ANAVEX NY TRÅD!! FEBRUAR 2022 POSITIV AVATAR FASE 3!
-
Anavex ... Endnu et opmuntrende indlæg af Missling på dagens webcast https://www.webcaster4.com/Player/Index?webcastId=45353&g=356e2212-43f4-4cd1-b99a-6a814b07b832&uid=6388716&sid=
Men ingen oplysninger om hvordan det går med NDA'en og FDA i Rett. Egentligt kunne man få mistanken, at de afventer Excellence - men det blev ikke udtrykt direkte.
Stadig heller ikke nyt om igangsatte forsøg.
Virkelig underligt, at der ikke skubbes mere på at få forsøgene i gang.
Man bliver lidt træt af at høre Missling takke MJF foundation og Rett organisationen for deres bidrag - småpenge i det store billede.
Igen kommer en bemærkning om, at vi senere høre mere til de forsøg der skal i gang. Håber dælme det bliver snart !
Selv om jeg er utålmodig og lidt gal over, at der ikke sker en ski. så er jeg stadig positiv på casen

-
Anavex ... Imens et hovedløst kursfald i Anavex udfolder sig kan man kigge på et par gode videoer omkring Parkinson og 2-73/Blarcamesnine:
https://www.youtube.com/watch?v=tk6GtUdytLo Fra ca. 41 min
https://www.youtube.com/watch?v=BtCbSyLinmk Fra ca. 30 min
-
Anavex Vigtig med eksterne betragtninger.
Dr. Mcfarthing ser 2-73, som nok det bedste bud på en lovende behandling af Parkinson pt.
Markedet er fuldstændig koblet fra al sund fornuft.
Det eneste, der kan frigøre selskaber som Anavex fra f.eks. XBI-indekset, er gode data.
Der er ikke levnet plads til investeringer i selskaber i udviklingsfasen uanset potentialet.
Fratrukket beholdningen på bogen på 150 mill.$, er Anavex og hele dets omfattende og fremskredende pipeline værdiansat til sølle 550 mill. $
Ja Solsen - synes også Missling var både skarp og meget positiv på sidste webcast.
Under ham også et større antal optioner, men disse skulle være betinget af positive resultater fra bl.a. AD og ikke bare afslutning af forsøget og opstart af 2 andre forsøg - dette er lige grådig nok!
Men med hans og resten af ledelsens mulighed for at tilgå de åbne forsøg, så er man måske meget sikker på gode resultater. -
Anavex...Markedet vendte indtil videre med Anavex nu i plus

Data afgør fremtidig aktiekurs og selv om vi skal teste $7,48, som der skulle ligge et gap i så holder jeg fast.
Typisk læge/videnskabsmands betragtning at være forsigtig (McFarthing) i lovprisning af Blarcamesine i Parkinson eller rettere PDD (Parkinson's Disease Dementia). De er kun overbeviste med store fase 3 randomiserede forsøg.
Det refererede forsøg blev offentliggjort ultimo 2020 og blev kald proof of concept (POC) https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-presents-proof-of-concept-controlled-phase-2-clinical-trial-data
Et fase 2 randomiseret forsøg med 132 pts i tre grupper hhv med 35, 50 mg og placebo. Forsøget opfylder de basale kriterier for, at kunne bruges til godkendelse - dog lidt få pts, men alligevel blev signifikans opnået og resultaterne kan også karakteriseres som givende pts en meningsfuld effekt.
Jeg har undret mig meget over, at man ikke hurtigt efter Anavex kendte data fik stablet et fase 3 på benene ?
Alle pts (132) har ved forsøget afslutning fået tilbudt at få Blacamesine i høj dosis. Dette går under OLE (Open label extension) betegnelsen. Forsøget er sikkert afsluttet i denne måned og resultaterne kan vel ventes i dette halvår.
Det kan meget vel være et afgørende tidspunkt for kursudviklingen, idet data muligvis kan være overbevisende nok til en NDA ansøgning - min undren kunne så vendes til begejstring

På Stocktwitz har Veliger følgende betragtning:
Quote:
we haven't seen a commitment to start a Phase 3 Parkinson's study because they're betting on not needing it. They are finalizing the 48-week PDD OLE...they'll have the Alzheimer's data in Q3...I fully expect that if the data is as good as I expect it to be for both the Alz and PDD OLE they will NOT need to run another trial for PDD, and this is the reason for the radio silence on Parkinson's. They may need more time in clinic for PD motor-related impairments, but not dementia. I see no other explanation that makes logical sense." -
Anavex. Samtale med IR fra Anavex - med forbehold.
BigBIOboom fra Stocktwits:
"discussion with IR. . Everything is Alzheimer's. . They are hiring and gathering data. . Just a few patients actually left to finish the trial!! When for RESULTS!! He said we could try for 3rd Quarter to early 4th. .so September October. .is in line with my thoughts. . Rett! They want an ok to file for approval on that. . May get news by July!
Parkinson's why full genome scan? He said we don't need 2000 patients if we can prove with biomarkers we can get approval on 500 patients! Excellence results in 2022 still. . I said you are waiting for alzheimer's results to soar the stock then start Parkinson's . He also felt the alzheimer's trial can make Blarcamesine the biggest drug in history! So my sights remain on the Alzheimers results. .I said the trial should finish near may 17. He said that is about right. . And later 3rd Q early 4th September October alzheimer's potentially pivotal results."Skal som nævnt tages med forbehold, da intet er verificeret!
- men en vild tanke, at Anavex måske selv tror på, at 2-73 kan blive den hidtil største pille i historien!!!
Vi kan få resultaterne fra Alzheimer i september/oktober i år.
Ser også ud til at Anavex går efter en godkendelse i RETT for voksne piger - afventer ikke Excellence.
- men en vild tanke, at Anavex måske selv tror på, at 2-73 kan blive den hidtil største pille i historien!!!
-
Anavex...Tak Tasso.
Mit indlæg omkring Parkinson er jo rent gætteri, men i min optik meget plausibel.
Anavex har ikke meldt den plan ud men har pt udmeldt, at de planlægger PD og PDD fase 3 studier. Man kunne tænke, at disse også kunne være fase 4 studier
Hvis Alzheimers falder positivt ud, som forventet af mange og vi stadig ikke ser bivirkniner er vi i mål med vores investering i rigt omfang.
Sker det vil et godt udfald af OLE PDD også gøre, at Parkinson pts efterspørger Blarcamesine, når en approval er en realitet. I US er off label salg mulig.
Super spændende !
-
Anavex Q2 og webcast 10. maj 2022 kl. 22.30 DK-tid.
Webcast via hjemmesiden www.anavex.com
Nok ikke noget der rykker ved kursen.
Håber som altid på skarpe og kritiske spørgsmål fra analytikerne. (Hvilket nok er berettiget, når de nu tidligere har udmeldt forventning om kursmål på 2-3X nuværende kurs)
Sidste chance for Missling at overbevise aktionærerne om, at han skal have tildelt hele 500.000 aktieoptioner for afslutning AD fase 2/3, opstart Fragile X og opstart Parkinson med MJFF.
Afstemning den 18. maj 2022 på den årlige generalforsamling.Afslutning af PDD OLE og NDA i RETT voksne piger, kunne hjælpe lidt på til en mere positive stemning.
-
Anavex De 20 største BP kunne købe hele MidCap biotek!
De 20 største BP har en estimeret cashbeholdning på hele 300 milliarder $ og kunne således i princippet næsten opkøbe samtlige biotekselskaber med en MC på under 5 milliarder $!
Mange af disse BP vækster via. lovende pipelines fra opkøb af mindre biotekselskaber.
Med nuværende kursniveau i f.eks. XBI indekset ( hvor Anavex også befinder sig), må der snart være nogle, der trykker på opkøbsknappen - før andre gør det!
Dette kan samtidig indikerer en vending til en mere positiv kursudvikling i segmentet - pipelines og ny forskning er måske ved at være for billig eller billig nok til at blive et attraktivt køb!
Et par handler/opkøb kan måske sætte gang i tingene igen?
I dag den 8. maj er det 48 uger siden, at Anavex den 8. juni 2021, annoncerede indrulning af den sidste patient ud af 509 patienter i det 48 ugers Alzheimer fase 2/3 forsøg.PDD OLE forsøget på 48 uger burde være afslutte denne april mdr.
En udmelding omkring dette ville være en fin optakt til Q2 på tirsdag den 10. maj - eller senest til GF den 24. maj.
- men som jeg kender Missling, så trækker det hele altid længere ud end man tror.
Bare skidtet virker, som vi ud fra alle hidtil gode resultater kan have en positiv forventning om, så skal aktiekursen og MC nok rette sig tilsvarende.
Tålmodighed og is i maven er påkrævet lidt endnu!
- men som jeg kender Missling, så trækker det hele altid længere ud end man tror.
-
Anavex 2-73 en af de mest lovende nye behandlinger af Parkinson.
American Parkisnon Disease Association.
THE FUTURE OF PARKINSON'S DISEASE TREATMENTS.
Future Parkinson’s Disease Treatments in Clinical Trial | APDA
Dr. Gilbert reviews new treatments for Parkinson’s disease that are being studied in clinical trials. Learn the latest developments in treating Parkinson’s.
American Parkinson Disease Association (www.apdaparkinson.org)
Selv for eksperter inden for Parkinson, kan landskabet med nye behandlingstilgange for Parkinson være uoverskuelige.
Dr. Kevin McFarthing har dog gjort et stort arbejde og lavet en liste over de mest lovende nye tilgange.- 2-73 og Anavex er øverst på denne liste og samtidig en af dem, der er længst fremme i udviklingen!
-
God aften fra Thailand.
Ak ja så røg vi ned igennem kurs 8 og skal faktisk ud på 5 års grafen for a se +, der var der nok ikke mange der havde regnet med.
Mit overskud i AVXL er skrumpet helt ind til næsten ingenting!!
Men det ændrer jo ingenting på længere sigt, og jeg vil i hvert fald ikke sælge nu når vi er så tæt på mål (hmm har vi ikke hørt det udtryk før, ha-ha).
Vi kommer tættere på, men i Missling's skildpadde tempo.
Regnskab i morgen, håber på lidt krummer fra Missling (hmm den har vi sgu da vist også hørt før!).
Paa et personligt plan er mit portfolie reddet af BrainChip (BRN) som nu er min største position pga rigtig god profit og jeg har som sagt ikke solgt ud af Anavex men overskuddet er bare raslet ned siden slutningen af sidste år.
Jeg tror stadig på Anavex og deres 2-73 men market er jo helt ad H til og den gale mand i Rusland hjælper overhovet heller ikke på situationen.
-
Anavex ... Nu åbner de for hvad der sker.
Bl.a. annoncering af R&D day -:)
De fastholder cash beholdning fra sidste Q.
NU bliver det spændende !
-
-
Anavex Opkøbssæsonen er måske startet for alvor.
Med henvisning til et af mine tidligere indlæg, så holder jeg øje med begyndende opkøb fra PB.
I dag har Pfizer købt Biohaven for 11,6 milliarder $ - + 73% over sidste kurs.
Samtidig har XBI-indekset tangeret lavest kurs siden 2017.
Måske er tingene ved at vende - på et tidspunkt får vi jo et skifte, hvor tingene er blevet for billige og hvor hegefondene skal have realiseret deres gevinst på shortede aktier.
Spændende hvad den 21. juni går ud på og flot, at de stadig har 153 mill. $ på bogen.
Ellers i de helt store nyheder - håber som altid på skarpe spørgsmål i aften på CC` en kl. 22.30.
Ja synes Anavex har brug for en større motor til at håndterer deres omfattende pipeline, som de endda lægger op til at udvide endnu mere - så dog helst en partneraftale - ville være meget ked af kun +73 % gevinst ved et evt. salg så tæt på mål. -
Dejlig du holder styr på opkøb fra PB.
Jeg er helt enig med dig i, at et partnerskab ville være at fortrække frem for et salg. Nu har man været med så længe i modgang og medgang - og så tæt på nogle forhåbentlig fantastiske resultater, så ville jeg heller ikke være tilfreds med 73% gevinst. -
De har kun meldt ud, at de gerne vil have en partner i Asien. Til de store indikationer, som alzheimers, parkinson etc vil de også gerne have partnere.
Idet de ikke har igangsat ph3 parkinson kunne man forvente, at den indikation udliceteres samtidig med alzheimers, når ph3 i alzheimers foreligger - med forhåbentligt godt resultat.
Ikke noget opkøb nu !
-
Anavex "We hope you are as excited as we are"
En af de sætninger Missling har brugt et par gange nu, når han har fremlagt på en CC.
Fra +11 % til -4 % på 11/2 t og ny 1 års bund - jo vi er meget "excited" - næsten som limet til XBI-indekset.Missling og Anavex skal snart leverer, så vi kobles fra den alm. kursudvikling ellers må de have hjælp til at sætte skub i casen.
Solsen - ja måske sker der en udlicitering af dele af pipelinien til BP.
Skal Missling tilkomme 500.000 optioner, skal han snart komme med et eller andet, ellers risikerer han, at forslaget bliver forkastet den 24. maj på GF. -
Det siger han ikke i dag. Så pisser han på aktionærerne.
Selv om kursen er ligegyldig nu så er deres langsomme fremfærd et større problem. Sæt nu skub i tingene og hvis det ikke kan klares af Anavex så lej et firma til det eller partner.
På linie med Budweis så er jeg i tvivl om de har kapacitet til at drive de forsøg uanset hvor små de måtte være.
Lad os høre lidt om holdbare tidslinier i dag.
Vildt sving i dag !
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind