Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!
-
Anavex Spillet er i gang.
Anavex har måske haft lidt travlt med at få at gøre resultaterne klar til præsentation pga. tidspres - og kan ikke se hvilken betydning umiddelbare mindre fejl i materialerne måtte have. Men status er, at Anavex har haft mulighed for at tilrette og udmelde evt. væsentlige fejl inden handlen på aktien blev genoptaget.
Da der ikke er blevet kommenteret på offentliggjorte PR, må udmeldingen om, at bl.a. primære og sekundære endpoints er opnået holde vand!
Men ja - det bliver et cirkus og en rutsjebanetur den næste tid, hvor ingen reelt aner hvor kursen vil stabiliserer sig.
De godt 10.000.000 shortede aktier og deres håndlangere vil gøre deres for at forplumre billedet.Anavex skal efterfølgende nok afholde en webcast/CC, hvor der bliver mere tid til at dykke mere ned i data - og hvor eksempelvis 30 -50 mg fordelingen mm. bliver beskrevet mere detaljeret.
Kunne forestille mig at flere analytikerhuse gerne vil have Anavex til at deltage i forskellige sammenhæng - mange har måske først nu fået kendskab til selskabet og deres innovative tilgang og måske lidt at skulle indhente ifht. deres investeringskunder.Inden udgangen af 2022 er vi i tillæg også blevet lovet data fra PDD OLE forsøget, som kunne bekræfte og styrke resultaterne fra AD fase 2/3 forsøget.
Tror også AD resultaterne var forudsætningen for at få de proklamerede partner/samarbejdes - aftaler på plads, så her kan der snart dukke spændende ting op.Kan også se, at Australien må være de første til at rykke på Anavex.
En Provisionel Approval, med AD OLE forsøget, som P4 kontrol forsøg, burde være en reel mulighed. -
De har afsendt 8k til SEC med meddelelsen fra i går og forklaret i en mail til en investor, at de tal der ser forkerte ud er de rigtige.
Så data holder og de vil forklare dem ved en senere begivenhed.
Ja PDD OLE, parterdeal og endelige data bliver sikkert det næste.
Lad cirkus begynde.
-
-
Der er måske lys forude for de mange mennesker, der lider af Alzheimers.
Anavex har netop fremlagt resultater for deres Alzheimers-forsøg. Og de ser mildest talt lovende ud.
- Jeg er virkelig imponeret over resultatet af denne undersøgelse, som viste en vending af kognitiv tilbagegang. ANAVEX
2-73 kan være en meget tiltrængt løsning for mange patienter med Alzheimers, siger Stephen Macfarlane, Head of Clinical Services, Demenscenteret, HammondCare.
Læs meget mere om de banebrydende resultater i Proinvestor.com's debat i linket øverst, hvor du også finder meddelelsen fra Anavex.
Disclaimer: Omtalen af Anavex er ikke en købs- ellers salgsanbefaling.
Helge Larsen har aktier i Anavex.
- Jeg er virkelig imponeret over resultatet af denne undersøgelse, som viste en vending af kognitiv tilbagegang. ANAVEX
-
Fra Peter Karol: If I am right in my analysis the 50mg cohort is worth is weight in gold.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Post on my blog discussing the results o...
PeterKarol: Post on my blog discussing the results of Phase2b/3 Post on Phase2b/3 Results If I am right in my analysis the 50mg cohort is worth is weight in g...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
Armen med 50 mg har trukket hele forsøget i land sammen med de 30 mg uden sønderlig effekt større en placebo.
Læs hans blogindlæg ved at klikke på den blå tekst i linket

-
Hvad bør kursen da være, mener du?
-
Anavex Som Helge siger er det et sygt biotekmarked i US.
Da Biogen og Esai fornyelig fremlagde deres sidste fedtfjernelses- og hjerneblødnings forsøg, steg de sammenlagt 24 milliarder $.
Nu har Anavex fremlagt resultater der på samtlige parameter og uden bivirkninger slår disse med mange længder - dette værdisættes pt af markedet til sølle og vandvittige 130 millioner $!!Anavex har få venner på Wall Street, da de kører casen alene og uden at smøre systemet - og er en direkte trussel mod de etablerede medicinalselskaber og deres milliard indtjening. De har ingen større partner til at håndterer dette baske miljø af grådighed, men har fokuseret på videnskaben, at gøre en reel forskel for patienterne og ved at have et minimalt cashburn.
Selvom om Anavex skal dele indtjeningen, så er det nødvendigt, at de snart får en eller flere partner, så der kan sættes skub i den forsatte udviklingen og styrke deres position i forskellige verdensdele via. Partner/samarbejdsaftaler, der i forvejen er etableret i regionerne og kender spillet - op jo hurtigere kan 2-73 blive udbredt i verden.Er dog helt overbevist, at videnskaben vinder i sidste ende!
-
Hvis midlet er så godt som I skriver, så kommer belønningen også - på et tidspunkt. Money talks.
-
Anavex er ikke bigpharma men en mindre butik, det er derfor også nemmere at begå fejl og til tider virker uprofessionelt i deres fremlæggelse/børsmeddelser, det kan næsten ikke undgås.
Desværre er det lige præcis ikke i bio, man skal kludre alt for meget, de fleste aktionærer er ikke biopharma kyndige og kan kun forholde sig til overskrifter, så når der fremlægges data/PM skal det være skåret ud i pap og hugget i granit, og 100% præcist angivet, så ingen kan være i tvivl.
Der har været en del vedr. anavex som ikke har været 100% præcist fremlagt, og som har givet grobund for tvivl og negative overskrifter, og shortdrengene har fået pustet til alt der kunne sættes en fingre på.
Håber der fremadrettet kommer en større samarbejdspartner ind, som kan tage sig af IR afdeling, og formidlingen af NEWS til market.
Hvis alt er som der antydes, så burde eksisterende forsøg OLE/andre også ende positivt ud, og vi burde se 3 ciffret tal
Måske allerede i 2023/ lad Anavex blive den nye GenmabHar smidt midt swing i 8,4 (fin lille gevinst)
Mvh
Torben
-
BTGI analyse
https://twitter.com/zbiotech/status/1598698527730925572?s=61&t=hceE2wGx1WQI5hD2yMgITA
Positivt overrasket, men afventer yderligere data.
-
Missling i interview omkring matematik

Small Alzheimer's Play Rockets; CEO Clarifies Data Questions
Anavex Life Sciences said its experimental Alzheimer's treatment met the goals of a midstage study, leading AVXL stock to rocket early Friday.
Investor's Business Daily (www.investors.com)
Fastholder at data/resultater er korrekt udregnet.
-
Anavex
Jeg har set mit alias nævnt et par gange; så nu melder jeg mig på banen :). Måtte se præsentationen efter arbejde inden jeg ville udtale mig om noget.
I første omgang er jeg noget overrasket over, at de stiller med så forhastet en præsentation. Det virker altså en anelse uprofessionelt, når man handler firmaet på børsen. Særligt fordi de bare "pooler" de to 2-73 arme. Det er uskønt. Jeg tror ikke, at jeg tidligere har oplevet nogen fortælle, at de kun har haft en time til at forberede sig på en præsentation til en international konference... når det er sagt, så er det også rart, at Anavex gav sig selv en deadline. Det trækker ud...
Mht. data så spredes der aktuelt godt nok meget ævl på diverse medier. Det skyldes formentlig, at Mr. Macfarlane benytter både relative og absolutte værdier i sin præsentation. Det forplumrer billedet. Jeg er fortaler for, at man ifm statistisk analyse benytter sine rå data - og kun de data i præsentation af outcome. Så undgår man megen spekulation og undren. I dette tilfælde ville det være scoren for de to Alzheimers score systemer, som de benytter. Scoren til baseline vs scoren til 48 uger - differencen derimellem. Så havde man skullet forholde sig til meget få tal.
Det første outcome slide viser ADAS-cog score. Den er svær helt at forstå, da man første får præsenteret et eller andet pseudomål for hvor meget bedre 2-73 er. En odds ratio - og odds ratio er per definition svær at tolke. Jeg hæfter mig dog ved, at konfidensintervallet er oplyst (i tabellen). Her ser data signifikante ud - altså er der en klar sammenhæng mellem ADAS-cog score og hvilken gruppe man var i. Man kan altså alene på baggrund af ADAS-cog score regne ud hvilken gruppe patienterne har været i... sådan populært sagt. Det siger dog ikke så meget om den reelle effekt man ser.
Jeg finder det derfor mere interessant, at ADAS-cog ser ud til at blive forbedret med -0,5 i treatment gruppen (må være et gennemsnit?). Der mangler dog et konfidensinterval, så vi aner reelt ikke om dette er signifikant... og det er de rå data, så jeg savner virkelig, virkelig et konfidensinterval her. Og hvad dækker forbedret over? Er det forbedret ift baseline eller forbedret ift placebo-patienterne? Der er stor forskel. De benytter ordet "improve", så man må antage at det er ift til baseline... eller hvad?
Næste statement på slidet viser, at de patienter som responderede og blev bedre (her fjerner de X antal patienter.... uden at angive hvor mange) i gennemsnit blev -4 bedre. Nuvel, lyder godt men intet konfidensinterval... er det signifikant ift placebo, hvor man må antage at INGEN blev bedre..?ADCS-ADL score slidet benytter også pseudomål. Her skriver de, at der var 167% større ssh for at man var i 2-73 gruppen, hvis man havde en forbedring i ACDS-ADL score på mere end 3,5. Det lyder jo meget godt, men det "skurer i øjnene", at konfidensintervallet på dette mål faktisk er lige ved at blive ikke-signifikant (1.00 indgår i 95% CI, hvilket indikerer INGEN forskel). Her kunne igen tænke sig rå data og derudover et split af de to arme. Er det fordi 30 mg bare ikke gav så stor effekt som 50 mg? Det er et enormt bredt konfidensinterval på 1.0-7.18. Det lugter lidt af, at nogle responderer knaldhamrende godt, mens andre på ingen måde gør. Er det pga genetik eller er det pga dosis?
Det næste slide med ADAS-Cog resultater har det jeg efterlyser - rå data... tak! Det gør dog lidt ondt , at de ikke har standard deviation men standard error som viser konfidensinterval. Det er efterhånden normal kutyme at angive standard deviation, da den er mere håndgribelig (svarer til konfidensinterval). Når man benytter standard deviation bliver tallene dog "større og grimmere" (jeg ved ikke om det giver mening for lægmand?). Nå, men hvorom ikke andet er, så kan man alene ved at se på det rå tal og SE, at der er statistisk signifikante data. Det er indiskutabelt, hvis de vel at mærke ikke har lavet fejl. Her kunne det være særdeles lækkert med opdeling af de to grupper igen. Er der enorm effekt af 50 mg? Eller er det nogle grupper af patienter, som har stor effekt uanset dosis, mens andre ikke har? Jeg ved desværre ikke nok om Alzheimers scoring til at udtale mig om den kliniske effekt af denne forskel. Altså jeg ved ikke om mean change 2,26 versus 4,11 betyder noget - og evt hvor meget. Jeg håber, at det har klinisk betydning og er gavnligt. Er det meget gavnligt skal medicinen jo være dyr, tænker jeg. Er det kun lidt gavnligt, så skal medicinen ikke være al for dyr, da behandling så ikke kan betale sig.
Det næste slide... ja, her kan ovenstående paragraf nærmest kopieres.
Alt i alt er jeg faktisk tilfreds, hvis det virkelig passer de kun har haft 14 dage til analyse og udformning af præsentation. Det er ærgerligt de ikke har haft tid til at dele grupperne ordentligt op. Det ville give mere info. Personligt synes jeg jo, at de skulle have fjernet de to første slides med relative sammenligninger og brugt tiden på at dele grupperne op. Men sådan er der jo forskel på folk.
Jeg synes kursbevægelsen er fesen; men jeg tror og håber på, at den faktisk fortsætter nordpå. Særligt hvis rå data bliver frigivet, inddelt i rette grupper og præsenteret med en helt simpel T-test (der burde være normalfordelte data ... og tror faktisk det er en t-test som er benyttet til de rå data). Er der så også dosis-respons sammenhæng, ja, så kan jeg simpelthen kun se det problem, at effekten er for lille til at det kan betale sig at behandle. Dertil ved jeg for lidt om Alzheimers. Er effekten af 2-73 til gengæld så stor, at det giver mening at behandle (velvidende at der ikke er andre lægemidler), så synes jeg kursen er for lav. Og så skal jeg da ikke sælge nu

Kom så Anavex - giv os alle data.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind