg tror vi ser det samme i disse dage. Nye lows men ikke flere inddækkede shorts.

Hvis der blot ville komme lidt positive vinde over selskabet så kunne vi se løjer.

Masser af triggere, men det er de gode der skal komme 🙂
        Missling fremlægger igen i morgen. Vi må lytte efter evt ændringer i hans talestrøm.

1 Reply Last reply
        5
        • M Offline
          M Offline
          Milito

" og Kun Jin (tidligere FDA ansat)"

Som jeg har skrevet tidligere herinde når den kære Kun Jin nævnes, så savner jeg en eller anden "track-rekord" på manden, da argumentationen hurtigt bliver at han er en kæmpe ressource blot fordi at han har haft FDA som arbejdsgiver.

1 Reply Last reply
          2
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123

Hej @Thorkild01
            Reddit var ikke en flok skoledrenge, og der var under Gamestop perioden, I-investorer der tabte så meget, at de måtte lukke andre investeringer for at dække tabet i gamestop ( hvilket var overdrevet fedt ) jeg smiler stadigvæk når jeg mindes den periode

Mvh

1 Reply Last reply
            4
            • M Offline
              M Offline
              Milito

En aktie der er nede med 56% ÅTD og er fortsat voldsomt shortet vil da naturligvis i teorien kunne opleve en pludselig gevaldig optur/short-squeeze. Shorterne er dog ikke tankefattige idioter, men må antages at have gjort en eller anden form for hjemmearbejde. Det er jo sjældent amatørerne som går kort.

1 Reply Last reply
              2
              • V Offline
                V Offline
                vestasfan

Jeg må simpelthen mane til besindighed. Ingen aner om 2-73 bliver godkendt, ej heller hvor vi er i forhold til en EMA godkendelse. 1. december 2022 blev data fremlagt på en konference, og alle forventede et gennembrud, både for selskabet, men også patienterne. I skrivende stund er der stort set ikke sket en skid. Det er helt bizart. Jeg er efterhånden nede med 75 procent i det her, og venter til den bitre ende, men et uklart forløb, kombineret med en Missling, som gentager sig selv igen og igen, er simpelthen uværdigt og en desrespekt for pts., og aktionærere. Det kan umuligt være et normal billede, at et forløb omkring fase forsøg, skal være så rodet og bøvlet.. Jeg sætter det her til 30/70 i favør for et afslag, og dermed er dejavu på min investering i biotek/pharma.

1 Reply Last reply
                4
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen

Simpel statistik siger, at selskaber der udvikler lægemidler i CNS sygdomme fejler i over 90% af tilfældene.

Så shorter man sektoren på et godt tidspunkt er man sikker vinder selv om få selskaber går imod strømmen.

Når en ledende stastistikker fra fda er på holdet er man ikke overladt til amatører. Men det er stadig data der tæller ikke dem der analyserer.

1 Reply Last reply
                  6
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen

Husk at det der smadrede kursen var et fejlet rett forsøg ved nytårstid.

Det svækkede tilliden, idet Blarcamesine ikke var fejlet i et eneste forsøg forud for det. Det blev dyrt for os.

Alle skal selvfølgelig lave sin egen kalkule.

Anavex har fået ok fra EMA til at søge om godkendelse. Det tager tid men intet siger lige nu, at det ikke vil ske. Det må man da sige er et betydeligt fremskridt efter de første data vi så for over et år siden.

Det er første stof i sin klasse og derfor skal der laves ekstra arbejde/analyser der viser MOA og at det rent faktisk er Blarcamesine der virker. Anavex har også fuld genomanalyse på alle pts sammenholdt med effekt, hvilket givetvis har været en meget tidskrævende proces.

Kloge folk mener, at bunden er $3,8 - det aner jeg intet om. Men så er I forberedte.

1 Reply Last reply
                    7
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito

" Så shorter man sektoren på et godt tidspunkt er man sikker vinder selv om få selskaber går imod strømmen."

Er SAVA og de andre også pt. shortet med 26%?

" Husk at det der smadrede kursen var et fejlet rett forsøg ved nytårstid."

Var vi ikke nede i kurs 5 i oktobers sidste år, vel grundet den manglende Peer-review udgivelser? Skuffelse på skuffelse.

1 Reply Last reply
                      3
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen

Jamen det er jo tilladt at sælge og komme videre.

SAVA er i min optik det rene roulettespil. Og jeg kender ikke shortandelen.

Der var en kilde for nogle dage siden på Stockwits om de voldsomme shorts der er i markedet. Ved ikke om jeg kan finde den igen.

1 Reply Last reply
                        6
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen

Det ligner at SAVA er shortet tilsvarende:

Link Preview Image
                          Market Activity

favicon

(www.nasdaq.com)

Kilden siger 43 mio aktier i alt og godt 11 mio shortet.

1 Reply Last reply
                          6
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito

"Jamen det er jo tilladt at sælge og komme videre."

Skriver jeg da andet? Sat lidt på spidsen, så er det vel også tilladt at have en noget mere negativ vinkel på casen uden, at man per optik skal sælge sig ud?

" SAVA er i min optik det rene roulettespil."

Jeg kender ikke SAVA godt nok, men en mellemting i mellem SAVA og Anavex på IR siden ville være ønskeligt.

1 Reply Last reply
                            2
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Data er afgørende på den lange bane. Og her har Anavex ramt.

Hvis man da ikke tror det er et fupfirma.

Winkel fra Genmab sagde en gang, at aktiekurser har deres eget liv 🙂

Jo jeg synes også det går langsomt. Men vi har at gøre med et selskab med ca 40 ansatte.

1 Reply Last reply
                              8
                              • T Offline
                                T Offline
                                TTTDK

Solsen din optimisme holder mit humør op i denne nedgangsperiode... Tak for det.
                                Mit indtryk er helt klart, Missling har karakterer af en professor på et "lukket" universitet, ikke en business man som evner alt det andet der holder aktiekursen op. Hvilket også styrker min tillid til de data som blev lagt frem.

1 Reply Last reply
                                8
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Anavex Større investorer er ikke helt enige om casen.

Attention Required! | Cloudflare

favicon

(fintel.io)

Black Rock har øget med ca. med 1 mill. Aktier til nu 6.671.000 aktier - 8,1 % ejerandel.

State Street Corp har reduceret med ca. 2 mill. Aktier til nu 3.642.000 aktier - 4,4 % ejerandel.

Især Black Rock har også investeret i Biogen.
                                  Om de tror på Anavex eller hedger og måske låner aktier ud til short ved vi intet om.

Link til præsentationen kl. 19.30 i dag:

https://www.meetmax.com/sched/event_104651/investor_reg_new.html?attendee_role_id=NOBLE_INVESTOR

Ingen nyheder i premarkedet, så sandsynligvis ikke større nyheder - håber dog på skarpe spørgsmål.
                                  På ST var der slået en liste op med biotekselskaber med 1 års laveste aktiekurs i går - heriblandt også nogle tunge selskaber:

Pfizer, Gilead, Takeda, Biogen ...

Så hele sektoren har været ramt på kursen det min. sidst år og mindre selskaber uden vare på hylden, som Anavex rammes typisk ekstra hårdt

Kan se at Anavex har haft gang i den store oprydning og har fjernet alle webcasts før 2024.
                                  Alm. Oprydning, klargøring til et nyt kapitel eller fjernelse af beviser før evt. retssager må tiden vise.

1 Reply Last reply
                                  8
                                  • F Offline
                                    F Offline
                                    Fandel

Tak Tasso1...

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      lossen

Er præsentationen ikke 19:30? Jeg læste det som om Tasso1 skrev 18:30, men jeg kan nu se, at der står 19:30.

1 Reply Last reply
                                      2
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        Trader17

Lossen, jo det er 19.30.

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito

Hvad er formålet med at deltage på disse events med så kort tidsperiode imellem dem, når der reelt ikke er noget nyt at præsentere? Man må vel antage at man allerede er nået bredt ud til potentielle investorer, men at en hel del (med rette) afventer med at investere i Anavex til at de netop har kunne præsentere/formidle/bevise mere.

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger