Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Analyse på North Media

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
160 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TheMightyStockFather
    wrote on sidst redigeret af

Det vil være topmålet af aktionærpleje med ekstraordinært udbytte inden lukketid i dag. Enig.

1 Reply Last reply
    1
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Jeg tvivler på ekstra udbytte. En meddelelse om et opkøb står øverst på min liste.
      Efter opkøb kommer tilbagekøb af aktier nu hvor den er værdiansat så lavt.

1 Reply Last reply
      1
      • T Offline
        T Offline
        TheMightyStockFather

Ja, det ville også være spændende og interessant med et godt opkøb! Enig.

1 Reply Last reply
        0
        • H Offline
          H Offline
          henningmaria

Det er en lorte vane de har at offentliggøre regnskabet sent om eftermiddagen

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Enig, det er en uskik, men jeg ville nødig være den første der lød mavesur 😄

Enten har man sit regnskab klar på dagen eller også må man hellere sætte en dag mere på tavlen til revisoren. Det der op-af-dagen får det til at virke som om, at det ikke er færdigt - hvilket jeg tvivler på er tilfældet, men sådan virker det.

1 Reply Last reply
            2
            • T Offline
              T Offline
              TheMightyStockFather

Ja, et regnskab vil man gerne have fra morgenstunden. Mon det er for at undgå at drukne i de mange flotte C25-regnskaber, der kom i en lind strøm til morgen, at man venter til sent i dag.

Kommer det efter luk, så skal der helst være en god, stor positiv 'bombe' med, så NM kan blive 'talk of the town' i medierne i morgen ...

TMSF

1 Reply Last reply
              1
              • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktør

Teknisk analyse på 7 regnskabsaktuelle danske aktier. Herunder North Media.

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                2
                • H Offline
                  H Offline
                  henningmaria

har lagt mærke til 3 ting i regnskabet. Forbedret indtjening igen over hele linjen selvom der er lidt faldende omsætning i 1. halvår, hvilket er meget positivt. Der er skrevet i regnskabet "at I forventningerne udgør pakning til 480.000 husstande fra 1/7-
                  2021, ca. 1% af FK Distributions samlede omsætning."

Det vil sige, at i forventningerne udgør omsætningen for 480.000 husstande 1% af den samlede omsætning i forventningerne i FK, hvilket svarer til 8,8 mio. kr.

Dermed giver nuværende aftale med Deutche Post 17,5 mio. kr. i omsætning for 480.000 husstande for et helår.

Dette medfører, at skule NM indgå aftale med Deutche Post om 2,5 mio. husstande, so giver det et sted mellem 90-95 mio. kr. i omsætning 🙂

I øvrigt lagde jeg mærke til, at Boligportal venter NM skal vækste to cifret fra q4 hvilket er fint 🙂

1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Hvad er mon overskudsgraden af det som bliver pakket til DP. De har udtalt, at eventuel udvidelse til 2,5 mio. husstande ikke medfører nogen som helst investeringer

1 Reply Last reply
                    1
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør

Rizau vedr. North Media.

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                      3
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria

Jeg får det til at de får 70 øre for hver pakning til DP, som er 480.000 * 52 = 25 mio pakker * 70 øre = 17,5 mio. Er i enige i denne betragtning?

1 Reply Last reply
                        1
                        • T Offline
                          T Offline
                          TheMightyStockFather

Umiddelbart vil jeg sige det halve altså 0,35 kroner per wrap. Som jeg jeg lige skimmede det, så er omsætningen ikke 17,50 mio, men ca. det halve?

1% af ca. 880 mio. kroner = 8,8 mio kr. ellers er resten af dine tal korrekte:

• 480.000 husstande
                          • 52 gange årligt (går jeg ud fra).

Må nærlæse det hele i aften.

TMSF

PS Den sene udsendelse må være grundet den skuffende halvårsrapport: Ingen triggere til os i form af tilbagekøb af aktier, ekstraordinært udbytte, opkøb. Endda forsinkelser i BoligPortal og Bekey. Last Mile mister volume blandt de små kunder.

Men igen super flotte tal på bundlinjen, men hvedebrødsdagene er ovre, nu skal der altså meget mere kød på bordet for at kursen går i orbit.

1 Reply Last reply
                          1
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user

Det er et glimrende regnskab. Hvorfor den skulle styres ned ved jeg ikke. Måske er der nogen der føler den er på toppen. Det er den absolut ikke i en P/E under 7. Der er jo sat en masse skibe i søen som skal forbedre omsætning og indtjening samtidig med at man holder sine egne forventninger. Der er ikke så mange overraskelser, og det er måske det der trætter investorerne. Meget tilfredsstillende, at Ofir skaber så høj en vækst.

Det er en ren cash cow.

Jeg er en tilfreds investor i dag. Kursen lader jeg mig ikke påvirke af, selvom jeg synes det er irriterende, at den straffes for så gode tal.

Henning: Jeg får det til 35 øre.

I øvrigt er det en smule kaotisk at give aktionærerne 40 min. til at handle selskabet i efter et regnskab. Det har de gjort før, og jeg er ikke imponeret!

1 Reply Last reply
                            2
                            • T Offline
                              T Offline
                              TheMightyStockFather

Super interessant punkt. I min optik måske det mest interessante i halvårsrapporten:

Last Mile:

• Undersøgelse af mulighederne for udvidelse af samarbejdet med Deutsche Post i efteråret 2021, hvorfor en eventuel udvidelse tidligst vil være i 2022.

1 Reply Last reply
                              2
                              • H Offline
                                H Offline
                                henningmaria

I misforstår teksten efter min overbevisning. I skal huske på at de pakker for 480.000 hustande fra 1.7.2021 det vil sige kun et halvt år i indeværende regnskabsår og omsætningen er 1% af helårsforventningen for omsætning hos FK som er 880 mio kr. Dermed må det være således at hvis de havde pakket et helår, så var det 8,8 mio * 2

1 Reply Last reply
                                3
                                • T Offline
                                  T Offline
                                  TheMightyStockFather

Håber du læser rigtigt 🙂 70 øre er jo dobbelt så sjovt som 35 øre.

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Lad os håbe du har ret. Deraf kunne man godt håbe på lidt mere gennemsigtighed omkring aftalen.

Jeg har opdaterer porteføljen i løbet af ugen - måske weekend. Det er vist ikke en hemmelighed at vi er i ATH.

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      KyleBass

ABG hæver fair value interval:

We raise our FVR to DKK 106-159 (103-156), a mid-point increase of 2%
                                      driven by the estimate changes in this report. North Media will host a
                                      public management call tomorrow, 19 August at CET 15:30-16:30 in
                                      English, and we will host a management conference call for investors on
                                      Friday, 20 August at CET 11:00-12:00. Sign-up is required for both calls.

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Når jeg løber tallene igennem, så hæfter jeg mig ved, at NM stadig reducerer omkostninger. Jeg troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre længere.
                                        19 mio. kr. har de reduceret omkostningerne med bare i 1H i forhold til sidste år (hvor der var nedlukning). Det er enestående, og det gør efter min mening, at de er forud for deres forventninger, idet jeg antager, at Q1 skubbede omsætning og indtjeningen lidt frem som de også selv beskriver.

Den vigtigste parameter som efterhånden ikke rigtig bundfælder sig i markedet er den stabilitet som North Media udviser. Det er godt nok klippefaste tal de præsenterer kvartal efter kvartal, med imponerende nettoresultater til følge.

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

For dem som gerne vil læse ABG's analyse:
                                          https://www.introduce.se/foretag/north-media/Equity-research/

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger