laks
-
Der bliver uddelt tæsk deroppe ....Lerøy seafoood -18%.....Mowi -13%....Salmar -22%....Grieg seafood -19%....dårlig nyhed i et i forvejen skidt aktiemarked
-
Basert på forslaget om grunnrenteskatt på havbruk, ser Fearnley Securities 30-50 prosent nedside i resultat pr aksje i 2023, ifølge en oppdatering fra meglerhuset.
"Dette vil helt klart påvirke estimatene våre fremover for Austevoll Seafood, Grieg Seafood, Måsøval, Lerøy Seafood, Mowi, Norway Royal Salmon og Salmar", skriver meglerhuset.
-
Lidt voldsomt med sådan en skat på lakseindustrien....der må være nogle aktionærer som er ved at eksplodere af raseri....det er enorme summer de har mistet med et penselstrøg.
-
8 lakseselskaber tabte 38 milliarder i værdi, på det indgreb....ganske voldsomt. https://www.finansavisen.no/nyheter/sjomat/2022/09/28/7936497/tapte-6-3-mrd.-pa-5-minutter
-
Jeg laver podcast hos Nordnet. Vender tilbage med kommentarer senere.
-
Troede kun sådan noget kunne ske i mindre udviklede lande men der blev jeg klogere
Hvad bliver det næste, som bliver ekstra beskattet? Som aktionær bliver det da mere risikabelt at navigere rundt efterhånden. -
Det er foreløbigt kun et forslag. Det skal godkendes i Stortinget. Umiddelbart er det ikke åbenbart at det sker.
-
Lakseaksjene slaktes på Oslo Børs i dag etter at regjeringen la frem forslag om en grunnrenteskatt på havbruk. Vi diskuterer forslaget og konsekvenser for oppdrettsselskapene.
Live-sending på Nordnets YouTube-kanal kl 12.30 i dag.
-
Laksemassakren fortsetter på børs
Etter regjeringens skatteforslag flykter investorene fra lakseaksjer.
https://www.finansavisen.no/nyheter/2022/09/28/7936729/laksemassakre-pa-bors
-
"Sjømat Norge sier i dag at de er sjokkert over forslaget fra regjeringen.
- De har overhodet ikke gitt noen indikasjoner på at dette er veien de ønsket å gå, sier kommunikasjonsdirektør i Sjømat Norge, Kristin Langeland, til iLaks.
Hun forteller at næringen så sent som i går var i møte med finansminister Trygve Slagsvold Vedum.
-
Det er klart at han ikke kunne kommentere noe om innholdet de kom med i dag da, men det var heller ikke noe som tydet på at de ville lande på det valget de har tatt.
-
Det er en mørk dag for både kyst og næringen".
-
I 2020 droppede de norske politikere med bred enighed en overskudsbaseret grundrenteskat. Nu genfremsætter regeringen forslaget. Jeg tvivler på, at det bliver vedtaget denne gang.
Sjomatnorge.noBred enighet om skatteregime - Sjomatnorge.no
- Nå kan vi endelig sette punktum, sier adm.dir Geir Ove Ystmark etter at Finanskomiteen torsdag kveld ble ferdig med instillingen om særskattlegging av habruket.
Sjomatnorge.no (sjomatnorge.no)
-
Før første gang nogensinde købte jeg laks fornylig. Virkelig god timing...hehe. Heldigvis er jeg generelt lidt bekymret for aktiemarkedet, så mens jeg trods har prøvet at udnytte de store fald til at købe op, så har jeg hver gang kun taget mindre bidder. Og jeg har brugt dagens fald til at tage lidt flere.
-
Bakkafrost er heldigvis ikke ramt af denne norske skat.
-
Se ex. hvordan man fornyligt indførte en ny bankskat i Danmark og nogen på venstrefløjen taler om, at selskaber med "overnormal" profit, skal have ekstraordinær beskatning.
Så vi skal ikke nødvendigvis kigge efter mindre udviklede lande, med mindre Danmark rubriceres i denne kasse.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind