Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bare nogle tanker i 2023

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
28 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    #1 $TSLA: De kommer til at vaekste i antal solgte biler i Q4 (~400k vs ~300k i 2021Q3), men de har givet rabatter ($7500), seneste tal viser lagrene er paa vej op i USA trods rabatter, og de er ligesom alle andre bilfabrikanter ramt af inflation paa udgiftssiden. Saa selvom de vaekster paa toplinjen, saa kommer bundlinjen til at lide. Jeg mener stadig, at Tesla er ~50% overvurderet, men jeg ved ikke, hvad aktiekurserne goer paa kort sigt, saa jeg lukkede min short i 2022. En kurs-trigger i 2023 kunne vaere lanceringen af CyberTruck. Tallene for produktion og leveringer i Q4 blev annonceret i dag. Det kunne have vaeret vaerre. Jeg noterer mig forskellen paa produktion og leveringer.

    https://ir.tesla.com/press-release/tesla-vehicle-production-deliveries-and-date-financial-results-webcast-fourth-quarter
    "In the fourth quarter, we produced over 439,000 vehicles and delivered over 405,000 vehicles. In 2022, vehicle deliveries grew 40% YoY to 1.31 million while production grew 47% YoY to 1.37 million."

    109167_TSLA_IncomeStatement.png
    109167_TSLA_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementGeographical___1_.png
    109167_TSLA_us_gaap.OperatingIncomeLoss__.png
    109167_TSLA_us_gaap.InterestExpense__.png

    1 Reply Last reply
    8
    • tommycarstensenT Offline
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      #2 $AAPL: Jeg ejer den, og det er en fantastisk virksomhed med en 62-aarig Tim Cook i spidsen, men jeg ville ikke koebe den til den nuvaerende kurs. Fjerde kvartal er deres vigtigste kvartal, og hvis der er grimme overraskelser, saa kommer det til at slaa haardt igennem paa kursen. Problemerne i Kina er ikke en overraskelse, men graden af dem er.

      109168_AAPL_us_gaap.OperatingExpenses__.png
      109168_AAPL_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
      109168_AAPL_us_gaap.SellingGeneralAndAdministrativeExpense__.png
      109168_AAPL_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
      109168_AAPL_us_gaap.GrossProfit__.png
      109168_AAPL_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
      109168_AAPL_us_gaap.ResearchAndDevelopmentExpense__.png
      109168_AAPL_us_gaap.InterestExpense__.png
      109168_AAPL_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_.png
      109168_AAPL_us_gaap.OperatingIncomeLoss__.png
      109168_AAPL_COGSRatio_us_gaap.ProductOrService_.png
      109168_AAPL_OperatingMargin_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
      109168_AAPL_IncomeStatement.png
      109168_AAPL_us_gaap.CostOfGoodsAndServicesSold__.png

      1 Reply Last reply
      8
      • tommycarstensenT Offline
        tommycarstensenT Offline
        tommycarstensen
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        #3 $MSFT: Jeg ejer den, men igen lidt for dyr for mig til at koebe til den nuvaerende pris. Jeg kan rigtig godt lide 55-aarige Satya Nadella og Micrsofts diversificerede forretning. Hvis der er negative overraskelser i horisonten, saa kan jeg ikke faa godt oeje paa dem. Det er muligt, at $ATVI-handlen ikke gaar igennem, men det vil ikke vaere ubetinget negativt for Microsoft.

        109169_MSFT_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
        109169_MSFT_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
        109169_MSFT_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
        109169_MSFT_IncomeStatement.png
        109169_MSFT_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_.png
        109169_MSFT_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementGeographical_.png

        1 Reply Last reply
        6
        • tommycarstensenT Offline
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          #5 $META: Den er virkelig billig, men den vaesentligste aarsag til, at jeg ikke koeber, er Zuckerberg, som jeg aldrig har brudt mig om. Og saa tror jeg ikke noedvendigvis, at Facebook og Instagram er de foerende sociale medier om 10 aar; se bare paa TikTok og Twitter. At de bruger en tredjedel af deres omsaetning paa R&D er ogsaa lige voldsomt nok for mig. Jeg kan ikke faa oeje paa muligheden for at faa et godt afkast ved at kaste en masse penge efter metaverset.

          109170_META_IncomeStatement.png
          109170_META_us_gaap.ResearchAndDevelopmentExpense__.png
          109170_META_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
          109170_META_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementGeographical_.png

          1 Reply Last reply
          8
          • tommycarstensenT Offline
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            #6 $GME og #11 $AMC: Endnu to meme-aktier ligesom $TSLA. Jeg er virkelig overrasket, at de er de sjette- og ellevte-mest ejede US-aktier hos Nordnet. Jeg har ikke rigtig noget positivt at sige om dem. Jeg ved ikke, hvad kursen goer paa kort sigt, men paa lang sigt ville jeg ikke oenske at eje dem. Jeg haaber, at Nordnets aktionaerer opnaar nogle hurtige gevinster med dem.

            109171_GME_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_.png
            109171_AMC_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_.png
            109171_AMC_us_gaap.Revenues_us_gaap.ConsolidationItems_us_gaap.StatementBusinessSegments_us_gaap.Operating.png
            109171_GME_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
            109171_AMC_IncomeStatement.png
            109171_GME_IncomeStatement.png

            1 Reply Last reply
            6
            • tommycarstensenT Offline
              tommycarstensenT Offline
              tommycarstensen
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              #7 $NVDA: Nvidia med 59-aarige Jensen Huang i spidsen var vildt overvurderet. Sammenlagt med det faktum, at salg af grafikkort var koblet til krypto-minedrift, saa var den oplagt at shorte. Jeg tror stadig, at den sagtens kan falde yderligere 20%.

              109172_NVDA_IncomeStatement.png
              109172_NVDA_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementGeographical_.png
              109172_NVDA_us_gaap.Revenues_us_gaap.ConsolidationItems_us_gaap.StatementBusinessSegments_us_gaap.Operating.png
              109172_NVDA_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_.png

              1 Reply Last reply
              6
              • tommycarstensenT Offline
                tommycarstensenT Offline
                tommycarstensen
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                #8 $AMZN: Maalt paa deres dominans, pengestroemme fra driften og gaelds-situation, saa er den faktisk ikke saa dyr, som P/E umiddelbart giver udtryk for. Den er i oevrigt i naerheden af bunden lige foer pandemien. Man savner dog ligesom med mange af de andre ovenstaaende aktier, at insiderne koeber. Hvis det sker, saa vil jeg ogsaa rykke paa mig. Lige nu afventer jeg. Vaeksten eksklusiv AWS er ogsaa noget aftagende, saa det er kun rimeligt, at multiplerne traekker sig lidt sammen.

                109173_AMZN_IncomeStatement.png
                109173_AMZN_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
                109173_AMZN_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                109173_AMZN_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_.png
                109173_AMZN_us_gaap.NetCashProvidedByUsedInOperatingActivities__.png
                109173_AMZN_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png

                1 Reply Last reply
                4
                • tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  #9 $GOOG: Jeg laeste, at Google betragter ChatGPT og lignende vaerktoejer som en potentiel konkurrent. Jeg var faktisk i stand til at finde et svar her den anden dag via ChatGPT, som jeg ikke kunne finde hurtigt via Google; jeg ville gerne vide, hvem der ejede DC Comics foer 1990. Men Google er mere end teknologi. Det er ogsaa et brand, og den slags udslettes ikke saa hurtigt. Jeg synes Alphabet er rigtig attraktiv til den nuvaerende kurs. YouTube lider lidt i form af konkurrencen fra TikTok, men det er to forskellige typer service, og de kan godt trives begge to. Jeg synes faktisk Google Cloud er et svagere ben i konkurrencen mod AWS og Azure, selv om den overtog vaekst-foeretroejen fra de to andre i Q3.

                  109174_GOOG_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementGeographical_.png
                  109174_GOOG_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                  109174_GOOG_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_goog.GoogleServices.png
                  109174_GOOG_IncomeStatement.png
                  109174_GOOG_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    #10 $KO: Coca-Cola er "ligeglad" med inflation og befinder sig helt retfaerdigt naer ATH. Jeg tror godt, at den kunne gaa 20% hoejere her og nu, men jeg ville ikke selv koebe den til den nuvaerende pris. Jeg foretraekker fortsat $MNST i det segment. Manglende tilbagekoeb vidner maaske ogsaa om, at ledelsen selv synes, at kursen ikke er lav. De havde i oevrigt en organisk vaekst paa 16% i tredje kvartal. Det synes jeg alligevel er ret vildt. Jeg ville bestemt ikke saelge den, hvis jeg ejede den.

                    Coca-Cola Reports Third Quarter 2022 Results and Raises Full-Year Guidance
                    https://investors.coca-colacompany.com/news-events/press-releases/detail/1071/coca-cola-reports-third-quarter-2022-results-and-raises

                    109175_KO_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
                    109175_KO_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
                    109175_KO_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementGeographical_.png
                    109175_KO_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_.png
                    109175_KO_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                    109175_KO_OperatingMargin_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                    109175_KO_IncomeStatement.png

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      #12 $DIS: Disney er en anden aktie, der forekommer mig at vaere billig. Modsat $WBD saa er gaelden i Disney efter koebet af 21st Century Fox ikke noget at vaere bekymret for. Jeg synes, at Disney har staerkere brands end nogen andre i streaming-industrien. Blandt $DIS, $NFLX, $CMCSA, $PARA, $AMZN og $AAPL er foerstnaevnte min favorit som langsigtet investering.

                      Her en traad om Disney oprettet ifm tredje kvartal:
                      https://proinvestor.com/boards/105188/

                      109176_DIS_us_gaap.InterestExpense__.png
                      109176_DIS_COGSRatio_us_gaap.ProductOrService_.png
                      109176_DIS_OperatingMargin_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                      109176_DIS_us_gaap.DebtAndCapitalLeaseObligations__.png
                      109176_DIS_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                      109176_DIS_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_.png
                      109176_DIS_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
                      109176_DIS_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
                      109176_DIS_IncomeStatement.png
                      109176_DIS_Expenses.png

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        #19 $PLTR: Jeg bryder mig ikke om Peter Thiel, saa den skal jeg ikke investere i. Men jeg har observeret mig, at de vaekster toplinjen med mere end 20% og sandsynligvis er paa vej til sorte tal paa bundlinjen. Den er i oevrigt billigere end ved IPOen.

                        109177_PLTR_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementGeographical_us_gaap.ConcentrationRiskByType_us_gaap.GeographicConcentrationRisk.png
                        109177_PLTR_us_gaap.Revenues_us_gaap.ConsolidationItems_us_gaap.StatementBusinessSegments_us_gaap.Operating.png
                        109177_PLTR_IncomeStatement.png

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          #20 $TEVA: Den tidligere direktoers loefter ser ud til at blive indfriede ved aarets udgang, og gaelden fortsaetter nedad, og opioid-sagerne begynder i hoejere grad at hoere fortiden til, men er ikke et afsluttet kapitel. Hvis de endelige forlig ikke bliver helt katastrofale og Teva kan formaa at vaekste og levere positiv GAAP-EPS flere kvartaler i traek, saa ville jeg kunne se den over kurs 20. Kursen burde alt andet lige stige i takt med, at de reducerer gaelden. Jeg har ikke selv taenkt mig at koebe, fordi det ikke er en virksomhed jeg oensker at eje langsigtet, og opioid-sagen fortsat ikke er helt afsluttet, men jeg kan godt forstaa dem, der fortsat holder ved med Richard Francis ved roret trods reduceret guidance efter Q3. Ajovy har det svaert i konkurrence mod Nurtec fra Biohaven (nu Pfizer) og de andre CGRP-inhibitorer. Men den vaekster fortsat og bidrager positivt.

                          Teva Finalizes Nationwide Opioid Settlement Terms
                          https://ir.tevapharm.com/news-and-events/press-releases/press-release-details/2022/Teva-Finalizes-Nationwide-Opioid-Settlement-Terms/default.aspx

                          Debt Securities
                          https://ir.tevapharm.com/financials/debt-information/

                          109178_TEVA_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
                          109178_BHVN_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.Product.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.41.png
                          109178_TEVA_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.37.20.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.59.08.png
                          109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.NorthAmerica.png
                          109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.InternationalMarkets.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.33.png
                          109178_TEVA_us_gaap.SeniorNotes_us_gaap.DebtInstrument_.png
                          109178_TEVA_us_gaap.OtherLiabilitiesNoncurrent__.png
                          109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                          109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementGeographical_.png
                          109178_TEVA_us_gaap.CashAndCashEquivalentsAtCarryingValue__.png
                          109178_TEVA_us_gaap.SeniorNotes__.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.58.55.png
                          109178_TEVA_IncomeStatement.png
                          109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.Europe.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.37.28.png
                          109178_TEVA_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
                          109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.18.png

                          1 Reply Last reply
                          9
                          • D Offline
                            D Offline
                            DjengisCash
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            Det lader til, at zuckerberg bruger aktionærernes penge til hans eget hobbyprojekt metaverse.
                            Det er den primære grund til, at jeg er ude igen efter et kortvarigt ejerskab.

                            1 Reply Last reply
                            7
                            • P Offline
                              P Offline
                              ProinvestorNEWS
                              wrote on sidst redigeret af
                              #15

                              Tesla Q4 Deliveries Up

                              Just a moment...

                              favicon

                              (www.proinvestor.com)

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • tommycarstensenT Offline
                                tommycarstensenT Offline
                                tommycarstensen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #16

                                DjengisCash Ja, Zuck burde måske splitte virksomheden op i to? Der er også andre sorte skyer såsom Vestager og TikTok.

                                Meta and Alphabet lose dominance over US digital ads market
                                https://www.ft.com/content/4ff64604-a421-422c-9239-0ca8e5133042

                                Men trods de sorte skyer og det store R&D forbrug på metaverset, så synes jeg stadig, at den er attraktivt prissat. Jeg skal bare ikke selv eje den, så længe Zuck har total kontrol med 54% af stemmerne.

                                Mark Zuckerberg's metaverse is a joke not shared by investors
                                https://www.theguardian.com/business/nils-pratley-on-finance/2022/nov/02/mark-zuckerberg-metaverse-is-a-joke-not-shared-equally-with-investors
                                Meta's share price is down 73% in 2022 but Facebook investors can't force the boss to change course

                                I've yet to hear from Meta about how they plan to make money on the metaverse, says NYU's Damodaran
                                https://www.cnbc.com/video/2022/11/11/ive-yet-to-hear-from-meta-about-how-they-plan-to-make-money-on-the-metaverse-says-nyus-damodaran.html

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #17

                                  Det er interessant, at de har produceret 34k flere enheder, end de har solgt, til trods for fabriks-nedlukning i Shanghai og rabat på $7500 i USA. Det ville jeg gerne høre mere om på deres earnings call 25. januar, hvis jeg ejede aktien.

                                  I øvrigt er tidslinjen nedenfor interessant. Jeg forstår ikke helt, hvordan det kan være lovligt. Bemærk også, at de aldrig har sendt en 8K ud.

                                  05dec2022
                                  Tesla China denies media reports of output cut at Shanghai plant
                                  https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-china-denies-media-reports-output-cut-shanghai-plant-2022-12-05/

                                  15dec2022 (12dec2022)
                                  Elon Musk sells new $3.6bn tranche of Tesla shares
                                  https://www.theguardian.com/technology/2022/dec/15/elon-musk-sells-new-tranche-of-tesla-shares-twitter

                                  24dec2022
                                  Tesla suspends production at Shanghai plant
                                  https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-suspends-production-shanghai-plant-internal-notice-2022-12-24/

                                  27dec2022
                                  Exclusive: Tesla to run reduced output in Shanghai in January, plan shows
                                  https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-run-reduced-output-shanghai-january-plan-shows-2022-12-27/

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • B Offline
                                    B Offline
                                    Bankens
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #18

                                    Nvidia (NVDA) rolled into CES 2023 with a slew of major announcements on Tuesday including news that it is teaming up with Foxconn, which will begin manufacturing electric vehicles based on Nvidia's Drive Hyperion platform. The company also announced new graphics chips for laptops and improvements to its GeForce Now game streaming platform.

                                    Link Preview Image
                                    Nvidia working with Foxconn on electric cars, debuts new graphics cards at CES

                                    Nvidia announced it's teaming up with Foxconn on electric cards and debuted a slew of laptop graphics cards at CES.

                                    favicon

                                    Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #19

                                      Meta's Ad Practices Ruled Illegal Under E.U. Law
                                      https://www.nytimes.com/2023/01/04/business/meta-facebook-eu-gdpr.html

                                      Irish privacy regulator fines Meta more than $400 mln
                                      https://www.reuters.com/technology/irish-privacy-regulator-fines-meta-more-than-400-mln-2023-01-04/

                                      Broken business model?

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • tommycarstensenT Offline
                                        tommycarstensenT Offline
                                        tommycarstensen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #20

                                        Amazon to Slash More Than 18,000 Jobs in Escalation of Cuts https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-05/amazon-to-slash-more-than-18-000-jobs-in-escalation-of-cutbacks

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • V Offline
                                          V Offline
                                          VærKritisk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #21

                                          De der nye giganter som feks Facebook og Google de gør et meget lidt sympatisk indtryk. De er blevet for store, for magtfulde, for åbenlyst ligeglade med alle andre end dem selv.

                                          I usa har man flere steder et princip, three strikes and you are out, udtænkt mhp at bekæmpe små vaneforbrydere, og hvor man ryger i spjældet uanset hvor ubetydelig den tredje kriminelle handling er. Fornylig læste jeg om en hjemløs der blev smidt i fængsel fordi han stjal et stykke pizza. Ikke en hel pizza, kun et stykke.

                                          Den lille sultne mand sættes i fængsel. Men i de store firmaer, her behøver man ikke være nervøs. Her kan de store dyre drenge bevidst og kynisk igen og igen blot betragte bøder som en variabel eller fast omkostning. Det er noget svineri, og det gør ikke noget godt for retsbevidstheden. Man undrer sig over at politikere aldrig bliver trætte af at blive taget ved næsen af den samme lille skare selvfede kynikere.

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger