Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Case 010:
Land: USA
Selskab: Boeing
Ticker: BA
Market Cap: Large Cap
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 234,10 USDBoeing har lige aflagt deres Q2 2021 regnskab, inden børs åbning i USA, og det var rigtigt rigtigt godt.
De har haft deres problemer med deres 737 Max, men det skulle være løst nu, og i alt har Boeing faktisk solgt 130 nye 737 Max i år, og samtidig er 190 af de fly der var 'groundede' på jorden nu alle i drift igen.
Derudover har Boeing lanceret en prototype af deres Taxi fly, som skal flyve inde i byer. Det bliver kaldt et "Passenger Air Vehicle".
I kan se en video på Boeing's hjemmeside af taxa flyet i linket her:
https://www.wired.com/story/boeing-air-taxi-uber/I regnskabet for Q2 2021, stiger omsætningen 44,0% year-on-year og indtjeningen stiger 123,7% i samme periode til en positiv bundlinje på 567 mUSD.
I pre-markedet er Boeing +5,3%.
- I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

-
Hej mlund,
Det er måske ret vigtigt at jeg lige får kommunikeret, at jeg vælger selskaberne ud fra min regnskabs-analyse, og derefter ser jeg på den tekniske model.
-
Hej Nordic.
Den er jeg med på.. fik mig ikke formuleret godt nok. men når du nu er nået til teknikken, er det så kun rsi og macd udfra på 1 dags graffen (som jeg kan se du har tastet ind øverst i dine indsatte grafer) hvad sætter du den samlede tidsperiode til (den der er nederst på dine grafer)
Synes man for forskellige signaler udfra hvilke tidsforløb man indstiller den til..
Hvad med f.eks tidligere støtte/modtands niveauer fra de seneste uger/måneder. Er det noget du også tager med?Håber det er til at forstå..
-
Hej mlund,
Du skulle meget gerne IKKE få forskellige signaler uanset tidsperiode.
Jeg ruller f.eks. tids-perioden vha. musen og det ændrer de tekniske signaler sig ikke af.
Hvis du derimod vælger - øverst i venstre hjørne, at skifte til en 5 års graf, så ændrer modellen sig til en ugegraf. Der skal du lige manuelt skifte tilbage til en dags-graf.
Håber det giver mening?
-
hejsa - der er noget underligt i macd alt efter om man kigger på tradingview ellers borsdata platformen. begge setups er ens, men alligevel forskelige udtryk. På borsdata har macd givet købsignal for over en uge siden, på tradingview er det ikke kommet endnu, nogen der kan komme med en forklaring ?
-
Kan det passe at der er byttet om på farverne på MACD på Nordnet? Ellers synes jeg ikke jeg kan lave en graft der matcher din?
-
Jeg elsker nogle af de spørgsmål man får i sådan en tråd

Jeg er ikke på Nordnet, så jeg må være dig svar skyldig.
-
Case 011:
Selskab: Hannon Armstrong
Ticker: HASI
Sektor: Green solutions
Aktie kurs nu: 57,47 USDHannon Armstrong er et investeringsselskab, der kun investerer i profitable EGS løsninger
Selskabet har 3 ben som kaldes:
- Grid-Connected (som udgør 50% af virksomhedens investeringer)
- Behind-The-Meter (som udgør 49% af virksomhedens investeringer)
- Sustainable Infrastructure (som udgør 1% af virksomhedens investeringer)
Grid-Connected: Dette ben af virksomheden dækker over:
- Onshore Wind & Solar
- Solar Land
- Storage
Behind-The-Meter: Dette ben af virksomheden dækker over:
- Energy Efficiency
- Distributed Solar
- Storage
Sustainable Infrastructure: Dette ben af virksomheden dækker over:
- Stormwater Remediation
- Ecological Restoration
- Resiliency
Der hvor Hannon Armstrong skiller sig ud, er især på profitten af deres ESG løsninger. I en overvægt af Hannon Armstrong's kvartaler ligger man med en profit-margin på over 40%.
Ikke at man skal sammenligne direkte, men Vestas ligger typisk med en profitmargin på 4-6% or Ørsted på på ca. 6-15%.
Så min kone og jeg har delt vores investering op i 2'to når det gælder Hannon Armstrong. 50% af det investerede er buy-and-hold og de andre 50% er investeret teknisk, som med de andre cases her. Men det er jo en smags-sag, men de gode stigende kvartal-udbytter er attraktive, så efter min mening er det god buy-and-hold investering.
I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.

-
Glemte lige at vedhæfte de 2 filer

-
Hej,
Det kan godt passe. I den graf, som Nordicstock bruger, kan man ændre farverne, som man har lyst til.
De to linjer i MACD har navne, den ene heder MACD og den anden heder "signallinjen".
Der er købssignal, når MACD bryder op igennem signallinjen.
Håber det hjælper, ellers kan du prøve, Investopedia.com. Der er svar på mange spørgsmål.
-
God lørdag morgen,
Jeg synes lige det er tid til at tage en status på de 11 cases jeg har lagt op i tråden, samt en status på mit ene hedge forslag.
001 DK TCM
002 SE Husqvarna
003 SE JM
004 US CVS Health
005 SE Trelleborg
006 NO Austevoll Seafood
007 NO Elkem
008 SE Scandi Standard
009 US Kraft Heinz
010 US Boeing
011 US Hannon ArmstrongHedge forslag: Omega Healthcare (High yielding REIT):
==============================
001 DK TCM: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
002 SE Husqvarna: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
003 SE JM: Denne case er på vippen men den holder stadig rent teknisk.
004 US CVS Health: Denne case er også på vippen men den holder stadig rent teknisk.
005 SE Trelleborg: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
006 NO Austevoll Seafood: Denne case er også på vippen men den holder stadig rent teknisk.
007 NO Elkem: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
008 SE Scandi Standard: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
009 US Kraft Heinz: Denne case er på vippen men den holder stadig rent teknisk.
010 US Boeing: Denne case er stadig intakt. Alt ok.
011 US Hannon Armstrong: Denne case er stadig intakt. Alt ok.Hedge anbefaling: Omega Healthcare: Den er gået i salg. Den er dog købt af en anden grund, nemlig at de høje udbytter i en ultra defensiv sektor skal beskytte mig mod inflations-stigninger.
PS: Jep, jeg er tidligt oppe

-
Case 012:
Land: Frankrig
Selskab: Michelin (Selskab er nogle steder lister under sit fulde navn: Compagnie Generale Des Etablissements Michelin)
Ticker: ML
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 137,70 USDMichelin er en del af det franske CAC40 indeks.
Selskabet har 2 ben som kaldes:
- Passenger car and Light truck tire markets
- Truck tire markets
Ydermere har man delt sin distribution op i 3 ben som kaldes:
- Automotive and related distribution (som udgør ca. 49,7% af salget)
- Road transportation and related distribution (som udgør ca. 25,9% af salget)
- Specialty businesses and related distribution (som udgør ca. 24,4% af salget)
Derudover har Michelin for 3 siden lagt en såkaldt "All Sustanable" strategi, hvor man har listet 4 områder hvor man ønsker at tilpasse virksomheden til den verden og de krav der stilles i dag, fra både kunder og samarbejdspartnere. De 4 områder er:
- Diversity and inclusion
- The Michelin Global Works Council
- Vigeo Eiris non-financial rating (Dette er en ESG rating)
- Value Balancing Alliance (Dette er en organisation, hvor man optimerer metoder til at implementere ESG løsninger effektiv og profitabelt ind i både sin organisation og produktion)
Ser vi på regnskabs-udviklingen for Michelin (som kun er halvårlig), så kom man tilbage på sporet i første halvår 2021, med en omsætningsvækst year-on-year med en +19,6%'s stigning. Samtidig steg indtjeningen til en rekord over de sidste 6 år, samtidig med at man også øgede sin profitmargin til en rekord for de sidste 6 år.
Er man til udbytte-betalinger er Michelin en udmærket udbytte aktie, og selskabet var et af de få i Eurozonen der faktisk betalte et udbytte i Corona-året 2020.
Ser vi på den tekniske model for Michelin, så er der købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI.

-
Case 013:
Selskab: Levi's (eller Levi Strauss som selskabet hedder i sit fulde navn)
Ticker: LEVI
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 28,32 USDLevi's behøver næppe den store introduktion. De laver selvfølgelig alt inden for cowboy tøj og denim.
Selskabet blev først listet på børsen i USA i 2019, så selvom selve selskabet gammelt, så er det ikke en 'klassiker' på Børsen.Selskabet har fokus på sine afsætnings-markeder og har delt det op i 3 regioner:
- Americas som udgør ca. 56% af salget
- Europe som udgør ca. 29% af salget
- Asien som udgør ca. 15% af salget
Levi's kører med et skævt regnskabsår, så deres seneste regnskab var Q2 2020/2021. Her fik man løftet salget tilbage til niveauet før Corona, hvorimod man i samme periode løftede indtjening med 34,8% til en rekord indtjening for det kvartal. Så Levi's er endnu et selskab, der har brugt Corona til at trimme omkostninger.
En sidste ting, man også skal lægge mærke til, er at Levi's er blevet en udbytte-aktie.

-
Hej NordicStock,
Virkelig en fed tråd. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du kan besvare:- bruger du nogle gange kortere tidsintervaller til en form for løbende validering af 1-dages intervallet? eks 30 minutters graf for at sikre rette udvikling i macd osv...eller skal metoden kun kigge på 1-dages intervallet?
- kigger du på om aktie er inde i en overordnet op-trend eller nedtrend, eller er det irrelevant for metoden?
- er det mest af princip at du ikke bruger den uden at regnskabstallene viser positiv femgang, eller er det din erfaring at metoden ikke er så robust hvis man ignorerer den del?
Tak for en super god tråd
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind