Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Chaos theory: How tankers thrive mid energy crisis and war

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
14 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #4

    Det er shipping i en nøddeskal. Bevægelserne er ofte meget voldsomme den ene eller anden vej. Det uagtet om hvorvidt der er ændringer i raterne eller andre nyheder. Det er især de amerikanske tradere der skaber de store skvulp.

    Jeg har lært at sidde stille i båden så længe forward-raterne se gode ud og der ikke ventes et stort antal nybygninger i den nærmeste fremtid.

    1 Reply Last reply
    7
    • D Offline
      D Offline
      DjengisCash
      wrote on sidst redigeret af
      #5

      Udbyttebetalingen i Norden har faktisk været 78 kr. indtil videre i år.

      18 kr. i marts, 30 kr. i august og 30 kr. i november. Det er ret vildt.

      At nogen "leger" med aktien er jeg ligeglad med, da jeg ikke er tvunget til køb eller salg på specifikke dage.

      At kursen svinger på daglig basis optimerer i stedet mine muligheder for løbende at lave lidt kortsigtede gevinster.

      Whats not to like ?

      1 Reply Last reply
      7
      • MatchM Offline
        MatchM Offline
        Match
        wrote on sidst redigeret af
        #6

        Så du betaler ikke aktieskat af dine kortsigtede gevinster eller hvad?

        1 Reply Last reply
        4
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #7

          Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår meningen med spørgsmålet.

          Jeg betaler skat efter reglerne, så der bliver også noget til fællesskabet. Både på frie midler og pension.

          Har for mange år siden indset, at man ikke skal være nærig med skatten.

          1 Reply Last reply
          5
          • B Offline
            B Offline
            binvest
            wrote on sidst redigeret af
            #8

            For en købmand er skat et positivt problem.

            1 Reply Last reply
            4
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #9

              "Knalltall fra Hafnia
              Produkttankrederiet Hafnia leverer sitt beste resultat noensinne for tredje kvartal. Det skyldes høye rater i markedet for transport av oljeprodukter"

              https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/21/7961015/knalltall-fra-hafnia?internal_source=sistenytt

              1 Reply Last reply
              3
              • P Offline
                P Offline
                ProinvestorNEWS
                wrote on sidst redigeret af
                #10

                HAFNI: ENDRER UTBYTTEPOLITIKK, VIL BETALE UT JUSTERT NETTORESULTAT
                21.11.2022 09.11 • TDN Finans •
                Oslo (Infront TDN Direkt): Hafnia endrer utbyttepolitikk og vil fra fjerde kvartal 2022 betale ut nettoresultatet i utbytte justert for spesielle poster.

                Det fremgår av en selskapets tredjekvartalsrapport mandag.

                Utbyttet vil justeres av følgende:

                • 50% utbetaling av nettoresultat hvis nettolån-til-verdi er over 40%

                • 60% utbetaling av nettoresultat hvis nettolån-til-verdi er over 30%, men lik eller under 40%

                • 70% utbetaling av nettoresultat hvis nettolån-til-verdi er over 20%, men like eller under 30%

                • 80% utbetaling av nettoresultat hvis nettolån-til-verdi er lik eller under 20%

                For tredje kvartal 2022 har styret i selskapet besluttet å utbetale et utbytte på 0,2801 dollar pr aksje, tilsvarende 50 prosent av nettoresultatet på 280 millioner dollar.

                TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

                1 Reply Last reply
                5
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #11

                  Tak især til Torm og Hafnia, så har jeg et pænt plus for året. Det ligner at flere så småt er begyndt at høste lidt gevinst, hvad man godt kan forstå. Jeg har nu tænkt mig at beholde, hvad jeg har, i et sats på at et snarligt endeligt stop for russisk olie vil betyde endnu længere rejser, endnu højere rater/overskud.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • D Offline
                    D Offline
                    DjengisCash
                    wrote on sidst redigeret af
                    #12

                    VærKritisk, du bestemmer naturligvis selv, hvornår du høster:-)

                    Mit eget nagelfaste princip er at høste løbende, så enkelte positioner ikke kommer til at fylde for meget i porteføljen.

                    Især når det gælder shipping, som svinger voldsomt.

                    Lempelse af sanktioner kunne blive et element i kommende fredsforhandlinger.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #13

                      Det er faktisk også hvad jeg har gjort. Jeg køber altid (!) ad flere omgange, og tilsvarende så har jeg løbende reduceret og høstet i især Torm. På et tidspunkt, hvor troen på fortsat opgang dog også var endnu større end nu, da fyldte shipping noget mere i min pf. Lige nu fylder tank dog ikke mere, end at jeg godt tør køre videre med den nuværende beholdning.

                      Men sker der noget, så er jeg ikke bange for at korrigere på stratetegien. Jeg har ikke tendens til at blive forelsket i aktier.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #14

                        HAFNIA: ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 93.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • P Offline
                          P Offline
                          ProinvestorNEWS
                          wrote on sidst redigeret af
                          #15

                          KOMMENTAR: TANKAKSJER STIGER PÅ POSITIV OSLO BØRS

                          21.11.2022 13.30 • TDN Finans •

                          Oslo (Infront TDN Direkt): Oslo Børs handles litt opp mandag, hvor tankaksjer utvikler seg spesielt sterkt, mens sjømatsektoren trekker ned.

                          "Inntjeningen for VLCC-, Suezmax-, og- Aframaxskip er nå sekssifret, skriver Clarksons Platou Securities i en oppdatering mandag. Produkttank gjør et sterkt comeback og kan snart også oppnå rater på 100.000 dollar pr dag.

                          "Thanksgiving nærmer seg, og de som eier tank har mye å være takknemlig for", skriver meglerhuset, og tror den kommende oljeembargoen mot russisk olje og oljeprodukter vil føre til at tankmarkedet fortsetter trenden oppover.

                          Ifølge Clarksons Platou er det en økning i russisk råoljeeksport i forkant av pristaket og EU-embargoen 5. desember. I tillegg støttes markedet av sesongeffekter med vanskelige værforhold som forårsaker usikkerhet i shipping som vanlig.

                          "Gitt alle forstyrrelser i oljeforsyningen, sammen med en strukket tankflåte og nesten rekordhøye raffineringsmarginer, tror vi at råoljetankmarkedet har en lang vei å gå", skriver meglerhuset.

                          Samtidig mener Clarksons Platou at økningen i tonnmil, kombinert med allerede høy kapasitetsutnyttelse, har potensial til å drive produkttankratene til rekordnivåer.

                          Meglerhuset mener at tankmarkedet kan stå overfor en flerårig oppgangssyklus på grunn av økt etterspørsel etter råvarer, begrenset verftskapasitet, og endringer i globale handelsruter.

                          Produkttankrederiet Hafnia stiger etter å ha lagt frem sitt beste kvartalsresultat noen sinne i tredje kvartal. Selskapet rapporterte justert ebitda på 334 millioner dollar, som var på linje med konsensus. Utbyttet pr aksje på 0,28 dollar var bedre enn ventet, ifølge Pareto Securities.

                          Fearnley Securities fremhever at bookinger i fjerde kvartal var sterke med 67 prosent av samlet tilgjengelige dager i fjerde kvartal booket til 35.900 dollar pr dag.

                          Den store nyheten i rapporten er ifølge Fearnley Securities endringen i selskapets utbyttepolitikk, der selskapet fra fjerde kvartal 2022 utbetale 50-80 prosent av nettoresultatet i utbytte sammenlignet med 50 prosent tidligere.

                          Hafnia stiger 4,3 prosent, mens Frontline og Okeanis Eco Tankers handles opp henholdsvis 3,5 prosent og 5,9 prosent".

                          ..........

                          Junaid Razak [email protected] Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55

                          1 Reply Last reply
                          3

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Tilmeld Log ind

                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger