North Media - opdateret analyse
-
Så er der video:
https://vimeo.com/591044016/f23251c9b6FK Distr: man forhandler med Deutsche Post om ca. 2 - 2,5 mio. husstande - indenfor de næste 6 måneder forventer NM, at det kommer på plads. Det vil sige, at de "2% af omsætningen" kan bliver til "8-10% af omsætningen"
Banderole valgt i hele tyskland !
Målet 2 mio. husstande i nordtyskland.
I resten af tyskland - tester DP med andre leverandører.NM kan dække ned til Hamborg.
Hvis NM kan samarbejde med andre leverandører vil det være fint, men det gør man ikke p.t.
Er det selve papirwrappet, NM har patenteret, eller er det i selve pakningen, at NM har patenteret dele af processen?
Dele af den der papir-wrapping som vi har patenteret. -
Videoen er fra deres CC.
Faktisk lidt cool, at de er begyndt at lave de her CC's. Jeg var forhindret fordi jeg sad i et andet.
Jeg forstår stadig ikke, at der er andre leverandører der pludselig er kommet op med papirbanderole når det har været et uløseligt problem i mange år. NM patenterer en banderole, laver en test for DP og vupti, så har andre leverandører også opfundet det og kan pakke det som har været umuligt førhen. Det er ganske mistænkeligt... Det virker utroværdigt, og det må give nogle skår i samarbejdet med DP.
Fair nok hvis man mener, at man er for lille til at kunne byde ind med pakning til hele Tyskland - Det synes jeg dog er lidt uambitiøst, at man ikke gør, når man åbent fortæller at man er best-in-class i sin pakke-teknologi og man har kassen fyldt med penge - så svært kan jeg ikke forestille mig det er, at leje lagerbygninger logistisk rigtigt placeret i Tyskland. Men som sagt, fair nok, hvis man ikke mener at en opskalering giver mening økonomisk. Det kan man jo bare sige åbent i stedet for at gå rundt om den varme grød og tale den nuværende aftale ned som vel egentlig blot skal ses som en fjer i hatten - kortsigtet.
For mig - og det er for helt egen regning - så virker det som om DP spiller på flere heste, og de er så kyniske, at de er komplet ligeglade med NM på længere sigt og har luret NM's løsninger ud, og er nu i gang med at igangsætte det lokalt hos deres nuværende leverandører.
-
Jeg er enig, jeg synes de burde have værer meget mere aggressive. De kunne have lejet flere ejendomme og investeret 100 mio i en hast og pakke i store dele i Tyskland meget hurtigere
-
Jeg er helt enig omkring den udfordring med at forklare de services der arbejdes med. Det er et generelt problem over en bred kam i den digitale sektor. Til gengæld, når der er "hul igennem", så er der nærmest ingen grænser for værdiansættelsen. Bare se på cBrain. Ikke helt sammenligneligt, men cBrains historiske vækst kan jo ikke engang måle sig med potentialet i f.eks Boligportal. Uden at sammenligne - så har Boligportal i dag samme EBIT som cBrain under lavere omsætning - cBrain har så en P/E over 500, mener markedet... Det er crazy. Men godt for os der kender casen og potentialet - i Boligportal forstås

-
Tænk på, at nok er Deutsche Post store, de kan sikkert diktere og det er deres 'EinkaufAktuell', der skal banderoleres, men Tyskland består jo af delstater, der bestemmer meget selv (lidt i stil med staterne i USA), så det kunne jo godt tænkes, at der er spillere i de enkelte delstater, som DP skal tilgodese af den ene eller anden strategiske/politiske årsag.
Og måske har NM pt ikke mere at sige, da de pt ikke har fortalt mere til Fondsbørsen. Det kan jo være, der arbejdes i korridorerne.
Men mega irriterende, at svarerne er så uldne.
I øvrigt endnu en flot omsætning igen i dag og flot kursudvikling.
Der må være en del interesserede købere derude i DK - eller udlandet.TMSF
-
Det eneste mistænkelige er, at der pludselig er opfundet papirbanderole 6 måneder efter NM har startet deres test i Nordtyskland. Specielt når man taler om patenterede løsninger, så er det ganske usædvanligt når det har været et kæmpe problem i mange år, og givet anledning til at DP og Einkaufaktuell politisk har været tæt på at blive sløjfet helt netop fordi leverandørerne ikke kunne pakke det på en miljømæssig hensigtsmæssig måde.
Jeg ved godt der gælder særlige regler omkring udmeldinger til fondsbørsen, men de skal i videst mulig omfang tilgodese minoritetsaktionærer.
Nu har Lasse Brodt dog lige smidt 20.000 aktier i markedet for nogle dage siden, så det ville godt nok være lidt af et røgslør, hvis der var gang i fremskredne forhandlinger med DP - skatteoptimering eller ej

Nu skal jeg nok lade være med at tale det mere ned - der er bare mange ting der ikke stemmer her

-
Enig i at, der måske er flere ting, der ikke 'stemmer', men jeg vælger at tro på, at der er noget i støbeskeen på den positive måde.
Alene denne uges flotte omsætning i aktien kunne måske gode understøtte dette.
TMSF
-
Kursen følger blot trenden. Ja ja, det er let nok for mig at sige
Men den er nu altså god nok. Jeg tror både Trafictrader og jeg tegner rimelig ens på trenden.Min linje siger, at vi skal op i 140'ish eller 150 hvis den får fat, hvor den så herfra vil sive en smule til Q3 - forudsat der ikke er noget FA der dukker op, som kan have afgørende betydning.
Note: Min lange trend har ikke givet anledning at flytte i 1½ år. Den følger jeg rimelig slavisk sammen med den korte og mellemlange i forhold til swings.
-
Skal vi ikke prøve at finde sammen og foreslå et forhøjet udbytte og aktietilbagekøb til den næste generalforsamling
-
Gad vide om der er et mønster i købene de seneste fire dage? Det er jo for NM en imponerende omsætning, så nogen aktier skifter jo hænder. Mon der kan læses noget ud af de køb, hvor aktierne går hen udover en del til udlandet?
TMSF
-
Så er værdipapirporteføljen over 700 mio. kr. Ikke nok med det er en milepæl, så rammer deres kapitalberedskab også snart 1 mia. kr.
Det er ganske imponerende.
-
Vi burde nogle investorer skrive privat og samlet foreslå et højere udbytte til generalforsamlingen

-
hvad beregner du overskuddet til af porteføljen i år pr dags dato
-
Der står i årsrapporten hos NM for 2020 at Bekey forventes at komme i break even i 2022. At NM endnu ikke har ændret denne forudsigelse vurderer jeg er tegn på at der forventes en vis fremgang i kommende år i Bekey. Jeg spurgte Kåre om den vil holde med break even i Bekey til kommende år, han ville ikke kommentere på det endnu
-
Så er vi ude i det samme som altid. Nogen forsøger at styre kursen ned. Det er ganske "normalt" - jeg havde dog troet at vi havde dannet en lidt længere periode i køb på baggrund af de stærke tal, men sådan skulle det ikke være. Nu er de fleste lang herinde, så det er jo uden den store betydning, men derfor må man jo godt handle i den ultrakort når man gang på gang ser de samme bevægelser.
De sidste dage har særligt Jyske Bank men også tre store amerikanske banker med fuldt overlæg solgt den ned på velvalgte tidspunkter, hvor man kan presse den. Det har intet at gøre med, at de skal ud eller sælger en position - det er med fuldt overlæg for at presse kursen ned. Ellers ville handelsmønsteret være en helt anden - man sælger jo ikke med vilje en aktie for at få en lavere kurs.
Nu er NM henne ved at være oversolgt. Hvilket giver meget lidt mening efter aflæggelsen af et kanonregnskab og har vedvarende styrke i deres kapitalberedskab.Det er en god "øveaktie" hvis man vil prøve at daytrade.
-
Hold kæft hvor er dette irriterende. Nu troede jeg at vi for alvor skule op og ikke skule helt herned igen
-
Den var faktisk tæt på at være oppe der hvor jeg sagde - 142. Den nåede så "kun" op i 138 før den drattede igen. Jeg synes dog, at den ser helt ekstremt oversolgt ud i forhold til deres præstation. Men det gælder rigtig meget value, at de til regnskabet får som fortjent, men meget bliver hurtigt handlet ned igen.
-
Det bliver ikke før de fremviser vækst i FK og Boligportal igen at den rigtig stikker af. Det bliver måske lidt her i q3 og mere i q4
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind