Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
-
Hej,
jeg har fulgt tråden fra start og har købt ind i 3 af disse cases (Kraft Heinz + Elkem + Austevoll) og vil gerne takke for deling af viden og strategi.
Jeg har et spørgsmål til pkt e om excel arket er delt og hvor det evt kan findes ?
Håber på forsat deling af gode cases + opdateringer
PFT ARO -
Update på Case 003 - SOM BØR SÆLGES NU:
Land: Sverige
Selskab: JM
Ticker: JM
Market Cap: Large Cap
Sektor: Real EstateAktie kurs køb: 307,30 SEK
Aktie kurs nu: 333,10 SEKSom man kan se i RSI i den vedhæftede model, er aktien nu massivt overkøbt.
Se venligst opdateret teknisk model.

-
Hej Nickybboy,
Ja, det skulle jeg mene, hvis du kan finde en platform, der har ETF'er som du kan ligge ind, og hvor du så kan lægge RSI og MACD nedenunder. Börsdata har ikke ETF'er, så den platform kan du ikke bruge til det.
-
Onsdag 1. Sep,
Til orientering, så kommer der en update ca. 15:45 i dag på nogle af de aktier vi har i USA i porteføljen.
-
Det ser nemlig ud til, at vi skal akkumulere i CVS Health (Ticker: CVS) ... altså købe aktie-position nr. 2 i det selskab.
-
Ligeledes ser det ud til at Boeing (Ticker: BA) går i teknisk køb i dag, og så bør man ligeledes købe aktie-position nr. 2 i det selskab.
-
Ligeledes ser Hannon Armstrong (Ticker: HASI) stærk ud nu, og teknisk ser det ud til at vi skal op mod kurs ca. 65,00 USD. Aktien koster nu 60,37, og vi kom ind i aktien i kurs 57,47. Så er penge at hente i den aktie nu imo.
... men jeg vender tilbage ca. kl. 15:45.
-
-
Jeg skkriver ikke ordet "genkøb" angående Boing i tråd 96578. Jeg skriver "køb af aktie-position nr. 2". Altså en akkumulering ...

-
Onsdag 1. Sep,
Lige en update på de aktier i USA jeg skrev om tidligere og/eller som er i porteføljen.
-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i CVS Health

-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Kraft Heinz

-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Levi's

-
Der er kommet et akkumulerings-signal i Hannon Armstrong

-
Der er LIGE PRÆCIS kommet et akkumulerings-signal i Boeing

-
-
Torsdag 2. Sep.
Godmorgen,
Hermed en update på vores hedge investering, som er er Omega Healthcare (Ticker: OHI) som er et højudbytte REIT selskab.
PS: REIT = Real Estate Investment Trust. Det er stadig bare et aktieselskab med de samme beskatnings-regler som alle andre selskaber, men de er som et REIT selskab forpligtet til at udbetale 90% af overskuddet i udbytter.
Omega Healthcare steg fint igen i går med 0,62%, og med et direkte kvartals-afkast på $0,67 får man en kvartals yield på 2,0%. Det er en sikker og god måde at hedge sig mod stigende inflation.
Derudover havde Omega Healthcare et rekord-kvartal i Q1 2021 hvor man øgede indtjeningen YoY med 78,1%. I Q2 2021 kunne man ikke helt holde væksten, men man havde stadig sit næstbedste andet kvartal i 5 år.
-
Som kan ses herunder i den tekniske model for Omega Healthcare, så er der købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI. Jeg øger derfor til min eksisterende position.

-
Hej Nordicstock.
Fantastisk arbejde du lægger for dagen for forum
og stille og roligt fodrer investorer med tips om
ta og momentum etc.På et tidspunkt vil mange måske endda have suget så
meget til sig at de "begynder selv" og udvider med flere
ting fra TA palletten.Ros herfra - good luck !
mvh
-
God søndag aften 5. sep

Lige en update på de aktier i USA jeg skrev om tidligere og/eller som er i porteføljen.
-
Fredag 3.sep kom købs/akkumulerings-signal i CVS Health

-
Fredag 3.sep kom købs/akkumulerings-signal i Kraft Heinz
... men det er svagt. Er aktien i plus mandag 6.sep ved børs åbning i USA, mener jeg man skal akkumulere. 
-
Der er endnu IKKE et akkumulerings-signal i Levi's

-
-
-
Jeg screener markedet på følgende måde. Hvert kvartal, lægger jeg et sæt regnskabstal ind i et Excel-ark og på den måde får jeg en ret god fornemmelse af hvilke selskaber der performer godt. Så laver jeg en liste, fordelt på sektorer, der performer godt, og så kører jeg den tekniske analyse på dem. Og hvis regnskab er godt og hvid den tekniske analyse ser god ud, så er de 2 parametre grundlaget for at arbejde videre med om der skal investeres.
Excel-arket bliver snart lagt op her, så dem der følger tråden her, selv kan se på de forskellige selskaber, for at få en fornemmelse af om det er noget de vil kigge nærmere på.
-
Tirsdag 7. Sep.
Lige en update på de aktierne i porteføljen.
Case 001 - TCM: Vi er +6,9%. RSI er på 58 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere imo.
Case 002 - Husqvarna: Vi er -2,2%. RSI er på 59 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere, hvis man ikke allerede har gjort det.
Case 004 - CVS Health: Vi er +5,0%. RSI er på 63 og er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Alt er ok og man kan godt overveje at akkumulere, hvis man ikke allerede har gjort det.
Case 005 - Husqvarna: Vi er -0,8%. RSI er på 48 og er svagt faldende. Der er et meget svagt købs-signal i MACD. Vent og se i de kommende 1-2 dage ...
Case 006 - Austevoll Seafood: Vi er -2,3%. RSI er på 48 og er svagt faldende. Der er et salgs-signal i MACD. Vent og se i de kommende dage ...
Case 008 - Scandi Standard: Vi er +0,2%. RSI er på 46 og er faldende. Der er et købs-signal i MACD. Jeg har købt mig ind i 2 omgange i selskabet, og er snart klar til at købe 3. position, men ikke endnu ...
Case 009 - Kraft Heinz: Vi er -10,3%. RSI er på 31 og er flad. Der er et svagt købs-signal i MACD. Jeg har købt mig ind i 3 omgange i selskabet nu, så nu må den gerne snart rykke nordpå!
Case 010 - Boeing: Vi er -8,6%. Der er rigtigt meget teknisk støtte omkring kurs 211-214. Kursen er i dag 214, så jeg tror vi er ved tæt på bunden for denne aktie.
Case 011 - Hannon Armstrong: Vi er +3,5%. Trenden i aktie-kursen er stigende og der er købs-signal i MACD, selvom RSI kortvarigt er svagt faldende ... men RSI falder markant hurtigere end selve aktiekursen gør, og det er et godt tegn.
Case 013 - Levi's: Vi tester kurs ca. 26,50 for 7. gang. Nu må den gerne snart beslutte sig!
Case 016 - Teva: Den er stadig teknisk meget en Elliot Wave case, og så længe den holder sig over kurs ca. 9,20 USD er jeg positiv aktien.
Case 017 - Questerre Energy: Aktien er meget glad for ligge omkring de kurs 1,22. Købs-signalet er dog lige kommet tilbage i MACD, så nu håber jeg snart der sker noget med kursen ...
Case 018 - Blackrock TCP Capital: Vi er -1,5% ... og RSI er stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD.
Case 020 - Gravity: Vi er +15,1% ... og RSI er på 64 og stadig stigende og der er stadig købs-signal i MACD. Der er stadig upside potentiale i aktien.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind