Anavex. Ny tråd - marts 2024.
-
Anavex Endnu en CC den 18. april kl. 19.30 DK-tid.
Anavex Life Sciences to Present at the Noble Capital Markets Virtual Healthcare Equity Conference
NEW YORK, April 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome, schizophrenia and other central nervous system (CNS) diseases, today announced that it will present at the Noble Capital Markets Virtual Healthcare Equity Conferen
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
Indtil andet bliver annoncereret, så er det vel en præsentation, svarende til den sidste den 8. april.
Afgørende nyheder bliver som regel præsenteret på kortvarslet annonceret CC, hvor vi får en PR udsendt kort tid inden - typisk samme dag.
Det synes dog lidt unødvendigt, at skulle afholde en præsentation kun 10 dage efter, hvor man bare præsenterer samme materiale.
Håber at der denne gang bliver afsat mere tid til kritiske spørgsmål, end det ene vi fik den 8. april.
Hvis man ser på de sociale medier, herunder Anavex`s egen FB-side, så kan Missling ikke være i tvivl om, at aktionærerne mildt sagt er ved at være lidt utålmodige. Det eneste modsvar fra Anavex er nogle af de nyheder vi alle venter på - de kan ikke tage til genmæle hverken på konferencer eller slet ikke på sociale medier.
Enten er det verdens største og mest udspekulerede og mest langvarige svindelnummer inden for biotek eller så får vi en af de største gennembrud/succeser inden for medicin! -
I er vist desillusioneret over kursen.
IR kan ikke hjælpe os med noget som helst.
Det er blot at afvente nyheder og de kommer bl.a. i små hints og udtalelser på diverse konferencer. Ved den seneste gav Missling lidt fra skuffen han ikke tidligere har åbnet for aktionærerne.
"Alle med CNS sygdomme kan være mere rolige for Anavex vil bryde grænserne for behandling" og "We have patent protection until 2039"
Sidstnævnte er ny formulering og jeg håber, at der ikke er underforstået "fra et tidligere tidspunkt"
Førstnævnte har jeg nævnt før og er i min optik vild. Jeg tror, at han har set ned i OLE AD-forsøget og kommet med den udtalte konklusion

OLE forsøget har de kunnet lave en interim analyse på nu og sikret data til fda i forbindelse med kontakt til dem. Missling har tidligere sagt, at OLE var en del af pakken til FDA. Sandsynligvis fordi man gerne ville præsentere data på forsøgspatienter af samme varighed som mabberne (18 mdr)
Missling sagde på Needham, at man søgte EMA, passific (sikkert Australien) og fda. Sikkert nævnt i den rækkefølge vi ser ansøgningerne.
Jeg har brugt den pressede kurs til at fylde et par aktiesparekonti med Anavex aktier. 17% er trods alt billigere en 27/42% i skat. Downside er trods alt begrænset i denne kurs

-
https://sih-st-charts.stocktwits-cdn.com/fit-in/500x0/filters:quality(75)/production/original_569264928.jpg. Prøver med dette link. Ikke flere aktier til at shorte. Det lignede dagens handel også.
-
https://stocktwits.com/Blarcamesine/message/569264928 Måske denne duer
-
Et lidt ældre indlæg fra Piotr (skriver nu på Stockwitz som "idiot88")
Interessante betragtninger og måske bekræftet senest af Missling, når han siger, at Anavex flytter grænserne i CNS sygdommen. Som jeg tidligere har skrevet, så tror jeg, at OLE forsøget har givet Anavex et indblik og sikkerhed i Blarcamesine der er overbevisende for stoffets fremtid.
Bemærk at artiklen er skrevet før seneste webcast.
-
Et indlæg fra tidligere på ugen af Trainguy1 på Stockwits, hvor Needham webcastet koges ned.
https://stocktwits.com/Trainguy1/message/569092688Første boks er i min optik en ny formulering, som selvfølgelig rummer mulighed for tolkning. Men at bruge ordet "comfort" når man henvender sig til patienter med så alvorlige sygdomme som alzheimers er det høj risiko.
-
Ham Missling er hvis en væksthormon og EPO dopet udgave af super optimisten Jan W

-
Han har vel de sidste 18 mdr ish sagt publikationen kommer lige straks. Det har da krævet en super optimist nu når der stadig ikke er sket noget på den front.
Hvis man reelt prioritere at få publiceret en artikel hurtigt, så sker det indenfor 3 mdr. Man kan skrive en hel del af publikationen længe inden resultaterne er kendt.
Er der nogen ser har spurgt dem om de HAR indsendt, og i så fald om de har fået den tilbage fordi detaljer i den er blevet challenged? Skal tilføjes det er ret normalt der kommer feedback der gør man skal justere på nogle punkter. Men det sker også indimellem at det pågældende magazin ikke vil publicere pga x,z og y. Og så prøver man igen hos næste Publisher.
Men 18 mdr er meeeeega Max lang tid når det i princippet er en stor del af selskabets fremtid der afhænger af den validering.
Af nedenstående billede kan man se en publikation af Oasis 1. Fase 3 forsøg med ny højere 50mg Rybelsus i fedme.
De indsendte publikation 3 dage..... 3 dage efter de havde fået adgang til data, og den blev publiceret 3 uger senere.......
Som man ser ofte så er første forfatter en af de eksterne Clinical heads og ikke fra virksomheden der betaler hele gildet.

-
Det giver ikke mening at se bredt på data som inkludere alverdens forskellige parameter inkl rene offentlige sponsorerede studier, helt unge forskere, forskellen mellem børsnoteret og privat biotech selskab mm.
Hvis man vitterligt prioritere det, så er det ikke noget der tager over 12 mdr. igen man kan forbedrede store dele af publikationen dagen efter man starter det kliniske forsøg.
Der er adskillige herinde fra forskningsverden der ligeledes har skrevet det ikke tager så lang tid.
så enten har de ikke prioriteret det ( hvilket vil være helt vildt mærkeligt alt den stund det har signifikant impact på deres fremtid) eller også er den flere gange sendt retur med besked om at genberegne/genbeskrive specifikke områder/konklusioner.
Det er enten dør 1 eller dør 2
Ps det ER en vild case den med 3 dage/3 uger. Men man kan nok finde ret mange der er under 6 mdr når vi taler børsnoterede og det er vigtige forsøg.
Publikationer er markedsføring i branchen
Pps jeg har brugt lidt tid på casen
-
Anavex arbejder nu på 5. mdr. i dialog med EMA på at få udformet en markedsansøgning, efter flere forudgående møder i løbet af 2023.
Havde der været store "knaster" eller er datapakken ikke fyldestgørende (evt. krav om et nyt AD fase 3 forsøg), så er jeg overbevist om, at EMA og CHMP for den sags skyld, havde fremsat dette på nuværende tidspunkt. Retorikken fra Missling på sidste CC gav ikke indtryk af meget tvivl om en positiv udgang.
Alene det, at uvildige Canadiske forsker med 0,0005 usikkerhed har påvist, at 2-73 kan reducerer tabet af hjernevæv - Missling nævnte endda muligheden for en reservering af tabet - dette er i sig selv helt uhørt og efter min viden ikke noget andet der kan dette! Dette burde alene kun give adgang til markedet, når bivirkningsprofilen er så god.
Er helt på linje med især Solsen - er overbevist om, at casen stadig er valid, men det tager bare længere tid, end vi regner med.Trolden er tilbage - snart begynder personchikanen vel igen, hvis man ytre sin holding?
Måske man snart skal starte en ny tråd igen - men det hjælper vel ikke. -
Jeg læser og kommentere på de selskaber og aspekter jeg finder interessante, og hvor jeg mener jeg har noget at bidrag med.
Lad argumentationerne og den konstruktive tilgang tale for sig selv. Præcis som med Peer reviews, så kommer det bedste resultat når man lader sine tanker og analyser Challenge af andre.
-
-
Anavex
Jeg er helt på linje med troldmanden .
Det tager ikke 18 md at få skrevet en peer review. Såvidt jeg ved, så har Missling tidligere lovet en peer review. Kender Solsen eller @tasso1en til det? Skulle være en peer review i forbindelse med Rett.Om ikke andet tager det heller ikke 12 md.
Mht EMA har der så rent faktisk været et møde? Har de ikke bare få grønt lys til at søge? Det kræver vel ikke forudgående møder?
Alene at de ingen deadlines har og ikke giver opfølgning på tidligere udmeldinger er enorme red flags. Jeg kan snart ikke se horisonten for red flags og ærgrer mig over, at jeg ikke solgte hele baduljen til de ca $9. Nu er der et stort minus og et salg giver ikke rigtig mening. Men aktuelt anser jeg nærmest pengene for tabte. Kan ikke se de kommer i mål med noget som helst.
-
Generelt er det noget trist at se tilbage på den tidligere Anavex tråd fra december 2022. Snart halvandet år siden og vi afventer stadig på en peer review. Der er intet at sige til, at aktien er så voldsomt shortet. Desværre.
Godt med jeres tanker til det Troldmanden og Boersboe. Udviklingen er efterhånden stukket i en retning, hvor det i den grad er sundt med en større mængde skepsis.
-
Normal 3-6 mdr er kun 8% nogle har ventet op til 5 år se skabelonen og læs teksten.
https://learning.edanz.com/peer-review-how-long/
Mvh

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind