Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bgadk og ande

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
213 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Skidtmads
    wrote on sidst redigeret af
    #31

    mccarthy tak for din melding. Det med Danmark og demokrati er en meget interessant betragtning, som jeg naturligvis undres over?! Men måske kan du starte en tråd med at perspektivere dette? Jeg vil læse med stor interesse...

    1 Reply Last reply
    2
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk
      wrote on sidst redigeret af
      #32

      Det jeg mener med at "ingen som mener" er med baggrund i de to artikler jeg selv linkede til. Jeg kan på ingen måde stå inde for hvad alle andre tænker om de to personer.

      Læs i øvrigt den artikel fra Berlingske som er vedhæftet.

      Jeg har selv læst Tucker, og han er da i høj grad ansat af et "mainstream media". Men han er også dum som et bræt. Han følger bare hvad han tror han bliver populær af, og når så narrativet skifter i samfundet, så er han som Wil E Coyote der bare fortsætter med at løbe selvom jorden er forsvundet væk under ham.
      Trump er smart nok til at holde kæft nu. Han ved godt at han er færdig. Tucker han fortsætter bare blindt lige ud.

      Tulsi Gabbard er en mere blandet størrelse. En skør kugle, som er vokset op i sekten "Science of Identity Circle". Når jeg siger blandet, så er det fordi mellem diverse konspirationsteorier som hun kommer med, så kommer der også nogen gange overraskende fornuftige synspunkter. Så derfor lavede jeg ud af respekt lidt research da jeg hørte hun snakkede om biologiske laboratorier i Ukraine. Men nej, det er en af hendes skøre teorier som bygger på misforståelser.

      Man kan dog ikke andet end have respekt for at hun rent faktisk har tjent i militæret i de krige som politikerne har besluttet. De fleste andre politikkere havde "andre prioriteter" da de blev indkaldt til service.

      1 Reply Last reply
      2
      • D Offline
        D Offline
        Daytrader_DK
        wrote on sidst redigeret af
        #33

        Ja, der er vi så meget uenige. Og ja, jeg skulle nok have skrevet venstreorienterede mainstream medier.

        Jeg mener Tucker Carlson er en yderst intelligent fyr. Han er som udgangspunkt imod krig og imod at USA skal føre krig rundt i verden (Irak, Afghanistan m.m.)
        Det synes jeg er fornuftigt.

        Tulsi Gabbard, er nok den skarpeste og mest snusfornuftige politiker i USA.
        Jeg har ikke set hende komme med nogle som helst konspirations teorier.
        Synd hun trak sig som sidste kandidat mod Biden. Hun havde ikke en chance, men om ikke andet havde hun fået en lille smule mere eksponering i mainstream medierne (der ellers tav hende ihjel).

        Men fint nok, vi behøves jo ikke være enige 😉

        1 Reply Last reply
        2
        • S Offline
          S Offline
          Skidtmads
          wrote on sidst redigeret af
          #34

          TAK for input. Hvis kun "de enige" måtte ytre sig, havde vi jo Putin-regime. Skønt at bo i et land, hvor vi kan være uenige - og alligevel tale sammen...

          1 Reply Last reply
          6
          • M Offline
            M Offline
            mccarthy
            wrote on sidst redigeret af
            #35

            I respekt for dette er et forum for investorer, så giver jeg en kortfattet forklaring her. Jeg betaler kommuneskat, statsskat og betydeligt mere end gennemsnitsdanskeren. Dog har jeg ikke stemmeret til kommune/regions- eller folketingsvalg. Jeg betaler for at gå til læge, at blive indlagt på hospital. Får ikke medicintilskud og deslignende. Kan ikke låne bøger på biblioteket. Jeg har ingen rettigheder og synes derfor, at jeg godt kan sætte spørgsmålstegn ved det demokratiet der er i Danmark. Jeg har for længst lært at leve med dette og ved at det aldrig bliver anderledes. Skidt pyt.
            Hav' en god dag.

            1 Reply Last reply
            1
            • H Offline
              H Offline
              Hyst
              wrote on sidst redigeret af
              #36

              Et lyder lidt mystisk????

              Link Preview Image
              Siden findes ikke

              favicon

              (www.borger.dk)

              Her er der dog undtagelser f.eks. hvis man er krigsforbryder (smil), og man skal have boet i landet nogle år.

              Link Preview Image
              Siden findes ikke

              favicon

              (www.borger.dk)

              Vi har aldrig haft problemer som beskrevet.

              Er du statsløs?

              1 Reply Last reply
              0
              • 0 Offline
                0 Offline
                007
                wrote on sidst redigeret af
                #37

                Så indførte London Metals Exchange (LME) for FØRSTE gang i historien(145 år) et fast prisinterval for handel med nikkel, efter at ekstrem volatilitet i priserne udløste en suspension af handel med kontrakter.

                LME standsede alt handlen med nikkel samt annullerede handler, efter at priserne blev for dobbelt den 8. marts i løbet af få timer.

                Naturligvis er årsagen blevet lagt på short-covering fra en af ​​verdens førende producenter...ikke at vi måske ser en permanent afbrydelse af verdens forsyninger.

                Rusland er storproducent af aluminium, kobber og nikkel. Prisudsvingene på nikkel sprang mandag i sidste uge til $18.000 på dagen, for så runde $50.000 pr. ton dagen efter, dette fik LME til at vedtage en suspension af handel, efterfulgt af en limit.

                Saudi-Arabien har accepteret den kinesiske yuan til gengæld for olie.

                Kina kobler sig på længere sigte af SWIFT, fordi de ser det, som et politisk redskab for G7.

                1 Reply Last reply
                2
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst
                  wrote on sidst redigeret af
                  #38

                  Der er rar med lidt Vale

                  404

                  favicon

                  (www.vale.com)

                  Kina er vel den største producent af alu., og Sydamerika for kobber. (Chile m.f.)

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #39

                    Du må hellere komme til København og hælde en masse te ud i havnen.

                    Jeg går ud fra at du faldet i et af de mindre heldige huller i den danske skattelovgivning: Bosat i udlandet i et land som der ikke er dobbeltbeskatningsaftale med, og stadig med dine indtægter i Danmark.

                    Ikke rimeligt og en ansporing til kreativitets maksimering. Kan du ikke melde flytning til Timbuktu eller Ydre Mongoliet? Eller et sted med en dobbeltbeskatningsaftale med Danmark?

                    Det burde vel ikke rage skattevæsenet hvor du er flyttet hen, sålænge at det er ud af Danmark?

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst
                      wrote on sidst redigeret af
                      #40

                      Yes,

                      Mon ikke vi lander nogen lunde her:
                      https://www.globalpolicyjournal.com/blog/01/03/2022/diplomatic-solution-ukraine-crisis

                      Zelenskyys sikkerhedsgarantier er vanskelige at opfyld.
                      Hvis NATO eller et NATO lande skulle give det så er de jo de facto medlem af NATO.

                      Zelenskyy var uerfaren på den internationale scene, og troede NATO ville komme ham til hjælp - big mistake. Han overspillede sine kort, og vesten heppede på.

                      Nu er han kommet til den erkendelse, at han nok aldrig bliver medlem i NATO, men en af knasterne er hans krav om sikkerhedsgarantier.

                      Danmark stiller sig naiv og dum op og siger vi kan komme fredsbevarende styrke - et NATO land - hvor herre til hest!!!!???

                      Hvem skulle kunne give disse garantier - der er kun Kina tilbage, men normalt ville de aldrig gå ind i sådant - men måske fordi de også bliver ramt kunne de på papiret stille disse garantier - dog uden nogen sinde at effektuere dem - skulle det komme så langt.

                      Krim er tabt, Ukraines regering overlever som et demokrati, og kan nok også knyttes til vesten økonomisk - udviklingen var på vej.

                      Donbas kunne afgøres/deles á la Slesvig.

                      Genopbygningen vil Vesten hjælpe med - ikke Rusland og ej heller deres indfrosne midler.

                      Ja, det er forfærdelig - men det kunne have været undgået. I storpolitik må man indgå kompromisser!

                      Zelenskyy er en fantastiks leder i denne givne situation, men manglede den forståelse at storpolik er ikke det rene klovneri, og alle hytter deres egen skin.

                      Desværre kan jeg ikke genfinde et find indlæg fra en NNIT/NNE ansat - "man ansætter jo hellere ikke en klovn som CEO".

                      bgadk m.f. bliver jeg nok ikke enig med (lige for at tirre Bjørnen en smule).
                      Og alle dem der refereres til i ovenstående link er jo ganske uvidende på den sikkerhedspolitiske scene -. bgadk is the only truth (smil).

                      Russland som land er desværre ikke klar til demokrati endnu, og derfra må man agere - Sovjet generatioen må først afgå (ved døden).

                      Den eneste jeg holder med er det Ukrainske folk, som er dem der lider - og så har jeg også ondt af den russiske kanonføde.

                      Edit.: Og et neutralt land må og skal have et stærkt forsvar - ikke et der kan besejre fjenden, men et der kan påføre fjenden så stor skade, at det vil være for bekostelig at angribe - så Rusland må æde at Ukraine får et stærkt forsvar.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • bgadkB Offline
                        bgadkB Offline
                        bgadk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #41

                        Tillykke Hyst, du har fundet endnu en fra den samme skole. Men det er efterhånden kun på den ekstreme venstre og højrefløj at man finder sådanne synspunkter længere. Jeg kan tilføje at Marie Krarup også er enig med dig, hvis det er en trøst.

                        Nu til Wade m.fl: Selvfølgelig er det ikke op til Rusland at definere hvem som udgør en trussel og så derefter at angribe militært. Det ville være det samme som at det ville give NATO tilladelse til at angribe Rusland eller Kina, bare fordi NATO føler sig truet af dem.

                        Hvis Rusland føler sig truet at Ukraines mulige NATO medlemsskab, så må de styrke deres forsvar. Ikke starte en angrebskrig.

                        Resten artiklen citerer de artikler som du allerede har sendt links til. Dine referencer er desværre selvrefererende blandt en lille gruppe som nu står på den forkerte side af historien.
                        De gentager de samme falsummer:

                        • At Ukraine forfølger det russiske mindretal (Nej, det har de aldrig gjort - det er russisk propaganda).

                        • At Rusland blev lovet at NATO ikke ville udvidde mod Øst (Nej, det blev Rusland IKKE lovet).

                        • At Ukraine er Ruslands indflydelsessfære (Nej, det er aldrig blevet aftalt - i det hele taget er "indflydelsessfærer" noget som hører fortiden til. Jaltakonferencen er ikke længere gældende).

                        • At det var Vestens skyld at Putin kom til magten i Rusland, fordi man ikke "respekterede" Rusland nok. Sludder! Putin tog magten fordi han kunne. Putin angreb Ukraine fordi han troede han kunne.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • 0 Offline
                          0 Offline
                          007
                          wrote on sidst redigeret af
                          #42

                          Den kile Nixon formåede, at placere mellem Kina og det daværende Sovjet, har "oldefar" Biden grundig formåede at fjerne.

                          Ligesom overholdelsen af Minsk-aftalen, kunne have været et godt udgangspunkt.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #43

                            Her er et nogle links til folk uden for din bobble (udover dem som jeg allerede har sendt):

                            Stephen Kotkin
                            https://www.newyorker.com/podcast/politics-and-more/stephen-kotkin-dont-blame-the-west-for-russias-invasion-of-ukraine

                            Anne Applebaum:
                            https://www.anneapplebaum.com/the-atlantic-post-column/

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • bgadkB Offline
                              bgadkB Offline
                              bgadk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #44

                              Minsk aftalen blev indgået med en pistol mod panden. Og i øvrigt brudt af begge parter.

                              Under alle omstændigheder så ville Putin have angrebet alligevel. Han angreb fordi han troede at han kunne vinde, og det troede han fordi NATO ikke havde bakket Ukraine op. Og fordi han ingen respekt havde for det Ukrainske folks holdning.

                              Rusland og Kina var genforenede mod USA laaang tid før Biden blev præsident. Trump var meget mere konfrontatorisk mod Kina, end Biden eller Obama.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • 0 Offline
                                0 Offline
                                007
                                wrote on sidst redigeret af
                                #45

                                Biden, har mig bekendt været andet end Præsident.

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #46

                                  Var det ikke Kissinger der formåede det?

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    Hyst
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #47

                                    Og her lidt uden for din bobble

                                    https://www.bbc.com/news/world-europe-60756993

                                    Jeg kan også godt lide din dæmonisering af modparten ved at sidestille med Mariane Krarup.
                                    Det er lidt billig vil jeg mene..

                                    Forventningsafsteming er meget vigtig - det er her det gik galt:

                                    Gorbachev: We will think everything over. We intend to discuss all these questions in depth at the leadership level. It goes without saying that a broadening of the NATO zone is not acceptable.

                                    Baker: We agree with that.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #48

                                      Det var Kissinger som fik Kina væk fra Sovietunionen omend Kina allerede inden Nixon havde været i krig med Sovietunionen ved grænsen.
                                      Man kan sige at han drev en kile ind hvor der var et kæmpe hul allerede.
                                      Men om man kan sige at de kom på USA's side var nok så meget at sige...især i bagklogskabens alt for klare lys.

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • bgadkB Offline
                                        bgadkB Offline
                                        bgadk
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #49

                                        Ja, men som jeg tidligere har skrevet, så var Kina og Rusland allerede samlet i en "fælles fjende" alliance lang tid inden Ukraine krigen. Og hverken Obama, Biden eller Trump, har væsentligt ændret på det. Når det kommer til politikken overfor Kina, så har jeg endnu ikke hørt nogen væsentlig politikker i USA som ønsker at skifte kurs. At skyde skylden på <indsæt nedsættende adjektiv> Biden har helt urimeligt. Den konflikt er langvarig og strategisk, og Kinas politik under Xi bærer mindst ligeså meget skylden for konflikten.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #50

                                          Det er hvad Gorbachev husker.... Der var flere i det rum.
                                          James Baker sagde om et russiske argument:
                                          "The bottom line is, that's a ridiculous argument," Mr. Baker said in an interview in 2014, a few months after Russia seized Crimea and intervened in eastern Ukraine. "It is true that in the initial stages of negotiations I said 'what if' and then Gorbachev himself supported a solution that extended the border that included the German Democratic Republic," or East Germany, within NATO. Since the Russians signed that treaty, he asked, how can they rely "on something I said a month or so before? It just doesn't make sense."

                                          https://www.nytimes.com/2022/01/09/us/politics/russia-ukraine-james-baker.html

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger