Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mlund
    wrote on sidst redigeret af

Yes. det giver mening.

1 Reply Last reply
    0
    • A Offline
      A Offline
      Aprøversgu

Kan det passe at der er byttet om på farverne på MACD på Nordnet? Ellers synes jeg ikke jeg kan lave en graft der matcher din?

1 Reply Last reply
      0
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

@Aprøversgu,

Jeg elsker nogle af de spørgsmål man får i sådan en tråd 🙂

Jeg er ikke på Nordnet, så jeg må være dig svar skyldig.

1 Reply Last reply
        1
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

Case 011:
          Land: USA
          Selskab: Hannon Armstrong
          Ticker: HASI
          Market Cap: Large Cap
          Sektor: Green solutions
          Aktie kurs nu: 57,47 USD

Hannon Armstrong er et investeringsselskab, der kun investerer i profitable EGS løsninger

Selskabet har 3 ben som kaldes:

• Grid-Connected (som udgør 50% af virksomhedens investeringer)
          • Behind-The-Meter (som udgør 49% af virksomhedens investeringer)
          • Sustainable Infrastructure (som udgør 1% af virksomhedens investeringer)

Grid-Connected: Dette ben af virksomheden dækker over:

• Onshore Wind & Solar
          • Solar Land
          • Storage

Behind-The-Meter: Dette ben af virksomheden dækker over:

• Energy Efficiency
          • Distributed Solar
          • Storage

Sustainable Infrastructure: Dette ben af virksomheden dækker over:

• Stormwater Remediation
          • Ecological Restoration
          • Resiliency

Der hvor Hannon Armstrong skiller sig ud, er især på profitten af deres ESG løsninger. I en overvægt af Hannon Armstrong's kvartaler ligger man med en profit-margin på over 40%.

Ikke at man skal sammenligne direkte, men Vestas ligger typisk med en profitmargin på 4-6% or Ørsted på på ca. 6-15%.

Så min kone og jeg har delt vores investering op i 2'to når det gælder Hannon Armstrong. 50% af det investerede er buy-and-hold og de andre 50% er investeret teknisk, som med de andre cases her. Men det er jo en smags-sag, men de gode stigende kvartal-udbytter er attraktive, så efter min mening er det god buy-and-hold investering.

I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.

• I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.

95642_FA_US_HannonArmstrong.jpg

1 Reply Last reply
          2
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Glemte lige at vedhæfte de 2 filer

95643_TA_US_HannonArmstrong.jpg
            95643_FA_US_HannonArmstrong.jpg

1 Reply Last reply
            2
            • S Offline
              S Offline
              Simonster

Hej,

Det kan godt passe. I den graf, som Nordicstock bruger, kan man ændre farverne, som man har lyst til.

De to linjer i MACD har navne, den ene heder MACD og den anden heder "signallinjen".

Der er købssignal, når MACD bryder op igennem signallinjen.

Håber det hjælper, ellers kan du prøve, Investopedia.com. Der er svar på mange spørgsmål.

1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

God lørdag morgen,

Jeg synes lige det er tid til at tage en status på de 11 cases jeg har lagt op i tråden, samt en status på mit ene hedge forslag.

001 DK TCM
                002 SE Husqvarna
                003 SE JM
                004 US CVS Health
                005 SE Trelleborg
                006 NO Austevoll Seafood
                007 NO Elkem
                008 SE Scandi Standard
                009 US Kraft Heinz
                010 US Boeing
                011 US Hannon Armstrong

Hedge forslag: Omega Healthcare (High yielding REIT):

==============================

001 DK TCM: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                002 SE Husqvarna: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                003 SE JM: Denne case er på vippen men den holder stadig rent teknisk.
                004 US CVS Health: Denne case er også på vippen men den holder stadig rent teknisk.
                005 SE Trelleborg: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                006 NO Austevoll Seafood: Denne case er også på vippen men den holder stadig rent teknisk.
                007 NO Elkem: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                008 SE Scandi Standard: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                009 US Kraft Heinz: Denne case er på vippen men den holder stadig rent teknisk.
                010 US Boeing: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
                011 US Hannon Armstrong: Denne case er stadig intakt. Alt ok.

Hedge anbefaling: Omega Healthcare: Den er gået i salg. Den er dog købt af en anden grund, nemlig at de høje udbytter i en ultra defensiv sektor skal beskytte mig mod inflations-stigninger.

PS: Jep, jeg er tidligt oppe 🙂

1 Reply Last reply
                5
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

Case 012:
                  Land: Frankrig
                  Selskab: Michelin (Selskab er nogle steder lister under sit fulde navn: Compagnie Generale Des Etablissements Michelin)
                  Ticker: ML
                  Sektor: Consumer Goods
                  Aktie kurs nu: 137,70 USD

Michelin er en del af det franske CAC40 indeks.

Selskabet har 2 ben som kaldes:

• Passenger car and Light truck tire markets
                  • Truck tire markets

Ydermere har man delt sin distribution op i 3 ben som kaldes:

• Automotive and related distribution (som udgør ca. 49,7% af salget)
                  • Road transportation and related distribution (som udgør ca. 25,9% af salget)
                  • Specialty businesses and related distribution (som udgør ca. 24,4% af salget)

Derudover har Michelin for 3 siden lagt en såkaldt "All Sustanable" strategi, hvor man har listet 4 områder hvor man ønsker at tilpasse virksomheden til den verden og de krav der stilles i dag, fra både kunder og samarbejdspartnere. De 4 områder er:

• Diversity and inclusion
                  • The Michelin Global Works Council
                  • Vigeo Eiris non-financial rating (Dette er en ESG rating)
                  • Value Balancing Alliance (Dette er en organisation, hvor man optimerer metoder til at implementere ESG løsninger effektiv og profitabelt ind i både sin organisation og produktion)

Ser vi på regnskabs-udviklingen for Michelin (som kun er halvårlig), så kom man tilbage på sporet i første halvår 2021, med en omsætningsvækst year-on-year med en +19,6%'s stigning. Samtidig steg indtjeningen til en rekord over de sidste 6 år, samtidig med at man også øgede sin profitmargin til en rekord for de sidste 6 år.

Er man til udbytte-betalinger er Michelin en udmærket udbytte aktie, og selskabet var et af de få i Eurozonen der faktisk betalte et udbytte i Corona-året 2020.

Ser vi på den tekniske model for Michelin, så er der købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI.

95662__Nordic_stocks_fact_sheet_FR_Michelin.jpg
                  95662_TA_FR_Michelin.jpg

1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

Case 013:
                    Land: USA
                    Selskab: Levi's (eller Levi Strauss som selskabet hedder i sit fulde navn)
                    Ticker: LEVI
                    Sektor: Consumer Goods
                    Aktie kurs nu: 28,32 USD

Levi's behøver næppe den store introduktion. De laver selvfølgelig alt inden for cowboy tøj og denim.
                    Selskabet blev først listet på børsen i USA i 2019, så selvom selve selskabet gammelt, så er det ikke en 'klassiker' på Børsen.

Selskabet har fokus på sine afsætnings-markeder og har delt det op i 3 regioner:

• Americas som udgør ca. 56% af salget
                    • Europe som udgør ca. 29% af salget
                    • Asien som udgør ca. 15% af salget

Levi's kører med et skævt regnskabsår, så deres seneste regnskab var Q2 2020/2021. Her fik man løftet salget tilbage til niveauet før Corona, hvorimod man i samme periode løftede indtjening med 34,8% til en rekord indtjening for det kvartal. Så Levi's er endnu et selskab, der har brugt Corona til at trimme omkostninger.

En sidste ting, man også skal lægge mærke til, er at Levi's er blevet en udbytte-aktie.

95704_TA_US_Levis.jpg
                    95704_FA_US_Levis.jpg

1 Reply Last reply
                    1
                    • N Offline
                      N Offline
                      Nickybboy

Hej NordicStock,
                      Virkelig en fed tråd. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du kan besvare:

• bruger du nogle gange kortere tidsintervaller til en form for løbende validering af 1-dages intervallet? eks 30 minutters graf for at sikre rette udvikling i macd osv...eller skal metoden kun kigge på 1-dages intervallet?
                      • kigger du på om aktie er inde i en overordnet op-trend eller nedtrend, eller er det irrelevant for metoden?
                      • er det mest af princip at du ikke bruger den uden at regnskabstallene viser positiv femgang, eller er det din erfaring at metoden ikke er så robust hvis man ignorerer den del?
                        Tak for en super god tråd 🙂
                      1 Reply Last reply
                      1
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

Hej Nickybboy,

Jeg skal prøve at svare så godt som jeg kan, hvis jeg har forstået dine spørgsmål korrekt.

a.) Jeg kan godt finde på at zoome ind på 1-dages intervallet, hvis det f.eks. er på en regnskabs-dag, for at se om der er nogle store handler typisk fra pensionskasser eller andre store aktører i markedet.
                        Men generelt anbefaler jeg kun overskudsgivende vækst-selskaber, så der burde ikke være så stor volatilitet i selve aktie-kursen. Sekundært, så undgår man typisk pludselige udvandninger af aktie-kapitalen i overskudsgivende selskaber.

b.) Det er vigtigt at aktien er på vej, eller allerede er inde in opadgående trend ... men det er det RSI gerne skulle fortælle os. Så det er yderst relevant.

c.) Jeg mener at regnskaberne er altafgørende for udvælgelsen. Omsætnings-vækst og indtjenings-vækst har en meget høj matematisk korrelation med stigende aktie-kurser.

d.) Det regnskabs-setup jeg har lavet der dækker de ca. 800 selskaber, gør at jeg kan skabe et overblik via multiple regression, til at fortælle mig hvilke sektorer der har vækst ... samt hvilke der ikke har.

e.) Jeg har lidt overvejet at dele Excel-arket med jer, så i selv kan snuse rundt i selskaberne. Det fortæller nemlig en masse ... f.eks. lidt om hvorfor Danmarks 3 "darlings" Novo Nordisk, Genmab og Coloplast er de succeser de er. Og hvorfor andre medicinal virksomheder i verden bare ikke er i samme liga.

f.) Sidst, men ikke mindst, så vil jeg anbefale jer at læse den korte beskrivelse af 'protestantisk etik'. De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande.

Anyway, det er selvfølgelig bare mine 2 cents 🙂

1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock

Case 014:
                          Land: Tyskland
                          Selskab: Compugroup Medical
                          Ticker: COP
                          Market Cap: Mid Cap
                          Sektor: Healthcare
                          Aktie kurs nu: 73,75 EUR

Compugroup Medical er et tysk Mid Cap technologi selskab med speciale i software udvikling til både private praktiserende læger samt til hospitaler. Ydermere laver man digitale løsninger der forbinder apoteker, laboratorier og medicinal-selskaber, således at vigtige data kan samles et sted.
                          Compugroup Medical har sin primære afsætning i Europa, men enkelte løsninger sælger til USA, Tyrkiet og Sydafrika.

• Salg til ambulatorier udgør ca. 48% af salget
                          • Salg til hospitaler udgør ca. 26% af salget
                          • Salg til management i sundhedssektoren udgør ca. 15% af salget
                          • Salg til apoteker udgør ca. 12% af salget

Fordelt på regioner ser salget således ud:

• Americas som udgør ca. 56% af salget
                          • Europe som udgør ca. 29% af salget
                          • Asien som udgør ca. 15% af salget

I regnskabet for Q2 2021, stiger omsætningen 33,9% year-on-year og indtjeningen stiger 5,7% i samme periode til en positiv bundlinje på 17,2 mEUR.

Aktien stiger markant i dag på regnskabet med +7,9%.

• I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
                          • I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

95752_TA_GE_CompuGroupMedical.jpg
                          95752_FA_GE_CompugroupMedical.jpg

1 Reply Last reply
                          1
                          • M Offline
                            M Offline
                            madcat365

hey - Sidst, men ikke mindst, så vil jeg anbefale jer at læse den korte beskrivelse af 'protestantisk etik'. De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande.
                            Håber virkelig du har ret i den antagelse, - af mange gode grunde - men jeg kan godt tvivle nogen gange. Kina er et godt eksempel at det sagtens kan gå den anden vej....

1 Reply Last reply
                            0
                            • P Offline
                              P Offline
                              Pensionisten

Aktien ser såmænd fornuftig ud, men jeg vurderer den som værende ret illikvid. Har du en kommentar?

1 Reply Last reply
                              0
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

@madcat365,

Det er en god pointe. Kina's setup, hvor man på papiret ikke har ting til debat, men vedtager love ret hurtigt "til Kina's bedste" (som de selv formulerer det) er bestemt en udfordring for det traditionelle Vesten.

Og hvis det er den vindende formel på lang sigt, så har vi jo nok et problem ....

PS: Ovenpå dit skriv, må jeg vist hellere lige opdatere mit Excel-ark med aktierne i Kina's FTSE China A50 indeks.

PPS: Tak fordi du vækkede mig. Jeg har sgu sovet i timen. Lad os se hvad Kina har at byde på. Jeg lægger snart nogle cases op, og så vil jeg gerne høre din mening om dem? Så byd endelig ind hvis du ved noget 🙂

1 Reply Last reply
                                2
                                • StockBullS Offline
                                  StockBullS Offline
                                  StockBull

Vil tro Asien og Afrika vil vækste mere kommende 30år alene p.g.a befolkningen vil vokse i Asian og Afrika. Europa og Amerika er fødselsraten allerede under 2 så ingen befolkningsvækst.

https://www.bing.com/videos/search?q=population+grow+rowling&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dpopulation%2Bgrow%2Browling%26FORM%3DHDRSC3&view=detail&mid=354A06FFF860D6C34165354A06FFF860D6C34165&&FORM=VDRVRV
                                  Bogen Empty Planet af Darrell Bricker er værd at læse

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    madcat365

tak . vil gerne bidrage men har det med at blande politik - især fra kina og rusland ind over det at tjene penge på aktier, nok en dårlig kombo. Men har nu brugt dit koncept i 2 uger og det går bedre end time in marked vs timing the marked, selvom alle siger det er umuligt, du har lige bevist det modsatte. Så igen takker jeg for din info og for at dele med os andre. Go week-end

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • StockBullS Offline
                                      StockBullS Offline
                                      StockBull

Der link til Darrell Bricker https://www.bing.com/videos/search?q=empty+planet+darrell+bricker&&view=detail&mid=4703B7E8599D7393F0934703B7E8599D7393F093&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dempty%2520planet%2520darrell%2520bricker%26qs%3DAS%26form%3DQBVR%26sp%3D1%26pq%3Dempty%2520planet%2520darrell%26sc%3D1-20%26cvid%3DE97220FCC147423BAA6BE4ACEC42B7DB

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • StockBullS Offline
                                        StockBullS Offline
                                        StockBull

https://www.bing.com/videos/search?q=empty+planet+darrell+bricker&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dempty+planet+darrell+bricker&view=detail&mid=18C2ABD613103207768318C2ABD6131032077683&rvsmid=4703B7E8599D7393F0934703B7E8599D7393F093&FORM=VDQVAP

her et link mere til Darrells bog. Ved ikke om der er en dansk udgave af bogen, men spændende læsning for en lang og toldmodig investor 🙂

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

Case 015:
                                          Land: Tyskland
                                          Selskab: Evotec
                                          Ticker: EVT
                                          Market Cap: Mid Cap
                                          Sektor: Healthcare
                                          Aktie kurs nu: 36,36 EUR

Evotec er et tysk Mid Cap healthcare selskab med speciale i systematisk, upartisk og omfattende innovationsinfrastruktur. I dette segment betjener virksomheden sine partnere med intellektuel ejendomsret med sin innovative lægemiddelopdagelser. Evotec har udviklet sig til at være en af de globale ledere inden for levering af komplette lægemiddelopdagelses- og udviklingsløsninger. I Evotec leveres disse tjenester eller løsninger på et typisk gebyr-for-service-grundlag eller gennem en række kommercielle strukturer, herunder forskningsgebyrer.

Samlet set har Evotec intet mindre end 16 definerede områder man arbejder inden for, hvilket også gør det et selskab der tager lidt længere at læse op på end normalt.

Jeg har lagt linket til de 16 områder her, fremfor at jeg skriver om dem.

Link Preview Image
                                          Evotec Website (English)– Evotec

favicon

Evotec Website (English) (www.evotec.com)

• Det første man lægger mærke til i regnskabs-oversigten for Evotec, er at de har haft uafbrudt omsætningsvækst i samtlige kvartaler de sidste 6 år.

På indtjenings-siden, er det noget mere blandet, men i Q1 2021 fik man en bundlinje på 52,7 mio. Euro som var rekord indtjening for selskabet, og derfor løftede man også sin profitmargin til et niveau der for alvor ser interessant ud.

• I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
                                          • I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

Evotec's Q2 2021 regnskab kommer den 11. august.

95793_TA_GE_Evotec.jpg
                                          95793_FA_GE_Evotec.jpg

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger