Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • L Offline
    L Offline
    Labredoor
    wrote on sidst redigeret af
    #95

    Når North Media stiger 197,4% over de sidste 3 år - så synes jeg faktisk markedet har belønnet North Media for deres turn-around og flotte udvikling i bl.a. deres digitale platformsvirksomheder (deres datterselskaber).

    Ja, den er stadig billig - men vel også derfor at vi diskuterer den så meget...

    Min holdning er, at på lang sigt vil de selskaber der som North Media har en dygtig ledelse skabe sammenhæng mellem drifts-resultaterne (overskuddet i selskabet / EBIT / EPS) og på den anden side aktiekursen for selskabet. På kort sigt kan der være et stort efterslæb. Det synes jeg, vi ser i North Media - men sålænge aktiekursen stille og roligt med 40-50% afkast om året indhenter drifts-resultatet, så er det super god aktie at købe, eje og beholde.

    1 Reply Last reply
    3
    • L Offline
      L Offline
      Labredoor
      wrote on sidst redigeret af
      #96

      Spændende opkøb fra North Medias side - de har købt Boligmanager, som passer fint ind hos Boligportal.dk:

      Link Preview Image
      North Media-selskab køber hovedpart af Boligmanager for 12 mio kr

      "Det passer perfekt til strategien om at styrke vores eksisterende virksomheder via opkøb," lyder det fra koncerndirektør.

      favicon

      (mediawatch.dk)

      Boligportal, der er et datterselskab under North Media, overtager størstedelen af Boligmanager, som udvikler softwareløsninger til ejendomsadministration.

      Selskabet køber 51 pct. af aktierne for 12 mio. kr., fremgår det af en meddelelse torsdag.

      1 Reply Last reply
      2
      • H Offline
        H Offline
        henningmaria
        wrote on sidst redigeret af
        #97

        Ja et køb at forbedre deres produkter på ejendomsadministration. Markedet for ejendomsadministration er kæmpe stort og der er store synergier hvis man kan tiltrække kunder til ejendomsadministration. Det er helt klart det rigtige fokus, spørgsmålet er så hvordan vil resultaterne blive. Tror det bliver et langt sejt træk

        1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          mcd234
          wrote on sidst redigeret af
          #98

          Nu går det da for alvor ned af bakke for NM. Lidl og Superbrugsen har droppet print. Netto tester printfri uge næste uge. Lejedelen er nedafgående pga. boligmarkedet. Aktieporteføljen følger et surt marked

          Ser sgu skidt ud.

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            henningmaria
            wrote on sidst redigeret af
            #99

            Nemlig har også droppet print

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              mcd234
              wrote on sidst redigeret af
              #100

              Så kom årsrapporten. Javel, digital går fremad. Men resten ser sgu ikke for godt ud.

              Nedjusteret EBIT for 2022 og ledelsen prøve at redde kursdykket imorgen ved at snakke dividende og lavere EBIT pga. investeringer.

              Bliver det til noget? Måske, måske ikke. Lidt for meget risk efter min smag

              1 Reply Last reply
              4
              • P Offline
                P Offline
                Prof-Inv-DK
                wrote on sidst redigeret af
                #101

                Just a moment...

                favicon

                (www.proinvestor.com)

                1 Reply Last reply
                2
                • P Offline
                  P Offline
                  Prof-Inv-DK
                  wrote on sidst redigeret af
                  #102

                  God nyhed, at Netto er på gaden med en stor dagligvare-avis distribueret via FK Distribution... Netto har som bekendt testet en enkelt uge uden at lave tilbudsavis - men nu er de altså tilbage med avisen - det er positivt - og det virker nærmest som om, at de har flere tilbud med i avisen end de plejer...

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • P Offline
                    P Offline
                    Prof-Inv-DK
                    wrote on sidst redigeret af
                    #103

                    (tom svar)

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • P Offline
                      P Offline
                      Prof-Inv-DK
                      wrote on sidst redigeret af
                      #104

                      FK Distribution ejes 100% af North Media. Har lavet en måling på deres primære forretning, distribution af husholdningsaviser.
                      Måling 23-29 marts: 630 gram
                      Måling 16-22 marts: 502 gram
                      Vækst: 25% på ugen. Det er en rigtig fin slutspurt på Q1 2022. Se fotos

                      Derudover er det fint at se, at Netto er kunde i begge uger med hhv 27 og 31 sider. Se foto.

                      Om FK Distribution: udvikler og sælger en teknologi (software og hardware) til individual advertising packaging & distribution. Teknologien er førende i verden indenfor grøn miljøvenlig pakning, idet der ikke benyttes plastic (Deutsche Post er kunde). FK distribuerer derudover magasiner, tryksager, aviser og direct mail samt driver den digitale portal og app Minetilbud.dk (42% af valuation).

                      102356_Maaling_29_marts___630_g.jpg
                      102356_Nettokatalog_25_marts_og_1_april.jpg
                      102356_Maaling_22_marts___502_g.jpg

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • A Offline
                        A Offline
                        Aktieinvestoren
                        wrote on sidst redigeret af
                        #105

                        Til information så er der general forsamling i north media i dag kl. 15:00.

                        Det er online.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • P Offline
                          P Offline
                          Prof-Inv-DK
                          wrote on sidst redigeret af
                          #106

                          Lasse Brodt er ny CEO
                          Ingen tvivl om at udnævnelsen af Lasse til CEO betyder, at selskabet nu kommer til at fokusere på SALG og på VÆKST. Hvis det lykkes selskabet at skabe yderligere vækst end det nuværende guidance (og det tror jeg det gør) så er selskabet jo en helt fantastisk købsmulighed på denne kurs.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • P Offline
                            P Offline
                            Prof-Inv-DK
                            wrote on sidst redigeret af
                            #107

                            I vedlagte er der lavet en vurdering af de bedste købsmuligheder på det danske aktiemarked.

                            Selskabet er valgt som den tredje bedste investering lige nu.

                            Meget flot.

                            102623_49EEB631_5C9A_4A93_A7E2_424EB6B3B80F.jpeg

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • L Offline
                              L Offline
                              Labredoor
                              wrote on sidst redigeret af
                              #108

                              Husk de er altid mega konservative fra starten af året....

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • P Offline
                                P Offline
                                Prof-Inv-DK
                                wrote on sidst redigeret af
                                #109

                                Har du den fortsat?

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  Prof-Inv-DK
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #110

                                  Ny comment?

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Labredoor
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #111

                                    Hvad er status på denne her?

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      Labredoor
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #112

                                      Selskabsledelse er ret positiv på den her og det er jo stadigvæk super flot vækst i boligportal

                                      1 Reply Last reply
                                      0

                                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                      With your input, this post could be even better 💗

                                      Tilmeld Log ind

                                      • Log ind

                                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                      • Login or register to search.
                                      • First post
                                        Last post
                                      0
                                      • Debatforum
                                      • Seneste
                                      • Populære
                                      • Bruger