Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas Q3: Flere ordrer til formentlig højere profitabilitet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
17 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • OccamO Offline
    OccamO Offline
    Occam
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    Det var så ordrer på 9.500 MW YTD. Der er endnu et stykke vej til de 17.000-18.000 fra 2019 og 2020. Men det går opad.

    1 Reply Last reply
    4
    • B Offline
      B Offline
      B35
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      Korrekt og en mere fra Amerika og et andet dæknings bidrag!

      Vestas secures 90 MW repowering order in the USA
      News release from Vestas-American Wind Technology
      Portland, September 29, 202
      Vestas has received a 90 MW order to repower an undisclosed wind project in the USA. The order consists of 20 V150-4.5 MW wind turbines.
      The order includes supply, delivery, and commissioning of the turbines, as well as a multi-year Active Output Management 5000 (AOM 5000) service agreement, designed to ensure optimised performance of the assets.
      In the USA, Vestas has repowered more than 1 GW of projects in the last five years across all major turbine brands.
      Turbine delivery begins in the second quarter of 2024 with commissioning scheduled for the fourth quarter of 2024.

      1 Reply Last reply
      5
      • A Offline
        A Offline
        Aps_invest
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        Spændende om en forventet stigning på mandag, bliver "skudt" ned igen, ligesom mange andre stigninger p.t 🙂 vi får se, god weekend

        1 Reply Last reply
        6
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          Krigen raser stadig, der er fortsat renteuro, truende nedlukning i usa, kedelige vækstudsigter i Kina, recession eller ikke recession i Europa/usa osv, så der er stadig masser af usikkerhed ......overalt. Og den usikkerhed vil afspejle sig i aktiemarkedet noget tid endnu. Og således, om Vestas stiger mandag eller ikke synes jeg ikke er så afgørende. Men i første omgang glæder jeg mig over ordreindgangen og synes vi i den forhåbentlig! Og så småt kan begynde at ane, at nu vender det for Vestas...og er det tilfældet, så skal kursstigningerne nok komme. Tålmodighed koster ikke noget..særligt...hehe

          1 Reply Last reply
          9
          • A Offline
            A Offline
            Aps_invest
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            Men dog lidt irriterende, at se en flot stigning på en god nyhed, fordufte stille og roligt igen, Værkritisk....men, ja på et tidspunkt når noget af den generelle usikkerhed forsvinder, så bliver det forhåbentlig bedre 🙂 tålmodighed 🙂

            1 Reply Last reply
            7
            • OccamO Offline
              OccamO Offline
              Occam
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              Interessante forhold ved He Dreiht projektet:

              • koncessionen blev vundet tilbage i 2017. Det er 6 år siden. Ibrugtagning er planlagt til ultimo 2025. Altså 8 års projekttid.
              • det var den første tyske off shore kontrakt med et "zero-cent bid",
              • bygherren er EnBW. "En" står for energi, BW for Baden-Württemberg. Det er delstaten i sydvest. Når de henter så meget strøm i Nordsøen, må de have sikret sig nogle kabler ned gennem Tyskland.
              • allerede på hjemmesiden dateret i marts stod der Vestas 15MW. ( https://www.enbw.com/company/press/or-enbw-he-dreiht-offshore-wind-farm.html ).

              Altså, Vestas' marked er stort, langsomt og forudsigeligt. Der er ingen grund til, at kursen skal hoppe op og ned.

              1 Reply Last reply
              6
              • R Offline
                R Offline
                Ravnehood
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                Nogen der har et overblik over hvordan ordrerne fordeler sig mellem onshore og offshore?

                1 Reply Last reply
                3
                • OccamO Offline
                  OccamO Offline
                  Occam
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  Ja, Vestas har overblik. 🙂 https://www.vestas.com/en/investor/announcements/wind-turbines-orders#accordion-3ed634e625-item-a9e7c791c8

                  Der er kun tre off shore ordrer i år. Men målt i MW udgør de en fjerdedel.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • B Offline
                    B Offline
                    bikube
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    Det er ret logisk, at Offshore er større projekter med større møller. Nu ser vi dog, at de har solgt en Onshore mølle på 7,2 MW, den findes kun i et eksemplar i testcenter Østerild, så selv om den er solgt, må den nok betegnes som testmølle. De har jo indtil nu leveret i hundredevis af Offshore møller på 9,5-10MW, som er solgt for år tilbage under MHI/Vestas.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • P Offline
                      P Offline
                      ProinvestorNEWS
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      Vestas: Stærk ordrestrøm fredag sikrer flot tredje kvartal

                      2/10 06:35

                      Vindmølleproducenten Vestas er på vej mod en særdeles solid afslutning på tredje kvartal, efter at selskabet fredag har hentet ordrer med en samlet kapacitet på 1251 megawatt (MW).

                      Udslagsgivende her var en havmølleordre på 960 MW til Tyskland.

                      Torsdag var der også godt gang i ordrebogen, da to ordrer på samlet 1287 MW gav godt til den samlede ordrehøst i tredje kvartal, der efter fredag er oppe på 4037 MW.

                      Og der kan stadig nå at komme flere Vestas-ordrer lørdag, ligesom de uannoncerede ordrer fra kvartalet, som først offentliggøres i regnskabet for perioden, også skal lægges oveni.

                      .\˙ MarketWire

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        Vestas Wind Systems A/S
                        Vestas/Sydbank: Ser rekordværdi for ordrer venter mere af samme skuffe fremad

                        2.10.2023 07.10 • MarketWire •

                        Havmølleordrer og en stribe kontrakter fra USA vil løfte værdien af Vestas' ordreindgang i tredje kvartal til det højeste niveau nogensinde.

                        Det skriver aktieanalysechef Jacob Pedersen fra Sydbank i en kommentar til kvartalet, som han betegner som "solidt på ordreindgangssiden".

                        I kvartalet nåede Vestas at offentliggøre 21 ordrer på i alt 4044 MW, hvoraf 2100 MW var havvindordrer. Herudover venter Jacob Pedersen en ikke-offentliggjort ordreindgang på ca. 600 MW i kvartalet.

                        • Vi modellerer en samlet ordreindgang på 5,0 mia. euro. Det bliver rekord for et enkelt kvartal målt i værdi, er vi overbeviste om. Uanset skal der fuld skrue på ordrerne i fjerde kvartal, hvis Vestas skal leve op til vores forventninger om en ordreindgang i år på 12.500 MW i landvindforretningen, skriver aktieanalysechefen.

                        Af de store markeder fremhæver han, at der endelig er kommet hul på bylden i USA, der tegner sig for 1094 MW af ordreindgangen i kvartalet. Det er højeste ordreindgang i et kvartal fra USA siden fjerde kvartal 2019.

                        Vi venter bestemt ikke, at ordrefesten fra USA stopper her - tværtimod. Genopretning af tilskuddene til vindenergi i Inflation Reduction Act bliver en "gamechanger", og det vil Vestas nyde rigtig godt af i de kommende år med selskabets solide position i USA, skriver Jacob Pedersen.

                        Samtidig peger han på, at havvindordrerne også er godt nyt og et bevis på, at de betingede europæiske havvindordrer lever - og dem har Vestas en overvægt af.

                        De næste kvartaler vil efter vores vurdering byde på en bekræftelse af, at landvindordreindgangen kommer op i tempo. Samtidig vil de tabsgivende ordrer fylde mindre i ordrebeholdningen - og med flere rentable ordrer i mixet af opstillede vindmøller, vil Vestas' rentabilitet også vise et solidt spring fremad. Det kan gavne synet på Vestas' langsigtede indtjeningspotentiale, skriver Jacob Pedersen.

                        .\˙ MarketWire

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • P Offline
                          P Offline
                          ProinvestorNEWS
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          Amerikansk storbank ser potentiale på næsten 100 pct. i Vestas-aktien

                          2.10.2023 07.24 • MarketWire •
                          Vestas får sænket kursmålet hos den amerikanske storbank Citi, som dog fortsat set et stort potentiale i vindmølleproducentens aktie.

                          Det nye kursmål lyder på 300 kr. mod tidligere 315 kr., mens anbefalingen "køb" gentages.

                          Det fremgår af Bloomberg News.

                          Kursmålet indikerer et potentiale på 98 pct. i forhold til lukkekursen for aktien fredag på 151,56 kr.

                          Det sidste tre dage af sidste uge steg Vestas-aktien samlet ca. 5 pct. efter annonceringen af flere store ordrer.

                          .\˙ MarketWire

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • A Offline
                            A Offline
                            Aps_invest
                            wrote on sidst redigeret af
                            #18

                            Så er den snart i minus 🙂 Alt er som det plejer, ved gode nyheder 🙂

                            1 Reply Last reply
                            3

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger