Danske faldne aktiekoryfæer
-
Det er desværre ikke kun på Proinvestor.com, at interessen for svenske aktier er ikke eksisterende. Sådan har det været i mange år blandt danske privatinvestorer. Eneste undtagelse var i velmagtsdagene for Fingerprint Cards fra 2014-2016 samt enkelte gaming- og energiselskaber gennem årene.
-
Og finger print kunne godt være skyld i at mange ikke har lyst til at prøve svenske aktier igen...hehe
-
Kære Nordicstock
hvilke svenske aktier ville du foreslå på den lange bane
da jeg kun er 14 år og har derfor masser tid til at vente
er imponeret over at din bedre halvdel allerede er nået så langt med sine udbytter det er det jeg drømmer om
Mvh
Emil -
Hej emil2009

A.) Er du på min mail-liste over dem som får mit Excel-ark, med regnskabs-tal (Revenue & Profit after tax)? I det ark kan du se alle selskabers udbytte historik og ret hurtigt finde dem som udbetaler stigende udbytter over tid.
B.) Og som base for de mere defensive høj-udbytte aktier, vil jeg anbefale dig at kigge på disse 2 selskaber fra USA og én fra UK ...
-
TCP Capital (Ticker: TCPC)
-
Omega Healthcare (Ticker: OHI)
-
Unilever (Ticker: ULVR) ... (selskab er listet på i UK og Holland)
De 3 overstående betaler 8% - 10% i udbytte hvert år (fordelt på 4 kvartaler)
Du bør dog ikke lade disse 3 ovenstående selskaber udgøre mere end maks 20% af din portefølje. Man bør også have helt almindelige blandede aktier i sin portefølje.
C.) Hvis du ikke har modtaget mit Excel-ark, kan du skrive til mig på [email protected]. Der er allerede 89 personer fra dette forum, der modtager Excel-arket næsten dagligt i regnskabs-sæsonen, efterhånden som de nordiske regnskaber tikker ind.
-
-
Hej igen emil2009

Jeg glemte listen for de svenske Investerings-selskaber, der betaler stigende udbytter over tid:
Investor (Ticker: INVE-B)
Avanza Bank (Ticker: AZA)
Bure Equity (Ticker: BURE)
Latour (Ticker: LATO-B)
Nordnet (Ticker: SAVE)Og her er én god fra Finland:
eQ (Ticker: EQV1V)
-
Hej NordicStock
Undskyld mit sene svar havde lige nogle lektier der skulle laves og nogle burgers der skulle vendes på Mc donalds. Jeg har set på de aktier du har forslået og jeg tænker at investerer 35000 kr om måneden i Investor,så har jeg 1000 tilbage til sjov og ballade.
for de penge jeg tjener fra Mc DonaldsNordicstock jeg sender min mailadresse til dig lidt senere idag
Tusind tak for god info
Dbh
Emil -
Hvad har Coloplast, Novozymes, Ørsted, Vestas, Ambu og GN Store Nord til fælles? De er alle store, danske aktiekoryfæer, der har været mere eller mindre afkastløse. Det er konklusionen i ugens afsnit af Investeringspodcasten, selskaberne kommer under luppen hos Hansen og Larsen. De stævner også ud, for der er fragtrater på programmet. Og så taler de om de udenlandske investorer i Danmark. God fornøjelse
-
emil ... tænkte også, at du dælme måtte få vendt nogle burgere på MacD hvis du kunne investere 35.000 kr om måneden 
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind