Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

lavere aktieskat i i dk

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
78 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    hans_christian
    wrote on sidst redigeret af

Når de politiske partier ikke har hår på brystet, og
    ikke vil ændrer noget som helst. Hvad med at få det
    ud til folkeafstemmning. F.eks. beskatning af de enorme
    hus og sommerhusfortjenester og bruge proveunet til at
    sænke arbejdsindkomsterne og afkast af investeringerne.
    Man kunne beskatte ejendoms/sommerhusfortjenesterne og
    give et bundfradrag skattefrit f.eks på 750.000 kr og
    bruge den sidste ejendomsvurderingen til, at beskatte ejendomsfortjenesterne, som man beskatter aktiefortjen-
    esterne - samtidigt med kommer man sort arbejde til
    livs, får et mere retfærdigt skattesystem og et
    bedre samfund.

1 Reply Last reply
    1
    • H Offline
      H Offline
      hans_christian

Min onkel, som er en generation ældre end mig siger:
      Når politikerne har inviteret ca. 1 millioner
      fremmede mennesker til landet, som har retskrav på
      boligerne, som de unge etniske dansker ikke har er det
      logisk, at boligerne vil stige op til skyerne i de store byer.

1 Reply Last reply
      0
      • troldmandenT Offline
        troldmandenT Offline
        troldmanden

Du kan også stemme på R. R er mig bekendt de eneste der fornyligt har været ude at sige de vil komme med et forslag til komplet ny beskatning af investeringer inkl pension OG gevinster på boligslag.

For nej det giver IKKE mening at lige præcis boliger skal være skattefrit.

Så R tør faktisk tage ved en af de politiske meget varme kartofler.

Ceops ynder at sammenligne de danske aktiebeskatninger med de svenske. De glemmer blot at nævne der så i stedet for er beskatning af fortjenester på boliger

"De Radikale er i gang med at udarbejde sit udspil, som er baseret på en analyse, som tænketanken Kraka har lavet, hvor man foreslår at beskatte formueindkomst med 10 pct. under 120.000 kr., og 35 pct. over 120.000 kr. "Det, der er galt med den nuværende kapitalskat, er, at satserne er forskellige"

1 Reply Last reply
        2
        • B Offline
          B Offline
          binvest

Det er da noget mærkeligt noget at skrive igen og igen, at der ikke er skat på boliger.
          Kender i slet ikke til ejendomsskat og ejendomsværdiskat ude i det mørke? Det er skatter, der også betales, når boliger falder i værdi.

1 Reply Last reply
          1
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden

Læs hvad jeg skriver. Beskatning af gevinster. De giver absolut nada mening der ikke er beskatning på lige præcis den del. Det er en meeeega varm politisk kartoffel. Lidt lige som beskæringer i SU og rentefradraget.

Væk med rentefradraget over en periode på 5 år, beskatning på bolig gevinster hvor ejendomværdiskat nedsættes

1 Reply Last reply
            2
            • B Offline
              B Offline
              binvest

Det har været diskuteret i over 100 år, intet varmt i det. Det har ingen gang på jorden. De eneste der kan se ideen i det, er de radikale, som altid har haft det på deres program og nu snakker om det på deres dødsleje.

1 Reply Last reply
              0
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Det er da netop derfor en kæmpe varm kartoffel. Og sig ikke at det ikke kan lade sig gøre. Svenskerne gør det.

Det nytter ikke noget vi altid kigger mod sverige når de har en skattesats der er lavere end den danske, men man så ikke vil nævne en af deres store skatteindtægter, skat af fortjeneste på ejendomme

1 Reply Last reply
                2
                • B Offline
                  B Offline
                  binvest

Når jeg skriver "Det har ingen gang på jorden" mener jeg, der aldrig vil være politisk flertal. At de radikale taler om det, er jo ikke nyt, det har altid været en del af deres program. Også da de var et stort parti og havde statsministerposten.

Om det ville føre til faldende huspriser, ved jeg ikke. En del af prisen ville jo bare være for indbo der fulgte med i handlen og ellers skulle smides ud. Hvem ville ellers have råd til at flytte. Alt ville gå i stå.

1 Reply Last reply
                  0
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden

Nej S tør ikke være voksne i den dialog. Resten af rød blok vil gerne gå ned af den sti

1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      Makingmoney

Er p.t.ved at læse Kapital og ideologi af Thomas Piketty. Den er svær at komme igennem, men beskriver det i omtaler i meget detaljerede vendinger. Det er jo det, som hedder (om) fordelingspolitik. Som udgangspunkt vil alle jo nødigt af med noget af det de ALLEREDE ejer (har ret til mener de). Samtidigt vil de fleste jo gerne give til fællsskabet, som udgangspunkt er vi jo alle socialdemokrater.... SMILEY. Hvor pengene skal komme fra til vores goder, DET er der kampen ligger. De røde mener jo alle "nemme" penge er deres at kradse ind i (f. eks aktiegevinster). De blå synes jo det er uretfærdigt, at de røde glemmer udgangspunktet, at dem med mange penge enten har taget en chance (risiko) eller har knoklet mere end dem med knap så mange penge. I bund og grund skal nogen accepterer at ikke alle kan have lige meget. Det ER en hård nød at knække for politikerne, ingen tvivl om det. En ting er dog sikkert: Der skal være retfærdighed i tingene. Min mening er at alle fradrag skal have en oprindelse i at det giver igen til fællesskabet (for eksempel kørselsfradrag). det som ikke har relevans for fællsskabet må man selv stå for (for eksempel rentefradraget).
                      Bare de 2 blokke ville tale sammen, åbent og ærligt. Det kommer nok desværre aldrig til at ske.

Bogen kan i øvrigt anbefales, trods den er svær at læse og med 800 sider. Den er fyldt med statistik til underbyggelse af hans undersøgelse. Han forsøger at finde ud af hvad der gør at uligheden i verden bliver ved med at vokse, stort set overalt. DET starter mange år tilbage kan jeg så fortælle.

Nå, bare mine 5 cent. Jeg vil ikke skrive yderligere i denne tråd. Denne slags stopper aldrig, og præmissen tabes ofte så snart der er bare 3 med i en tråd.

1 Reply Last reply
                      3
                      • H Offline
                        H Offline
                        hans_christian

Sikke noget vrøvl.Unge mennesker i storbyerne, som ikke har råd til, at købe ejerbolig betaler helt op til 12000-
                        14000 kr om måneden i en lejebolig. Mere end der bor i de
                        dyre ejerboliger betaler i ejendomsværdiskat og ejendoms-
                        skatter, som har store friværdier og sammtidig opsparing i deres ejendom.

1 Reply Last reply
                        1
                        • H Offline
                          H Offline
                          hans_christian

Du skriver dengang radikale havde statsministerposten
                          det er 50 år siden. Dengang var priserne på boligerne
                          en brøkdel af priserne i dag. Det der har gjort ejen-
                          domspriserne høje og særdeles i de store byer er:
                          lav rente, skattestop, indvandringen, forældrekøb og
                          liberalisering af boliglån. Det er rimeligt, at
                          beskatte ejendom enten ved salg eller afståelses
                          af ejendom, og bruge provenuet til at sænke skatten
                          på afkast af investering samt aktiefortjenesterne.
                          Danmark er det eneste land i verden i forhold til størrelsen og indbyggerantallet,som har verdens højeste skattetryk for arbejdsindkomster og aktie-
                          gevinster. Derimod ret almindeligt med sommerhus og ejendom de rigtige steder, kan tjene lige så meget
                          som en funktionær i provinsen har et helt liv om at tjene efter skat.

1 Reply Last reply
                          2
                          • B Offline
                            B Offline
                            binvest

Jeg er enig med dig i, at vi taler helt ved siden af hinanden. Derfor stopper jeg.
                            Du skriver om dine politiske holdninger, jeg skriver om, hvad jeg mener, der er flertal i befolkningen/partierne for. Min egen holdning er uden betydning i den sammenhæng. Slut

1 Reply Last reply
                            3
                            • A Offline
                              A Offline
                              alkymisten

Jeg har tidligere skrevet i anden tråd. Ingen har svaret på: Med den nye ejendomsbeskatninglov som skulle gælde fra i år, som er blevet udskudt til 2024. Hvad skal der betales i ejendomskatter fremover på en bolig på Amager off. 3,5 mill kan sælges for 10 mill beregn 8,5 mill efter fradrag i forsigtigshedprincippet på 15%.

Just a moment...

favicon

(www.ft.dk)

Kan du finde den samme grundstørrelse udenfor København, der betaler det samme.
                              Jeg mener, at der betalt yderligere kr. 300.000 oven i prisen for, at der er Metro til rådighed.

Jeg googlede lige "Grundskyld" nr. 2 link er indefrysning af grundskyld, hvorfor skal denne skat indefryses? Skyldigt skal betales ved salg. Min opfattelse af det, er at afgiften bliver så høj at folk har svært ved betale, og det er kommunens jagt på friværdier.

hans christian, din onkel taler om de fremmede i storbyerne ( København, andre byer er provinsbyer ), er det jyder og fynboer, han taler om?. Hvis nu man på samme måde i københavn havde brandbeskattet boligerne på samme måde som København. Så havde jyderne og fynboerne ikke kunne spare sammen til boliger til deres børn, som vil bo i København. Husk, Danmark er ikke større end Hamburg, så hvorfor skal alle ikke betale lige meget til fællesskabet. Hvorfor skal København udligne med andre kommuner? En undervisningstime i folkeskolen er dyrere i landdistrikterne. Sygdom koster det samme i hele landet.

Troldmanden, du nævner beskatning af boligsalg i Sverige 22% af gevinsten. Det er Salgspris - (Købspris + forbedringer + vedligehold). Underskud ved salg kan overføres til næste bolig. Boligskat i Sverige, for at sætte det lidt perspektiv, hvis du har en bolig
                              som Christiansborg beliggende på Slotsholmen midt i Stockholm, vil din ejendomsskat være i 2020 pris SEK 8.600

ISK i Sverige svarende til Aktiesparekonto i DK, tåler ingen sammenligning. Her betales skat af det indestående ved: beløb x diskontoen ( på nuværende tidspunkt ca. 1 %)x trækprocenten (30,7% nogen kommuner 33.7%). Ingen loft på indbetalinger, og inden grænse for meget, man købe af den enkelte aktier. Eks. SEK. 100k i indskud + 900k i gevinst x 1% x 30,7% = skat af kontoen SEK 3.070. Så kan man selv lege med tallene.

Når der er politikere/journalister der nævner en sammenligning med Sverige, skal de lige huske at sætte sig i de svenske love/tilstande. Sidst jeg hørte Ole krohn, var at der skal betales 10 % i udbetaling til ejemdomskøb i Sverige. Det er ikke rigtigt det er 15 % for svenskere og flytter man til Sverige, som ikke svensk statsborger, så er udbetalingen 30 %.

Hvis ovenstående er fejlagtige, er jeg modtagelig for kritik og bøjer mig i sandet. Men det er ikke sikkert jeg skriver tilbage med det samme.

God weekend til alle.

P.S. Undskyld, det blev længere end jeg havde regnet med.

1 Reply Last reply
                              1
                              • C Offline
                                C Offline
                                Chris72

146.500 kr var loftet

1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hans_christian

Jeg er også boligejer med hus og sommerhus i provinsen.
                                  Og jeg mener altså, at vi skal indføre avancebeskat-
                                  ning i forbindelse med salg eller afståelse af ejendom, som man beskatter aktiefortjenesterne og bruge prove-
                                  nuet til, at sænke skatten på arbejdsindkomsterne
                                  og aktieinvesteringerne. Hvorfor? Fordi jeg mener,
                                  at samfundet skal tage sig bedre af dem, der bestil-
                                  ler noget. Og hvis man har råd til at ligge på sofa-
                                  en og tjene lige så meget skattefrit ved at sælge
                                  sit hus og sommerhus, som en funktionær i provin-
                                  sen har et helt liv om at tjene efter skat, har man
                                  også råd til at betale skat af dem.
                                  Jeg har set flere jamrer over ejendoms/ejendomsværdi-
                                  skatterne.Men ingen jamrer over rentefradragsretten.
                                  Hvordan kan det være?.
                                  Iøvrigt er der mange særdeles de unge, som bor i stor-
                                  byerne betaler helt op til 12.000 til 14.000 kr i hus-
                                  leje for en lejelejlighed, som er meget mere end dem
                                  der bor de rigtige steder betaler i ejendomsskatter/ ejendomsværdiskat, som stadig væk har store friværdier
                                  og opsparing i deres bolig.
                                  Hus og sommerhusejerne de rigtige steder, som har været
                                  med fra begyndelsen er blevet enormt forgyldt, med
                                  store rentefradrag, lav rente, liberalisering af bolig-
                                  lån og indvandringen.
                                  Det undrer mig at ingen politiske partier hverken
                                  til højre eller venstre for midten vil ændre dette
                                  vanvittige skattesystem, som har skævvredet landet
                                  fuldstændigt.

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    hans_christian

ps: Jeg glemte forælderkøb og skattestop, som har
                                    forgyldt boligerne de rigtige steder.

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk

Hvordan løser du problemet med, at det vil fastfryse boligmarkedet, fordi ingen har råd til at flytte?

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        hans_christian

F.eks. Spanien og sikkert nok andre lande som er
                                        meget større arealmæssigt end danmark, har de ikke
                                        problemer med, at beskatte ejendomsavancerne.
                                        Der skal bemærkes, at jeg tidligere har skrevet
                                        enten ved salg eller afståelse = udtræden af
                                        boligmarked, skal der ske en beskatning af ejendoms-
                                        fortjenesterne og bruge provenuet til, at sænke
                                        verdens højeste skat på arbejds og aktieindkomsterne.

Et eksempel: Min moster havde en ganske alm. ejendom
                                        fra 20 erne på mantziusvej i hellerup. Hun fik ejen-
                                        dommen vurderet af en ejendomsmægler i 1992 til en
                                        pris på ca. 1.2 til 1.3 million kr. efterfølgende
                                        er ejendommen blevet renoveret for ca. 700.000 kr.
                                        I dag kan ejendommen sælges for 17 millioner skatte-
                                        fri kroner. En merværdi på 29 år på ca= 16.300.000
                                        kr, som igen kan divederes med 29 år= ca. 562.068
                                        kr om året skattefrit i 29 år. Igen svarer det til
                                        en årsløn før skat på ca. 969.082 kr i 29 år.
                                        Ud over det med et sommerhus oppe i det eftertragtede
                                        nordsjælland, som kan indbringe millionsvis af skattefri kroner. Et pilråddent skattesystem og
                                        nogle vanvittige politiske partier der ikke vil
                                        ændrer skattesystemet.

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • A Offline
                                          A Offline
                                          alkymisten

Er det OK at beskatte ikke realiserede gevinster?

Leder du stadig efter en grund, der betaler det samme som dem i Nordhavnen i København?

Jeg har skrevet til nogle politikere får nogle år siden, om boligbeskatningen er en forlods beskatning af gevinster i boligen. Svaret er nej, altså en misundelsesskat. Spørgsmål samtidig til samme, hvad med tab ved boligsalg, som de svarede af dem der svarede tilbage:"Det er et godt spørgsmål".

Vedr. rentefradraget, er det modtageren af renterne, der betaler skatten. I dag, er det 20,xx % at fradraget af renter og skatteværdien = 7%. Mens den der bliver beskattet af renteindtægten med ca. 60%.

Nu du nævner Spanien, vil jeg nævne Tyrkiet, jeg talte med en butiksansat. Han fortalte at som lønmodtager betaler man ikke skat.
                                          Det jeg tænkte, da jeg hørte dette, hvilket et kontrol apparat de har sparet. DVS ansatte dem der blev ledige i skatteforvaltningen kunne omskoles sosu hjælper, pædagog eller de kunne komme ud på det private arbejdsmarked og bidrage til samfundet.

Dk er 5,5 mill indbyggere og en offentligt ansatte ca. 800.000
                                          Sverige 10,5 mill indbyggere ca. 550 000 offentlige ansatte.

Så man kunne måske spare på de administrative offentlige ansatte. Så der Danmark vel også bedst i at ansatte offentlige ansatte.

Lavere skat på arbejde vil være fint. Jeg er ikke helt dement endnu, kom jeg i tanke om, at det var Magrethe Vestagers(MV) kæphest. Har skrevet dette på det gamle euroinvestor. Jeg mener, at MV stadig bor Svinget på Nordamager i andelslejlighed på 250 kvm
                                          til dengang (nok 8 - 10 siden) husleje kr. 2 600,00.
                                          MV havde en årsindtægt på 1,5 mill excl. skattefrie goder som politiker. Så hvor meget har hun betalt tilbage af de skatteborgernes penge hun har fået. 700k - 800k?
                                          Så ville jeg også fortælle resten af samfundet, at husejere må betale mere i skat og mindre skat på arbejde kunne få mere tilbage til en selv af de 700k - 800k.

Skatteskruen (dødsspiralen) er så hårdtspændt, at der betales moms af afgifter, Bl.a. co2 afgift + moms af vind, sol og atomenergi, som er per diff, er co 2 frit, produktionsprocessen af anlæggende er nok ikke lige CO2 frie.

Jeg hørte til morgen på TV2, at der er mangel på vand i Norge og Sverige, Det er ikke sandt, alle vandbassiner er fyldt op. Mine norske venner på Hegnar skriver at el produktionsprisen fra vand er 0,02 NOK pr 1 kwh. Tænk lige over hvad der bliver signaleret ud i pressen.

Vi bliver manipuleret i den grad.

Desværre røg ud i tangenten igen.

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger