Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!
-
Anavex Ser ud til at journalisten har talt med Anavex efter eller på JP Morgan.
Kyed01 - kan du se hvor mange der læser artiklen?
Mange gode ting:
Participants in the clinical trial who responded to the drug achieved an average improvement of 2.26 points on the Alzheimer's Disease Assessment Scale-Cognitive subscale (ADAS-Cog)
Volunteers who received the drug for 48 weeks showed increased capability for performing tasks of daily living as well as improved memory and decision-making ability.
Anavex said that the 509 patients in the clinical trial reported few side effects, the most common complaint being dizziness.
Additionally, ANAVEX2-73 has a longer duration of positive therapeutic impact than existing treatment options for Alzheimer's disease.
For patienter med bl.a. de rigtige genetiske forudsætninger ( 80 % ) og tilstrækkeliglig dosis mm., forbedres deres tilstand efter 48 uger og effekten ser ud til at forsætte - dvs. kroppen ser ikke ud til at udvikle resistens mod 2-73.
Nu mangler vi bare de hårde data for den udspecificering, der bekræfter den synlig positive effekt, man tydeligvis har observeret i flere af patienterne. Det er dog uklart om vi får en sådan rapport fra Anavex "in the near future" eller om vi skal vente på en egentlig Peer Review, der nok tager noget længere tid?
I praksis efter en evt. godkendelse, handler det om at identificere de patienter med de bedste forudsætninger ( vha. blodprøver) og så titrerer dosis gradvis op på en maksimal mængde, uden at belaste patienten med væsentlige bivirkninger.
En mere jævn medicinering morgen og aften ville måske samtidig sikre en tilstrækkelig aktiv dosis 2-73 i kroppen over hele døgnet? -
Boersbro, det må være til dig.
I forhold til titrering har jeg lidt. Nu er jeg jo ikke kendt for at finde på undskyldninger for Missling. Jeg har dog pudsigt nok her til morgen forsøgt (uden held) at finde noget konkret med hensyn til den i forsøget anvendte titrering.
Groft sagt går titrering jo normalt ud på at finde en mængde af stof i en prøve. Dette ved "drypvis" at tilsætte en reagens. Når der opnås "ligevægt", for eksempel ved farveskift i prøven, ja så kan man regne ud
Hvor meget stof prøven indeholdt, fordi man ved hvor meget af reagensen der gik til at opnå denne ligevægt.
Når Anavex nu har anvendt denne metode, ja så er det vel for at finde den mest optimale mængde af 2-73, holdt op mod bivirkninger. De har altså, som jeg forstår det, "drypvis" sat dosen op mod et endnu ukendt endemål
Hvor vi må antage at 50 mg (indtil videre i hver fald) er max. Hvis min antagelse er korrekt, ja så er det da ikke så mærkeligt at det er svært at udregne præcise virkninger efter forsøget. Hvis dosis i nogle af de behandlede patienter skifter konstant henover forsøget
Ja så kan ingen computer vel beregne på en modtaget dosis. For at udpensle: Hvis der KUN var 2 grupper hhv 30 og 50 mg, ja så var en eventuel forskel synlig (hvis det virker). Det er jo i forvejen svært at finde hoved og hale når der er så mange parametre/præmisser
At måle op imod.
Hvis jeg har hovedpine (nogle her vil måske mene det er utopi) kan jeg tage en panodil. Har den ikke hjulpet efter en time kan jeg tage en mere. Det er nemt, effekten er der eller ikke. Når man skal måle et stofs virkning i ALZ, hvor sygdommen udvikler
Sig, ikke kun gradvis, men også langsomt, ja så er titrering vel ikke anvendelig?
Mayamobile. I see that you have a questionaire in the facebook group. You offer to comparise other companies results to ours. You have my GREATEST respect, but in my opinion we can only speculate, put all sorts of bias (no matter have objective they may be)
Into such an comparision until we have the full data.
In my opinion there is only one logic from the lines we have seen so far form IR. If the mixed group of treated patients SEEM`s (until final outcome is known) to have responded in a positive way, then all logic says that if the 50 mg group will show the best results.
The thing that most people forget, is that the data so far is very dependant on how you calculate. Well, all that has been written many times.
Pøj pøj til os
Morten -
Anavex
@ Makingmoney/MortenJeg husker også titrering fra kemi-timerne

Begrebet "titrering" inden for "praktisk" medicin er dog ikke helt så fast defineret som i kemi. I praktisk klinisk medicin betyder titrering blot, at man gradvist øger eller reducere dosis til den ønskede mængde. Inden for CNS medicin er det en helt klassisk tilgang, da risikoen for bivirkninger er relativt høj, hvis man initielt "slår til søren". Det er en helt normal procedure. Så hvorfor nogen anfægter titrering som et problem, kan jeg ikke forstå. I hvert fald ikke med den viden vi har på nuværende tidspunkt fra Anavex.Det skal tilføjes, at titrering kan gøres mere komplekst end ovenstående. Tjek evt. begreber som det terapeutiske vindue, EC50 og IC50, hvor det bliver lidt mere nørdet. Førstnævnte bruges dog klinisk, hvor man forsøger at ramme en given koncentration af det aktive stof i blodet. Bliver koncentrationen for høj giver bivirkninger - bliver koncentrationen for lav har stoffet ingen effekt. I det tilfælde kontrolleres serum værdien i blodet. Som regel måles serumværdier m.m. i indledende forsøg (fase 1-2), hvor man ser på toksiske doser, farmakodynamik og farmakokinetik.
Konklusion: Anavex har bare gjort som man plejer at gøre inden for CNS medicinering.
Håber det giver mening.
-
Tak, det giver lidt mere ro. Idet ro, for det mest er rart, vil jeg undlade at nørde i dine foreslåede "vinduer", det er vist over mit niveau

-
Vores ven Lane Simonian fra Seekingalpha har lavet endnu et positivt skriveri om Anavex:
Anavex: Drug Treatments For Early Alzheimer's Disease
-
Indeed, the poll options were put in by other FB members and then voted upon. I haven't mentioned to the group yet but I do not find it particularly beneficial to try to compare in-depth at this stage. Need more data to make a high-confidence product.
-
En lidt mærkelig artikel fra en der kalder sig selv Dr gummisko (ha-ha) men er nu ikke helt uenig i det han skriver.
Getting Back to You on Anavex, Cassava, metformin and more - Stock Gumshoe
Doc Gumshoe follows up on reader questions
Stock Gumshoe (www.stockgumshoe.com)
Han skriver blandt andet i hans konklusion:
On the Alzheimer's front, Anavex claimed that they had new data on their drug, stating that it reduced clinical decline in patients with mild cognitive impairment. They said that 84% of subjects who received Anavex-2-73 / blarcamesine "demonstrated visible improvement" compared with placebo patients. But they didn't say how much these persons improved - just that they had improved.
Anavex is clearly trying to boost their share price with these announcements, and the reaction from several respected pharmaceutical news sites has been sharply critical. STAT called Anavex's announcement a "spin job," and Fierce Biotech threw a "rotten tomato" at Anavex.
To make my own position clear: it seems clear that Anavex-2-73 / blarcamesine has definite merit regarding Rett syndrome, and I should think that would be recognized by the FDA, especially with regard to that disease, for which there is no available treatment. But Anavex is not, and from the economic perspective, cannot be content with that. They want FDA approval as a treatment of some kind for Alzheimer's. But at present, they aren't doing themselves any favors by fiddling with their clinical trials. The problems aren't with the drug itself, but with the company.
-
Yderligere skriver gummiskoen om SAVA:
I hope you're aware that I'm not putting Anavex and Cassava in the same boat. Anavex has a potentially valuable candidate drug and may just be getting in its own way by over-hyping it. Cassava's candidate drug is a highly doubtful prospect to start with. My guess is that the insiders would like to boost the stock price to where it was, say a year-and-a-half ago, when it was triple the present price ... and then get out! That's just a guess, of course.
-
Der er flere artikler ude pt. https://techbullion.com/is-early-alzheimers-treatable-new-clinical-trials-suggest-maybe/
Det vel lidt af det sammen hentet fra samme historieskriver
Mvh

-
Anavex Omtale - Positiv på 2-73 og negativ på fedtfjernelsestilgangen.
However, new clinical trials offer hope for effective treatment of early Alzheimer's.
A New Approach to the Treatment of Early Alzheimer's Shows Great Promise
Is Early Alzheimer's Treatable? New Clinical Trials Suggest, Maybe
Alzheimer's is the most common form of dementia. It's a slow-progressing disease, and its mechanisms are poorly understood, despite well over a century's awareness of the condition. Treatments are available for Alzheimer's, but a majority of them treat the symptoms, rather than altering the disease itself.
TechBullion (techbullion.com)
Tror vedkommende har læst "The Science Times", men altid godt med lidt omtale i den lange ventetid!
Havde jeg været CEO i Anavex, havde jeg nok lukket de pågældende ansatte ind et lukket rum og med servering af mad og drikke gennem en lille lem, indtil de havde færdiggjort den endelig rapport for AD fase 2/3 forsøget:)
-
Anavex Motley Foll positiv - nu står verden ikke længere!
3 Biotech Stocks Under $15 Worth a Second Look in 2023 | The Motley Fool
All three stocks have promising therapies that could drive revenue in the coming years.
The Motley Fool (www.fool.com)
-
Det giver åbentbart god mening at køre sine forsøg uden for US. Der er 60% besparelse på den post, og nok ikke lige så indspiste som FDA ... Australien https://www.australianclinicaltrials.gov.au/why-conduct-clinical-trial-australia
-
Anavex Helt enig BioShare, men Motley Fool har ellers notorisk været negativ på Anavex og tror faktisk, at de har en hel del følger.
Har ofte haft det indtryk/mistanke, at Motley Fool har været en slags "shortindikator", forstået på den måde, at negative omtale fra MF ofte faldt sammen med et efterfølgende pres på Anavex`s aktiekurs.
Omvendt kunne derfor selv en tyndbenet positiv artikel, signalerer et tegn på at påbegynde inddækning af short positioner?
Men der er nok ingen sammenhæng overhovedet - dette ville aldrig forekomme i US:)
Stoler efterhånden så lidt på US markedet, at man med tiden er kritisk for næsten alt, hvad der kommer af udmeldinger fra div. såkaldte analytikere mm.Så derfor gerne Anavex indlede en dialog med EMA eller Australien - i US kræver det næsten nødvendigvis en BP som partner for at blive anerkendt!
-
" Så derfor gerne Anavex indlede en dialog med EMA eller Australien - i US kræver det næsten nødvendigvis en BP som partner for at blive anerkendt!"
Missling har vist kapital til at fedte rundt i 4 til 5 år, så det bliver vel tidligst først i 2025. Spøg til side, jeg er enig i forhåbningen.
-
Kursen er ligegyldig (for mig) med mindre man er daytrader.
Data afgør fremtiden og de kommer vel indenfor de næste måneder.
Her er lidt spændende læsning omkring Ariana og Anavex:
#pharma #lifesciences #drugdevelopment #artificialintelligence #ai #neurology #alzheimers #parkinsons | Ariana Pharma
A review published last week by Harald Hampel, MD, PhD, MSc and Team mirrors the development over the past decade of personalized neurology for Alzheimer's and other neurological diseases at Ariana Pharma. Thanks for sharing this great work! Working together with Anavex Life Sciences, Ariana Pharma has identified variant and gene expression patient selection, pharmacodynamic, and surrogate biomarkers for ANAVEX2-73 in Alzheimer's, Parkinson's and Rett neurological diseases. These biomarkers have had a major impact on the other requirements for personalized neurology identified in this paper. https://lnkd.in/deiS-4XS #pharma #lifesciences #drugdevelopment #artificialintelligence #ai #neurology #alzheimers #parkinsons
LinkedIn (www.linkedin.com)
Ved læsning af artiklen i Neurosciences får man det indtryk, at man også benytter Ariane til at vælge deltagerne i forsøgene. Det kan forklare, hvorfor det tager tid at rekruttere til bl.a. Excellence. Fornuftigt at de rekrutterede pts er repræsentative for populationen og antallet er dækkende til analyse af div varianter, man vil analysere selvstændigt.
Glæder mig til at se, hvad der kommer ud af analyserne. Se bl.a. indlæggene under det der linkes til. Cancerforsøg, hvor der er fundet en sammenhæng mellem effekt og nogle biomarkører.
Fremgangsmåden og de analyser der kommer ud af metoden giver efter min vurdering langt større chance for en approval i mindst en delmængde af patienterne. De patienter behandling ikke virker på spilder ikke deres tid og de der betaler spilder ikke deres penge. Win win.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind