Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • L Offline
    L Offline
    lkr
    wrote on sidst redigeret af
    #377

    Her er de 2 slides fra i dag med 2-73 resultater

    109472_696A4407_ECEF_491C_9082_6C263062725D.png

    1 Reply Last reply
    7
    • L Offline
      L Offline
      lkr
      wrote on sidst redigeret af
      #378

      Anavex Slide 2 fra JP Morgan i dag

      109473_93C7DD72_7E26_4140_9475_D227DB001059.png

      1 Reply Last reply
      6
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #379

        Mangler stadig 50 vs 30 mg data.

        1 Reply Last reply
        3
        • V Offline
          V Offline
          vestasfan
          wrote on sidst redigeret af
          #380

          Enig, Missling bekræfter dog data. Meget stærke cifre..Og i skrivende stund er Anavex nede med 14 cent!

          1 Reply Last reply
          5
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #381

            Korrekt men ikke meget ny data i præsentationen. Fingeren må snart ud omme bagi.

            1 Reply Last reply
            3
            • L Offline
              L Offline
              lkr
              wrote on sidst redigeret af
              #382

              Det skyldes vel at det var en ren gentagelse af sidste oplæg.

              1 Reply Last reply
              4
              • V Offline
                V Offline
                vestasfan
                wrote on sidst redigeret af
                #383

                Applaus fra tilhørende - flot.

                1 Reply Last reply
                6
                • L Offline
                  L Offline
                  lkr
                  wrote on sidst redigeret af
                  #384

                  Jeg kunne godt tænke mig at vide om de allerede er igang med en Peer reviewed artikel eller det blot er noget de ønsker. Som står i next steps. Jeg synes ikke det var tydeligt.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #385

                    Enig. Han sprang meget hurtigt over det. Desværre.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • L Offline
                      L Offline
                      lkr
                      wrote on sidst redigeret af
                      #386

                      Svaret på sidste spørgsmål hentydede han til "upcoming article". Jeg tolkede hans svar som om den er på vej.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #387

                        Dr. Dre havde et upcoming album i +10 år 🙂

                        Det kunne være rart hvis Anavex kunne fremstå langt skarpere i sin kommunikation.

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #388

                          Anavex Udmærket - men ikke meget nyt!

                          Lidt rodet gennemgang - sprang lidt for meget rundt i indikationerne - kunne måske forvirre den nye tilhører.
                          Skuffende, at Anavex ikke har formået af udspecificerer de forskellige dosis og effekt, men stadig kun har 30 og 50 mg i samme gryde.
                          En spørger fik dog et svar fra Missling, at denne udspecificering kommer i den samlede rapport.
                          Han fik da understreget, at 2-73 har samme effekt på 11 mdr., som Lecanemab først opnår efter 18 mdr. - uden de bivirkninger man så i Lecanemab - og fordelen for oral indtagelse, fremfor IV.

                          På spørgsmål om 2-73 kan reversere/stoppe sygdomsforløbet, henviste Missling, at dette havde man set i prækliniske forsøg og at man i den samlede rapport ville se om dette også var tilfældet i kliniske forsøg.

                          Igen ingen specifik tidshorisont, hvornår man kan forvente møder med myndigheder, nye resultater og opstart af nye forsøg - kun det sædvanlige "in near futur".
                          Der var penge nok til at gennemfører det de havde planlagt i de næste 4 år.

                          Missling nævnte at man nu var så langt fremskreden i udviklingen, at man tænkte på kommercialisering på verdensplan.

                          Videnskaben holder stadig vand og processen køre, men synes ikke helt Anavex greb chancen på JP Morgan.
                          Vi skal have de samlede og udspecificerede data eller en partner, som træder til og kan give processen et boost.
                          Ellers må vi bare som altid væbne os med tålmodighed!

                          1 Reply Last reply
                          15
                          • L Offline
                            L Offline
                            lkr
                            wrote on sidst redigeret af
                            #389

                            Ja man forstår udemærket kursreaktionen. Min umiddelbare reaktion var også jeg skulle sælge hele lortet og købe det tilbage senere i dag.

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #390

                              Godt skrevet og langt henad vejen er jeg enig med dig, med undtagelse af din klassificering af "udmærket". Finansieringen til de 4 år virker desværre lidt som en sovepude.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hyst
                                wrote on sidst redigeret af
                                #391

                                Måske er det vigtigere, hvad der bliver talt om i korridorrene, særlig med henvisningen til at man tænker på kommercialisering på verdensplan.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  Boersboe
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #392

                                  Anavex

                                  @Vestasfan
                                  Nej, jeg har ikke nogen umiddelbar holdning til data fra Biogen/Esai. Jeg har ikke sat mig ordentlig ind i deres case og Lecanemab til at kunne udtale mig konkret om deres sag. FDA har jeg dog en holdning til, og den synes jeg fremgår tydeligt af min sammenligning mellem FDA og FIFA. I min optik lader det til, at store farma-selskaber har indflydelse på FDA. Det er helt i tråd med klassisk US politik, hvor lobbyisme har kronede dage. Vi har også lobbyisme i Europa, men synes ikke det virker så udtalt som i USA. Lobbyisme betaler sig også særligt inden for sundhedssektoren i USA, hvor "sky is the limit" når det kommer til behandlingsniveau og villighed til at betale for det.

                                  Mht. om jeg vil anbefale nogen medicinen, så kræver det naturligvis, at jeg havde et mere indgående kendskab til Lecanemab. Men generelt udskrives der jo indimellem medicin, hvor vi ved, at bivirkningerne kan risikere at overskygge den gavnlige effekt. I de situationer gøres der grundige overvejelser. Overordnet forstår jeg, at Lecanemab lader til at have mange uhensigtsmæssige bivirkninger. Men står man med ryggen mod muren - feks meget hurtig progression af Alzheimers - kan Lecanemab måske have sin ret. I så fald kan man forestille sig at den eventuelle gavnlige effekt overskygger eventuelle bivirkninger. Den afvejning foretager man næsten på daglig basis ifm behandling. Dertil skal det økonomiske aspekt i Lecanemab også tages i betragtning. Bliver Lecanemab ekstremt dyr har jeg umiddelbart svært ved at se, at Lecanemab får chancen i det danske sundhedsvæsen.


                                  Jeg har ikke set dagens præsentation af Missling og co., men bedømt ud fra skriveriet herinde blev det som alle andre gange - en fuser. Jeg er til dato ikke blevet positivt overrasket ved nogle af Anavex' præsentationer. Jeg har derfor sat mine forventninger lavt, hvilket jeg også gjorde denne gang.
                                  Min største bekymring mht Anavex er deres hastighed, hvormed der arbejdes. Tror efterhånden de har lovet 3 peer review artikler i de 2-3 år jeg har været investor. De har ikke formået at få én eneste fra skrivebordet. Får ét af de store farma-selskaber et gennembrud inden for Alzheimers inden for 1-2 år, så ryger Anavex ned fra øverste hylde. Novo kan feks gennemføre dyrestudier med vanvittig fart, og de har også økonomiske muskler og manpower til at gennemføre kliniske studier med skræmmende hastighed. Og så skal man huske, at der findes større spillere end Novo.
                                  Så jeg synes jo, at Anavex skuffer fælt på alt andet end deres topline data. Fortsætter det 1 år mere, så vil jeg kraftigt overveje at sælge hele min position. Så bliver vejen til markedsføring simpelthen for lang ift hvor lang tid de har patent. Samtidigt stiger risikoen for at nogen kommer før dem med et andet produkt.

                                  Jeg har stadigvæk mine aktier, men jeg er ikke længere ovenud optimistisk ift Anavex. Manglende tillid er problematisk for en børsnoteret virksomhed, hvilket efter min mening også kan forklare den fodslæbende kurs ift et tilsyneladende enormt potentiale.
                                  En partner med økonomi og manpower ville for alvor ændre casen...

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • DarvinD Offline
                                    DarvinD Offline
                                    Darvin
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #393

                                    Og pæn slutning på dagen. Der blev tygget lidt på det.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #394

                                      Er det her ikke en aktie, som man ikke lige sælger for, at ramme et lille dagsswing? Risikoen er høj, men den stiger jo også 50-100 % på den rigtige nyhed og så kan man stå på perronen og kigge langt efter sit swing.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #395

                                        Anavex 12 ugers titreringsperiode før man er op på hhv. 30 og 50 mg.

                                        På ovenviste kurve ser man CDR-SB udviklingen på hhv. placebo og den samlede pulje af 30 og 50 mg.
                                        Der titreres fra 10 mg og op til målet på de enten 30 eller 50 mg, for de respektive patienter over 12 uger.
                                        Startede man eksempelvis nu kurven på aktiv stof puljen, først efter de 12 første uger, hvor fuld tiltænkte dosis var opnået, skulle den blå (2-73) kurve forskydes op, så placebo og 2-73 puljen havde samme udgangspunkt og man i realiteten kun kiggede på de sidste 36 uger.
                                        Herved blev forskellen på aktiv stof gruppen og placebo endnu mere udtalt.
                                        Det har uden tvivl spillet ind, at gruppen i aktiv stof gruppen, har været påvirket indtil kroppen har vænnet sig til 2-73.
                                        Dette kunne evt. imødekommes ved at medicinerer før sengetid i stedet for om morgen, som det var tilfældet i forsøget.
                                        Alternativt kunne de 50 mg. deles op i 2 x 25 mg morgen og aften, hvorved dosis måske endda kunne øges?

                                        Det grafen dog viser er at effekten bibeholdes enddog øges over tid, så kroppen ser ikke ud til at udvikle resistens over for 2-73.
                                        Dette tegner godt for OLE forsøget på 96 uger.

                                        Når vi får en udspecificering af de enkelte dosis, burde vi se en meget markant forskel på placebo og 50 mg. 2-73.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • L Offline
                                          L Offline
                                          lkr
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #396

                                          Jo :-), jeg foretog heller ikke handlen. Men min intuition sagde mig gårsdagens event ikke ville blive taget godt i mod på den korte bane.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger