Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Jeg skkriver ikke ordet "genkøb" angående Boing i tråd 96578. Jeg skriver "køb af aktie-position nr. 2". Altså en akkumulering ...

-
Onsdag 1. Sep,
Lige en update på de aktier i USA jeg skrev om tidligere og/eller som er i porteføljen.
-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i CVS Health

-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Kraft Heinz

-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Levi's

-
Der er kommet et akkumulerings-signal i Hannon Armstrong

-
Der er LIGE PRÆCIS kommet et akkumulerings-signal i Boeing

-
-
Torsdag 2. Sep.
Godmorgen,
Hermed en update på vores hedge investering, som er er Omega Healthcare (Ticker: OHI) som er et højudbytte REIT selskab.
PS: REIT = Real Estate Investment Trust. Det er stadig bare et aktieselskab med de samme beskatnings-regler som alle andre selskaber, men de er som et REIT selskab forpligtet til at udbetale 90% af overskuddet i udbytter.
Omega Healthcare steg fint igen i går med 0,62%, og med et direkte kvartals-afkast på $0,67 får man en kvartals yield på 2,0%. Det er en sikker og god måde at hedge sig mod stigende inflation.
Derudover havde Omega Healthcare et rekord-kvartal i Q1 2021 hvor man øgede indtjeningen YoY med 78,1%. I Q2 2021 kunne man ikke helt holde væksten, men man havde stadig sit næstbedste andet kvartal i 5 år.
-
Som kan ses herunder i den tekniske model for Omega Healthcare, så er der købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI. Jeg øger derfor til min eksisterende position.

-
Hej Nordicstock.
Fantastisk arbejde du lægger for dagen for forum
og stille og roligt fodrer investorer med tips om
ta og momentum etc.På et tidspunkt vil mange måske endda have suget så
meget til sig at de "begynder selv" og udvider med flere
ting fra TA palletten.Ros herfra - good luck !
mvh
-
God søndag aften 5. sep

Lige en update på de aktier i USA jeg skrev om tidligere og/eller som er i porteføljen.
-
Fredag 3.sep kom købs/akkumulerings-signal i CVS Health

-
Fredag 3.sep kom købs/akkumulerings-signal i Kraft Heinz
... men det er svagt. Er aktien i plus mandag 6.sep ved børs åbning i USA, mener jeg man skal akkumulere. 
-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Levi's

-
-
-
Jeg screener markedet på følgende måde. Hvert kvartal, lægger jeg et sæt regnskabstal ind i et Excel-ark og på den måde får jeg en ret god fornemmelse af hvilke selskaber der performer godt. Så laver jeg en liste, fordelt på sektorer, der performer godt, og så kører jeg den tekniske analyse på dem. Og hvis regnskab er godt og hvid den tekniske analyse ser god ud, så er de 2 parametre grundlaget for at arbejde videre med om der skal investeres.
Excel-arket bliver snart lagt op her, så dem der følger tråden her, selv kan se på de forskellige selskaber, for at få en fornemmelse af om det er noget de vil kigge nærmere på.
-
Tirsdag 7. Sep.
Lige en update på de aktierne i porteføljen.
Case 001 - TCM: Vi er +6,9%. RSI er på 58 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere imo.
Case 002 - Husqvarna: Vi er -2,2%. RSI er på 59 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere, hvis man ikke allerede har gjort det.
Case 004 - CVS Health: Vi er +5,0%. RSI er på 63 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere, hvis man ikke allerede har gjort det.
Case 005 - Husqvarna: Vi er -0,8%. RSI er på 48 og er svagt faldende. Der er et meget svagt købs-signal i MACD. Vent og se i de kommende 1-2 dage ...
Case 006 - Austevoll Seafood: Vi er -2,3%. RSI er på 48 og er svagt faldende. Der er et salgs-signal i MACD. Vent og se i de kommende dage ...
Case 008 - Scandi Standard: Vi er +0,2%. RSI er på 46 og er faldende. Der er et købs-signal i MACD. Jeg har købt mig ind i 2 omgange i selskabet, og er snart klar til at købe 3. position, men ikke endnu ...
Case 009 - Kraft Heinz: Vi er -10,3%. RSI er på 31 og er flad. Der er et svagt købs-signal i MACD. Jeg har købt mig ind i 3 omgange i selskabet nu, så nu må den gerne snart rykke nordpå!
Case 010 - Boeing: Vi er -8,6%. Der er rigtigt meget teknisk støtte omkring kurs 211-214. Kursen er i dag 214, så jeg tror vi er ved tæt på bunden for denne aktie.
Case 011 - Hannon Armstrong: Vi er +3,5%. Trenden i aktie-kursen er stigende og der er købs-signal i MACD, selvom RSI kortvarigt er svagt faldende ... men RSI falder markant hurtigere end selve aktiekursen gør, og det er et godt tegn.
Case 013 - Levi's: Vi tester kurs ca. 26,50 for 7. gang. Nu må den gerne snart beslutte sig!
Case 016 - Teva: Den er stadig teknisk meget en Elliot Wave case, og så længe den holder sig over kurs ca. 9,20 USD er jeg positiv aktien.
Case 017 - Questerre Energy: Aktien er meget glad for ligge omkring de kurs 1,22. Købs-signalet er dog lige kommet tilbage i MACD, så nu håber jeg snart der sker noget med kursen ...
Case 018 - Blackrock TCP Capital: Vi er -1,5% ... og RSI er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD.
Case 020 - Gravity: Vi er +15,1% ... og RSI er på 64 og stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Der er stadig upside potentiale i aktien.
-
Hejsa Nordic
ok - så dine køb afhænger lidt af om sektorerne klarer sig godt generelt, jvn dit allerførste skriv her på siden. Dvs du vil ikke købe en aktie der performer godt i forhold til din tekniske analyse, hvis ikke også sektoren klarer sig godt ?
hvis nu er bank går i køb, men banksektoren ellers performer med pil nedaf, afstår du fra at købe ?
Er det mon rigitgt forstået ?
Kan du sende et link hvor du chekker de sektorer ud ?
På forhånd tak
mvh lars -
Hej madcat365 aka Lars

Som svar til tråd 96753:
Både ja og nej. Man er imo desværre ofte sin egen fjende når man køber aktier, og lader sig styre af forkerte holdninger til virkeligheden. Det er derfor at jeg synes at man skal arbejde med 2 ting igennem hele sit "investor-liv". Det ene er, at ens personlige holdning til et selskab ofte vil være forkert eller mangelfuldt og jeg tror vi alle kender den situation, hvor man har en holdning til et selskab, og når man så læser seriøst op på selskabet, så finder man ud af at man faktisk ikke rigtigt vidste nok om selskabet.
Men ellers 'JA', så er der bare visse sektorer der bør vægte tungere i ens portefølje. Jeg synes ...
a.) at etablerede og overskudsgivende Teknologi aktier og Healthcare aktier bør være det der vægter tungest i ens portefølje, og det er fordi, det er de 2 sektorer hvor der er kontinuerlig vækst og muligheder for at finde løsninger på eksisterende udfordringer.
b.) Mht. dit spørgsmål om køb af f.eks. aktier i banker, så er der flere ting ved den sektor som gør mig nervøs. Et par eksempler:
- Alt for mange af de store banker har simpelthen for mange skandale-sager. Derudover er de svære at gennemskue, specielt i situationer hvor der f.eks. kommer et pludseligt chok for den sektor. I 2009 og 2011 var bank-sektoren meget hårdt ramt og det væltede ud af skabet med alt for mange skeletter. Og jeg synes faktisk ikke at den tendens er stoppet. Selv banker her i Norden, som historisk har haft et godt ry, blev hårdt ramt af skandale sager, og nogle af de sager var i min bog helt utilgivelige, og jeg kan ganske enkelt ikke forstå hvorfor der ikke er nogle ansatte i de banker der ikke løftede en hånd, og sagde noget da det stod på. Og min bekymring er at der faktisk ikke er blevet ryddet op i den sektor. Måske er jeg for pessimistisk, men hvis jeg vil investere i 'Finans' så foretrækker jeg at købe investerings-selskaber. Man sænker sin risiko og så får man ofte eksponering til unoterede selskaber. Investerings-selskaber, er ikke noget vi har så mange af på den danske børs (der er lige Luxor, NewCap og lignende), men i Sverige, Norge og Finland er der nogle fantastiske selskaber.
Jeg har haft aktier i Investor AB og Intrum i Sverige i mange år. Ligeledes har jeg haft aktier i eQ i Finland og tidligere har jeg haft aktier i ABG Sundal Collier i Norge. Og det er fordi, at med den type selskaber, er det nemmere at løbende lægge til sin position i selskaberne, da man faktisk køber aktier i de mange underliggende selskaber som investerings-selskaberne ejer.
Mht. hvordan jeg tjekker sektorerne ud, så er der ikke et link. Jeg har mit Excel-ark og mine ca. 800 regnskabs-oversigts sider for de nordiske selskaber, og så kører jeg nogle kørsler over hvilke sektorer, der klarer sig godt efter hvert kvartals-regnskab. Derefter vælger jeg så en liste selskaber jeg vil læse op på og så køre f.eks. den tekniske analyse.
Håber det gav mening?

-
Fredag morgen 10. sep,
Godmorgen,
Efter europæisk børsluk i dag, kommer der en status på de europæiske aktier vi er inde i og lørdag kommer der lige en status på de aktier vi er inde i i USA.
Derudover er Excel-arket klar til jer, med regnskabs-oversigter for samtlige selskaber på hovedbørserne i Norden. (med få undtagelser er vi igennem Q2 2021 regnskabs-sæsonen) I kan enten få det i Excel eller i Powerpoint.
Det er vel nemmest at jeg uploader det sted, hvor I så selv kan downloade det. Har i et forslag til hvor jeg nemmest kan uploade det?
-
Lørdag morgen 11. sep.
Jeg har piv-ondt i ryggen og kan mærke at et par af jer sidder og stikker nåle i en woodoo-dukke af mig ???? ... og velbegrundet, må jeg indrømme efter et par hårde dage for porteføljen.
Den gode nyhed er dog, at RSI er nu så lav for de fleste af selskaberne, at når det vender ... og det gør op mod de sidste måneder af året (IMO), så er upside-potentialet ret stor.
Status er ...
Case 001: TCM: Vi er +3,3% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 48.
Case 002: Husqvarna: Vi er -6,4% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 37.
Case 004: CVS Health: Vi er +0,5% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 46.
Case 005: Trelleborg: Vi er -4,3% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 39.
Case 006: Austevoll Seafood: Vi er -5,3% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 33.
Case 008: Scandi Standard: Vi er -4,8% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 35.
Case 009: Kraft Heinz: Vi er -8,0% med et købs-signal i MACD og en RSI på 43.
Case 010: Boeing: Vi er -10,2% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 38.
Case 011: Hannon Armstrong: Vi er -3,5% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 38.
Case 013: Levi's: Vi er -6,4% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 45.
Case 016: Teva: Vi er -8,1% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 40.
Case 017: Questerre Energy: Vi er -7,0% med et købs-signal i MACD og en RSI på 47.
Case 018: Blackrock TCP Capital: Vi er -1,7% med et salgs-signal i MACD og en RSI på 47.
Case 020: Gravity: Vi er +8,0% med et købs-signal i MACD og en RSI på 58.
-
Hej, kan se at hvis man er logget på denne side har man en indbakke, måske er det muligt at du kan sende fra din indbakke til de interesseredes indbakker såfremt du kender deres brugernavn eller jeg kan se nu når jeg skriver denne kommentar at jeg har mulighed for at vedhæfte en fil til kommentaren lige herunder feltet hvilket jeg tænker andre ligeledes har ?
Mvh ARO -
Indbakker er til private beskeder.

-
Hej Nordic Stock - følger tråden og forsøger at lære.
Kan du vise hvor du ser købs signal i Macd på Gravity fra din post 11. sep.?
Har forsøgt mig med tradeview og lagt et billede ind med min markering på hvor MACD bryder signal linje nedad. - kigger på 3. månedersgraf
Vh. Jens
-
Hej Amplify,
Du har valgt Gravity på en side-børs hvor aktie-handlen er markant mere illikvid. Du skal vælge Gravity aktien med ticker $GRVY oppe i venstre hjørne. Det ser også ud som om du ser på en time-graf. Jeg kigger altid på dags-grafen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind