Anavex. Ny tråd - marts 2024.
-
TDT
Ja det er den onde lyne mig en trist kurs udvikling !! Det kan vi vist alle blive enige om.
Det klør sku lidt i købs trigger fingeren lige nu. Jeg må sidde og give mig selv at vap over nallerne ind i mellem
Håber April bliver måneden hvor vi bliver klogere på det hele.
-
Glem ikke Anavex senest havde et fejlet rett forsøg, hvor kursen var omkring $10.
Vi havde næppe ligget og rodet rundt her med et succesfuldt rett forsøg.
Positiv overrasket over det begrænsede fald i dag efter nedbrud af den etablerede bund. Men mon ikke vi skal lidt dybere endnu

Jeg tror stadig på det og tager kursen roligt. Mon ikke vi nærmer os lidt nyheder efter påske.
-
Ny Conference hvor Missling præsenterer 8.April kl. 8.45 AM
Anavex Life Sciences to Present at the 23rd Annual Needham Virtual Healthcare Conference | Anavex Life Sciences
NEW YORK – March 25, 2024 Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome, schizophrenia and other central nervous system (CNS) diseases, today announced that it will present at the 23rd Annual […]
Anavex Life Sciences (www.anavex.com)
just saying.....
-
Selvfølgelig er det trist at se på kursudviklingen, men for os der blot holder aktien, er den aktuelle udvikling ret ligegyldig. Som investor i Anavex har jeg gjort mig klart, at jeg kan tabe 100%, men jeg kan også vinde langt over 1000%. Jeg har altså en følelse af, at jeg som lang investor i Anavex deltager i væddemål med gode odds, hvor den gevinst, jeg kan opnå, er langt større end det tab jeg risikerer. Men jeg forstår godt, at mange venter utålmodigt på afgørelsen.
-
En interessant iagttagelse trainguy1 skriver om på Stockwits i dag.
Needham meddelelsen i går omtaler de succesfulde forsøg Anavex har gennemført, herunder et fase 2/3 forsøg i rett pediatric pts https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-to-present-at-the-23rd-annual-needham-virtual-healthcare-conference
Enten en fejl eller en skjult info til os ?
God volumen fra start og en pæn stigning. Sandsynligvis lukning af short positioner.
-
Jeg synes nu nok at et fejlet forsøg aldrig kan betegnes som succefuldt selv om man mener, at det er gennemført som planlagt.
I øvrigt er en del af et forsøg planlægningen og her mener jeg nok, at man kan sige, at Anavex ikke havde succes med at få tilstrækkelig med pts til at opnå signifikans. Tror blot relativt få flere pts så havde forsøget nået målet.
De har relativt mange meget små forsøg der lige kom over stregen. Så de har taget en unødig risiko ved at lave for små forsøg.
Men det er ikke umuligt, at du har ret Trader17
-
Missling sagde senest, at det ikke var deres første prioritet lige nu. Og at de ikke ville kaste sig ud i nyt fase 3 forsøg. Samtidig sagde han, at har de fundet årsagen til, at placeboarmen overperformede.
Han sagde, at der måske kunne komme en positiv overraskelse. Hvad der så skal ligge i det er uvist.
-
Lidt læsestof for de interesserede
CHMP to Delay Nod on Biogen (BIIB), Eisai's Alzheimer's Drug
Per Biogen (BIIB)/Eisai, the delay in CHMP recommendation for lecanemab is entirely related to procedural reasons at the EMA and is not related to the companies' regulatory filing.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Anavex Ansøgningen for Lecanemab blev allerede indsendt januar 2023 til EMA.
Tankevækkende at nu her 15 mdr. efter at Biogen og Eisai indsendte deres ansøg for Lecanemab til EMA, at CHMP stadig ikke har taget stilling til, hvordan en evt. markedsføringmodel i EU skal se ud?
Anavex meddelte i november 2023, at EMA efter forudgående møder/dialog opfordrede Anavex til at indsende en ansøgning for 2-73. Kun en mdr. (december 2023) senere kunne CHMP så allerede melde ud, at 2-73 kunne markedsføres i alle EU lande ved en evt. godkendelse.Det kunne tolkes som om, at EMA og CHMP har betænkeligheder ved Lecanemab, både vedr. effekten og vedr. bivirkningsprofilen?
Modsat havde CHMP udmærket kunne afvente en afgørelse fra EMA vedr. 2-73, om de i det hele taget kunne accepterer en ansøgning fra Anavex?
Ren spekulation - men umiddelbar virker EMA mere positiv på 2-73, hvis Anavex kan få sat veldokumenteret data sammen ud fra de resultater vi allerede kender og få indsendt en ansøgning.
Mit lille naive håb er, at EMA med 2-73, nu har fået et godt argument for at afvise Lecanemab, hvis 2-73 er bedre på alle parameter.
Tænker også EMA må være under en eller anden form for pres, for at få ny Alzheimermedicin på markedet - med 2-73 og den gode bivirkningsprofil har de nu muligheden - uden at skulle udsætte patienterne for hjerneblødninger mm. -
Trader17's link er interessant, idet der ser ud til at eksperternes råd til EMA ikke er sket med tilstrækkelig uafhængighed af BP money:
"This delay is in consequence of an EU court ruling passed on Mar 14 that had "implications on EMA's policy on the handling of competing interests of experts." Due to this reason, the EMA also had to call off the advice it received at the Scientific Advisory Group on Neurology (SAG-N) meeting for lecanemab held on Mar 11. The EU regulator intends to reconvene another SAG-N meeting but has yet to schedule it"
Uha et giftigt miljø for dem der skal sørge for vores lægemidler og helbred.
Blarcamesine ligner en vinder. Men hvilken modstand skal de have fra BP for et nå dertil. Ser ud til EMA vrider sig løs af BP.
FDA kunne jeg tvivle mere på. Men hvis EMA slipper Blarcamesine løs så er der pres på FDA.
-
PM fra hestens egen mund (BioArtic er partner og vil få rettighederne til det nordiske marked)
-
Shortede aktier stort set uændret pr 15/3 https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest
-
Kan faktisk ikke huske, om vi har været højere oppe, men ikke mange til udlån pt.
https://finviz.com/quote.ashx?t=AVXL&p=d
-
Ugekommentaren med Anavex.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind