Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Wegovy - positive resultater med patienter med hjertesvigt

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • troldmandenT Offline
    troldmandenT Offline
    troldmanden
    wrote on sidst redigeret af
    #3

    På CC efter halvårsregnskabet, der sagde novo faktisk at under normale omstændigheder, så ville HFpef forsøget få enormt meget fokus, fordi de mener det er banebrydende i et segment der pt er dårligt medicineret.

    Næste sætning var så at med den fokus der allerede var på ozempic/wegovy og de ekstremt pressede supply så druknede det studie.

    Der bliver bare ved og ved med at komme virkelig flotte data i nye store relativ ubehandlede patientgrupper.

    Nu er amerikanerne dem der betaler den højeste pris. Men som tidligere nævnt så tog det 6 mdr i DK at nå op på én procent af den danske befolkning på wegovy. I US vil blot én procent af befolkningen, svare til ca 200 mia dkk om året.

    Det ER crszy tal

    1 Reply Last reply
    10
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam
      wrote on sidst redigeret af
      #4

      "- Vi har at gøre med måske en milliard patienter rundt om i verden, siger Lars Fruergaard Jørgensen "
      https://www.proinvestor.com/investornyt/1040296/topchef-novo-vil-adressere-social-ulighed-i-dialog-om-tilskudsordninger

      1 Reply Last reply
      8
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #5

        Snart vil de her fedmeprodukter blive produceret i mængder der kun overgåes af cornflakes. På den konto så tror jeg man må forudse, at priserne på et tidspunkt kommer til at falde, ret meget endda. Også fordi der fra både Europa og især usa vil komme et masssivt politisk pres efterhånden som producenternes profitter når højere op end Andreas Mogensen nogensinde har været.

        1 Reply Last reply
        8
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør
          wrote on sidst redigeret af
          #6

          Novo Nordisks fedmemedicin kan sende milliardregning for tilskud til staten

          29/8 07:22

          Det vil koste staten adskillige milliarder, hvis fedmemidler som Novo Nordisks Wegovy fremover skal være en af den offentlige tilskudsordning.

          Det fremgår af et svar fra sundhedsminister Sophie Løhde (V) til Folketingets Sundhedsudvalg.

          Omkring 900.000 danskere vurderes ifølge Sundhedsministeriet og Sundhedsstyrelsen at være svært overvægtige med et BMI, body mass index, på over 30, og det er den gruppe, som ministeren har set nærmere på.

          • Hvis alle i denne gruppe fik offentligt tilskud til behandling med Wegovy, ville det medføre regionale tilskudsudgifter imellem 23,9 og 27,9 mia. kr., fremgår det af svaret fra Sophie Løhde.

          Den præcise udgift afhænger dog i sidste ende af, hvilke udgifter patienterne i øvrigt har til tilskudsberettiget medicin, og dermed hvor tæt de er på loftet for maksimal egenbetaling. Udregningen er baseret på tal for medicinpriser og tilskud i 2023.

          Med et BMI over 30 anses man for at være svært overvægtig, mens et BMI i intervallet 18,5-24,9 anses for at være normalt.

          .\˙ MarketWire

          1 Reply Last reply
          3
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden
            wrote on sidst redigeret af
            #7

            Ja prisen, særligt i US kommer helt sikkert betydeligt ned. Men det bliver ikke de næste 2-3 år.

            Nedenstående tråd sætter lidt flere data på størrelse af markedet

            Just a moment...

            favicon

            (www.proinvestor.com)

            1 Reply Last reply
            5
            • OccamO Offline
              OccamO Offline
              Occam
              wrote on sidst redigeret af
              #8

              Negativ journalistik. - Man bør huske at glæde sig over, at et nyt medikament betyder, at nogle mennesker kan få det bedre.

              1 Reply Last reply
              4
              • bgadkB Offline
                bgadkB Offline
                bgadk
                wrote on sidst redigeret af
                #9

                Ikke udelukkende. Med de tal som nævnes (og som er realistiske), vil de samlede sundhedsudgifter stige med 10%. Eller 1% af BNP....

                Der er og bliver en selvbetaler...

                1 Reply Last reply
                3
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #10

                  Det har du nok ret i. Efterspørgslen efter disse produkter er dog så enorm, at den kan true sundhedsbudgetterne for ikke ligefrem at sige de nationale økonomier, så det kan føre til en total omlægning af tilskudsordningerne, simpelthen fordi politikerne ikke har noget andet vælg. Ikke sikkert det sker, men jeg mener der en reel risiko for at Selskabernes grådighed kan ramme dem selv lige i hovedet, hvis ikke de passer på.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #11

                    Det "løses" meget nemt. Produkterne bliver simpelthen ikke tilskudsberettiget. Det bliver udenfor de offentlige og forsikrings kasserne, medmindre der er helt særlige grunde som tæller for det. Altså ekstrem fedme koblet op på en række andre sygdomme...

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #12

                      Decideret nemme løsninger tror jeg nu ikke så meget på. I usa måske, men andre steder kan man nok ikke udelukke, at der kan komme et kraftigt folkeligt pres for at få dette omfattet af tilskud hvilende på feks argumenter om social ulighed etc..or whatever. Det kan også bare være ekstra beskatning af ekstraordinært høje profitter..., som jo er en ny ide, politikerne sagtens kan finde frem igen. Man kan forestille sig så meget, men Novo begår en fejl hvis de tror de er urørlige...som jeg ser det. Nok fra mig om dette emne. Hav en god dag

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #13

                        Hverken i DK eller Norge er der tilskud til wegovy. Mener heller ikke der er endnu i Tyskland. US er mere spredt. Nogle får mens andre selv betaler.

                        Som skrevet andetsted så tror jeg det bliver gruppen bmi40+ med følgesygdomme man forsøger at få tilskud til. Alle andre skal selv betale.

                        Dertil har de enkelte lande inkl DK jo også masser af muligheder for at fortage justerede tilskud betingelser. Herunder den andel borgeren selv skal betale.

                        Men alt det her er helt uden betydning for wegovy salg 2+ år frem

                        1 Reply Last reply
                        4

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger