Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ørsted: Er der lys for enden af tunnelen?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
18 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #4

    Jeg kan slet ikke forstå, at der kan være noget der er vigtigere end at sikre vores energiforsyning herunder at gøre os uafhængige af Putin ligesom det bør have allerhøjeste prioritet at redde klimaer, hvorfor jeg er dybt forundret over at ingen politikere tager det her op

    1 Reply Last reply
    10
    • D Offline
      D Offline
      DjengisCash
      wrote on sidst redigeret af
      #5

      Politikeres absolutte 1. prioritet er at blive genvalgt.
      De fleste vælgere vil gerne den grønne omstilling, hvorfor politikere gerne sætter overordnede mål op engang ude i fremtiden.
      Når det kommer til de konkrete indsatser, så er de samme vælgere desværre sådan, at deres personlige udsigt ikke må forstyrres af vindmøller eller solcelleparker.
      Den politiske tænkning er desværre produktet af vægelsindede vælgere.

      1 Reply Last reply
      5
      • A Offline
        A Offline
        Arne_A
        wrote on sidst redigeret af
        #6

        Det er lidt for nemt at give politikerne skylden for Ørsteds kurs-deroute. Amerikansk politik har altid været uforudsigelig, og det vilkår må investorerne leve med og tage højde for.

        Men se nøje på 3 års kursgrafen for Ørsted, som er afbildet ovenfor.
        Zap så over og tag et kik på 3 års kursgrafen for NOVO.

        Vi ser i de 2 grafer en tydelig illustration af en af grundsætningen for succes på aktiemarkedet:

        Sælg aktier, der falder og køb aktier, der stiger.

        Det er ikke et politisk ansvar, at vi glemmer stop loss eller forsøger os med bundfiskeri.

        1 Reply Last reply
        4
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #7

          Det ændrer nu ikke ved, at den grønne omstilling, som politikerne ellers gerne taler så meget, synes at være gået i stå.

          1 Reply Last reply
          6
          • D Offline
            D Offline
            DjengisCash
            wrote on sidst redigeret af
            #8

            Nu er det ikke kun Ørsted, hvor kursen er sønderbombet. Tendensen er generel for stort set alle virksomheder, der understøtter den grønne omstilling.
            Og det er sgu trist.
            Har det helt ærligt lidt svært ved at glædes ved kursudviklingen på alle mine Novo-aktier, når chancen for en planet, hvor mine børn og børnebørn kan få et godt liv efterhånden synes forpasset.

            1 Reply Last reply
            6
            • A Offline
              A Offline
              Arne_A
              wrote on sidst redigeret af
              #9

              I det kvarter jeg bor i er alle veje gravet op, og der lægges fjernvarmerør til de fleste huse. Så lad lige omstillingen starte inden du lukker den ned på grund af, at luften piftes ud af alt for højt værdisatte aktier.

              Ting tager tid.

              1 Reply Last reply
              3
              • D Offline
                D Offline
                DjengisCash
                wrote on sidst redigeret af
                #10

                Hvornår er fjernvarme blevet grønt ?

                Hvis fjernvarmen laves på gas, kul eller olie, som der hvor jeg får min fjernvarme, så er dit synspunkt værdiløst, desværre.

                1 Reply Last reply
                6
                • A Offline
                  A Offline
                  Arne_A
                  wrote on sidst redigeret af
                  #11

                  så er det helt altså værdiløst, at vi alle i kvarteret, med politikernes velsignelse, skal omlægge vores varme fra gas til fjernvarme??
                  Hvis det er en fejl er det på høje tid, der tages en time out.

                  Nej du, vi er stadig nogen, der kan huske, og efterhånden bliver det længere og længere tilbage i tiden. Tulipankrakket f.eks. står lysende klart for en ung mand som mig. Lidt længere væk i hukommelsen er IT boblen ved årtusindeskiftet.

                  Og nu ser vi den grønne boble punktere for øjne af os, og det før vi har fundet ud af, at det var en boble.

                  Men der er det særlige ved aktiebobler. Vi kan først se dem, når de er væk.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • D Offline
                    D Offline
                    DjengisCash
                    wrote on sidst redigeret af
                    #12

                    Jeg giver op, du definerer dig egen virkelighed, afskåret fra vores, men fred være med det.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • M Offline
                      M Offline
                      Manfred
                      wrote on sidst redigeret af
                      #13

                      Vestas stopper opgørelse af en ny fabrik i UK. Vestas kan ikke forsvare investeringen med det lave antal vindmøller der skal opsættes i UK. Jeg tror det ender med billige Kinesiske vindmøller i Europa. Europa vil ikke købe deres egne vindmøller som de synes er for dyre. Så hellere købe kinesisk skrammel. Og derved støtte Kina og deres møller som bliver produceret med statsstøtte og diverse patent tyverier. Vor herre til hest.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • V Offline
                        V Offline
                        VærKritisk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #14

                        Jeg kan ærlig talt ikke andet end grine af det du skriver. Hvis man absolut vil misforstå det der er skrevet, ja, så skal det nok lykkes. Hav en god dag.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • A Offline
                          A Offline
                          Arne_A
                          wrote on sidst redigeret af
                          #15

                          jeg klukkede da også lidt i skægget, da jeg så du i denne tråd om Ørsteds kursderoute, kaldte på, at politikerne skulle tage det op.
                          Det var sådan set det, der fik mig til at blande mig, og jeg er da lidt ærgerlig over, at jeg ikke har evnet at forklare min pointe.

                          Med min indblanding fik jeg så lært, at fjernvarme ikke har noget med grøn omstilling at gøre. Tak for det.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • M Offline
                            M Offline
                            mccarthy
                            wrote on sidst redigeret af
                            #16

                            Fjernvarme har intet med grøn omstilling at gøre. Det er et central styret system der erstatter decentrale olie-, naturgasfyr m.v. Din fjernvarmeforsygning kan meget vel være baseret på olie, kul, gas, halm m.v. Elektrificering er ej heller grøn omstilling, mere en konsekvens af at erstaning af fossil energi ofte er el baseret på vedvarende energiformer.
                            Men med den info I tilbydes via det offentlige er det forståeligt, at I og jeg roder rundt i hvad der er op og ned.

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • M Offline
                              M Offline
                              mccarthy
                              wrote on sidst redigeret af
                              #17

                              Og mens Vi er ved det.
                              Ørsted melder tab ifm 3 navngivne projekter. 2 skal anvende Siemens- mens sidste skal anvende GE møller. Siemens er gået i tænkeboks og GE kan vist ikke levere Haliada møllen, fordi der stadig er et patent udestående med Siemens. Projekterne er alle i U.S.A.
                              Altså er det ikke politik, men en uheldig situation Ørsted er kommet i. Floppet i den engelske auktion rammer jo også i hjertekulen på offshore vindparkudviklere.
                              Jeg afventer Q3 regnskaberne og så får Vi se.
                              Go' weekend til alle.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • D Offline
                                D Offline
                                DjengisCash
                                wrote on sidst redigeret af
                                #18

                                Korrekt, fjernvarme handler om forsyningssikkerhed. Du kan flekse mellem forskellige energiformer afhængig af pris og tilgængelighed. Bygger du en vindmølle og varmer vandet op med den, så bidrager du tillige til grøn omstilling.

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  mccarthy
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #19

                                  Ups. Haliada møllen leveres just nu til Vineyard projektet så Siemens GE tvisten må være løst.

                                  1 Reply Last reply
                                  0

                                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                  With your input, this post could be even better 💗

                                  Tilmeld Log ind

                                  • Log ind

                                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                  • Login or register to search.
                                  • First post
                                    Last post
                                  0
                                  • Debatforum
                                  • Seneste
                                  • Populære
                                  • Bruger