Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

TE Connectivity Ltd.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er TE Connectivity Ltd.
    Specialiseret i design og produktion af en bred vifte af forbindelses- og sensorløsninger til forskellige industrier, herunder transport, industri, medicinsk, energi og kommunikation.
    Stærk tilstedeværelse på globalt plan med produktionsfaciliteter, salgskontorer og udviklingscentre over hele verden.
    Opererer gennem tre segmenter: Transportløsninger (60%), industrielle løsninger (28%) og kommunikationsløsninger (12%)
    35% af salget fra Asien/Stillehavsområdet, 35% fra Europa/Mellemøsten/Afrika og 30% fra Amerika hvilket er meget fordelagtigt hvis nogle regioner oplever svag vækst.
    100+ fremstilling- og ingeniørcentre
    Fremstiller 236 mia. produkter årligt !
    500.000+ forskellige enheder som lagervarer
    Bred portefølje, der udgør den elektriske arkitektur for slutkundernes banebrydende innovationer.
    140 lande.
    15.000+ patenter
    85.000+ ansatte hvoraf 8.000 er ingeniører.

    Kurs: 134,51
    Market Cap: 42.386B
    P/E: 20,35
    Forward P/E: 17,91
    P/S: 2,58
    P/B: 3,85
    Enterprise value: 46.226B
    Profit margin: 12,96%
    Operating margin : 16,94%
    ROE: 19,59%
    ROA: 8,12%
    Indtjeningsvækst kvartal: -20,20%
    Omsætningsvækst kvartal: 3,80%
    Udbytte: 1,75%

    Markant position indenfor semiconductor leverandørkæden
    Har brugt mere end to årtier på at samarbejde med bilproducenter for at skabe elektriske komponenter og kommer til at spille en vigtig rolle for mange EV producenter.
    Omfattende produktudvalg, der omfatter elektriske og elektroniske forbindelsesdele, termiske og berøringsfølsomme sensorer, kredsløbsbeskyttelse, antenner, kabler og ledninger samt andre relaterede produkter
    IoT væksten øger behovet for effektive forbindelser og sensorer, der kan indsamle og overføre data fra forskellige enheder og systemer.
    Industri 4.0 og stigende automatisering og industriel digitalisering fører til stigende behov for pålidelige forbindelser og sensorer.
    Meget langt nede i fødekæden så perfekt "Pick & Shovel" investering med godkendte margins
    Q2 2023 var lidt af et nonevent, men viste stærk fri cash Flow-generering på USD 845 mio. i H1 23, en stigning på +37 % y/y
    Transport steg 12 % organisk y/y, med vækst i alle forretninger hvilket er vigtigt da dette segment kommer til at tegne en stor del af fremtiden.
    Har holdt gælden i ro mens man er vokset omsætningen, og har generelt en meget stærk finansiel situation.
    Meget stabil forretning
    Ledelsen forventer at være i stand til at fastholde marginer ved at videregive omkostningsstigninger i priserne til kunderne.
    Man tjener det dobbelt på en elbil end en traditionel, hvilket understøtter vækst.

    Steget 18% i år.
    Handler på et historisk højt P/E niveau
    Communications faldt -42% y/y, og er det suverænt mindste forretningsben nu og er resultat af markedssvaghed og forbruget sker fra opbyggede lagre på tværs af forsyningskæden
    Der er ikke guidet for nogen sønderlig vækst fra hverken selskabet eller analytikerne.
    Cyklisk
    Høj amerikansk dollar tynger indtjeningen
    Det er mig en gåde at der er så relativ god margin på komponenterne, men historisk vises den samme historie.
    Man kan diskutere om væksten i EPS er høj nok i forhold til prissætningen.
    Hovedkonkurrenten er Amphenol
    Meget afhængig af bilindustrien, hvor indtjeningen er ca. $80 pr. køretøj
    Stigninger i råvarepriser samt fragt- og logistikinflation har hæmmet driftsmarginerne

    Jeg har taget en starter position i aktien for at følge den bedre, så den fylder nu 1,17% af porteføljen.
    Aktien passer perfekt ind min ønskede tilgang omkring "Pick & Shovel" og der er ikke ret mange ting ved forretningen jeg ikke er vild med.

    Kendte i andre til selskabet, jeg er meget overrasket over aldrig at have hørt om dem før ?

    1 Reply Last reply
    3
    • TeamGarlicT Offline
      TeamGarlicT Offline
      TeamGarlic
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Aldrig hørt om dem og så er de jo ekstra interessante at lære at kende. De er noteret. Tak for indlægget!

      1 Reply Last reply
      1

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger