North Media: analyse og 2022-forventninger.
-
Når North Media stiger 197,4% over de sidste 3 år - så synes jeg faktisk markedet har belønnet North Media for deres turn-around og flotte udvikling i bl.a. deres digitale platformsvirksomheder (deres datterselskaber).
Ja, den er stadig billig - men vel også derfor at vi diskuterer den så meget...
Min holdning er, at på lang sigt vil de selskaber der som North Media har en dygtig ledelse skabe sammenhæng mellem drifts-resultaterne (overskuddet i selskabet / EBIT / EPS) og på den anden side aktiekursen for selskabet. På kort sigt kan der være et stort efterslæb. Det synes jeg, vi ser i North Media - men sålænge aktiekursen stille og roligt med 40-50% afkast om året indhenter drifts-resultatet, så er det super god aktie at købe, eje og beholde.
-
Spændende opkøb fra North Medias side - de har købt Boligmanager, som passer fint ind hos Boligportal.dk:
North Media-selskab køber hovedpart af Boligmanager for 12 mio kr
"Det passer perfekt til strategien om at styrke vores eksisterende virksomheder via opkøb," lyder det fra koncerndirektør.
(mediawatch.dk)
Boligportal, der er et datterselskab under North Media, overtager størstedelen af Boligmanager, som udvikler softwareløsninger til ejendomsadministration.
Selskabet køber 51 pct. af aktierne for 12 mio. kr., fremgår det af en meddelelse torsdag.
-
Ja et køb at forbedre deres produkter på ejendomsadministration. Markedet for ejendomsadministration er kæmpe stort og der er store synergier hvis man kan tiltrække kunder til ejendomsadministration. Det er helt klart det rigtige fokus, spørgsmålet er så hvordan vil resultaterne blive. Tror det bliver et langt sejt træk
-
Nemlig har også droppet print
-
Så kom årsrapporten. Javel, digital går fremad. Men resten ser sgu ikke for godt ud.
Nedjusteret EBIT for 2022 og ledelsen prøve at redde kursdykket imorgen ved at snakke dividende og lavere EBIT pga. investeringer.
Bliver det til noget? Måske, måske ikke. Lidt for meget risk efter min smag
-
-
God nyhed, at Netto er på gaden med en stor dagligvare-avis distribueret via FK Distribution... Netto har som bekendt testet en enkelt uge uden at lave tilbudsavis - men nu er de altså tilbage med avisen - det er positivt - og det virker nærmest som om, at de har flere tilbud med i avisen end de plejer...
-
(tom svar)
-
FK Distribution ejes 100% af North Media. Har lavet en måling på deres primære forretning, distribution af husholdningsaviser.
Måling 23-29 marts: 630 gram
Måling 16-22 marts: 502 gram
Vækst: 25% på ugen. Det er en rigtig fin slutspurt på Q1 2022. Se fotosDerudover er det fint at se, at Netto er kunde i begge uger med hhv 27 og 31 sider. Se foto.
Om FK Distribution: udvikler og sælger en teknologi (software og hardware) til individual advertising packaging & distribution. Teknologien er førende i verden indenfor grøn miljøvenlig pakning, idet der ikke benyttes plastic (Deutsche Post er kunde). FK distribuerer derudover magasiner, tryksager, aviser og direct mail samt driver den digitale portal og app Minetilbud.dk (42% af valuation).



-
Til information så er der general forsamling i north media i dag kl. 15:00.
Det er online.
-
Lasse Brodt er ny CEO
Ingen tvivl om at udnævnelsen af Lasse til CEO betyder, at selskabet nu kommer til at fokusere på SALG og på VÆKST. Hvis det lykkes selskabet at skabe yderligere vækst end det nuværende guidance (og det tror jeg det gør) så er selskabet jo en helt fantastisk købsmulighed på denne kurs. -
I vedlagte er der lavet en vurdering af de bedste købsmuligheder på det danske aktiemarked.
Selskabet er valgt som den tredje bedste investering lige nu.
Meget flot.

-
Har du den fortsat?
-
Ny comment?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind