Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Analyse på North Media

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
160 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af

Link Preview Image
    Einkauf aktuell mit Banderole aus Papier: Post verzichtet auf umstrittene Plastikfolie

Künftig gibt es Einkauf aktuell, die Postwurfsendung der Deutschen Post AG, nicht mehr in Plastik eingeschweißt, sondern mit Papierbanderole.

favicon

General-Anzeiger Bonn (ga.de)

1 Reply Last reply
    2
    • T Offline
      T Offline
      TheMightyStockFather

Fra teksten i ovenstående link:

... Der erste Test der Papierbanderole habe in Flensburg stattgefunden, danach kam die Kölner Bucht und dann die Region Ostwestfalen. Sie seien erfolgreich verlaufen ...

Spørgsmål:

Det testområde, der refereres til 'Kölner Bucht' og 'Region Ostwestfalen' (se vedhæftede kort) ligger jo udenfor for den nordtyske geografi, jeg forstod, at NM 'kun' skulle pakke til? Eller har jeg ikke hørt nok efter i timen?

Det kan jo så tolkes super positivt, hvis NM har andel i disse to nye områder (helt eller qua et samarbejde). Og mindre positivt, hvis man i disse to områder anvender andet wrap/anden samarbejdspartner.

Men wauw, hvor er det interessant!!!!

Godt spottet!

TMSF

95973_w1280.png

1 Reply Last reply
      3
      • T Offline
        T Offline
        TheMightyStockFather

Kortet kommer her, forsvandt i redigeringen ...

95974_w1280.png

1 Reply Last reply
        1
        • L Offline
          L Offline
          Labredoor

Jeg har efterhånden temmelig svært ved at forstå at der kun er ca. godt 1000 aktionærer i north media inde på Nordnet.

Muligheden og op siden i denne aktie er jo så mange gange større end hos Genmab eller DSV eller nogen af de andre aktier der kigges på. Genmab har f.eks. over 16.000 aktionærer hos Nordnet. Jeg synes både DSV og gen-Map er super gode selskaber, jeg taler bare om den value der ligger på bordet som free lunch i North media.

1 Reply Last reply
          2
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Kåre har hele tiden udtalt, at deres max. kapacitet udnyttes ved at PAKKE til Nordtyskland - altså de 2,5 mio.

Men jeg forestiller mig da (hvis de har gjort deres hjemmearbejde!), at dette wrap er patenteret og der indgår et samarbejde med andre reklamedistributører. Det er jo ikke sådan, at en anden samarbejdspartner til DP lige pludselig har udviklet dette wrap i samme moment som NM laver aftaler om test af disse wraps. Så koster det i hvert fald retssager 😉

I øvrigt vil det være at skyde sig gevaldigt i skoen, hvis en distributør får en idé om at omgå et patent, for hvis Tyskland ser det smarte i at have en NejTak+-løsning, så har FK Distribution best-in-class teknologien, og hvis man har lavet løjer om et simpelt papir-wrap, så kommer denne teknologi godt nok til at koste big time.

Uanset omfanget, så bør NM gå ud og melde klart ud hvad den her aftale indebærer. Det er ganske enkelt for løst kommunikeret af en børsnoteret virksomhed.
            Jeg ved godt vi ikke taler om en gamechanger - men virksomheden vurderes ekstremt lavt, pga. risikoen i FK Distribution, så al meromsætning den gren kan skaffe hjem, vil minimere risikoen ganske betragteligt, og så har det jo en ret stor betydning - kursmæssigt, og det er sådan man bliver nødt til at vægte ens kommunikation - hvad er kurspåvirkende.

1 Reply Last reply
            5
            • T Offline
              T Offline
              TheMightyStockFather

Ja, deres kommunikation til os dødelige aktionærer har de det lidt svært med - fortsat ...

God aktionærpleje ville det også være, hvis de lagde den aktuelle aktieportefølje samt dens aktuelle værdi ind på hjemmesiden. Det kunne snildt klares ...

1 Reply Last reply
              2
              • L Offline
                L Offline
                Labredoor

God ide at lægge porteføljen online !

1 Reply Last reply
                1
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Helt underfundigt at denne meddelelse slet ikke rykker kursen*

Link Preview Image
                  Page Not Found - North Media A/S

favicon

North Media A/S (www.northmedia.dk)

Det er edderma'me en af de vigtigste meddelelser i år, da det endnu engang udelukker risici i de omdelte reklamer!

*De amerikanske banker sidder igen i dag og styrer kursen ned, for at kunne købe op, men det er ganske besynderligt der ikke er købere i markedet...

1 Reply Last reply
                  3
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Særdeles vigtigt!!!!

1 Reply Last reply
                    2
                    • T Offline
                      T Offline
                      TheMightyStockFather

Ja, det er dæleme en god nyhed! Stærkt signal, lad os håbe COOP også fortsætter (dog ved jeg ikke om de er til forhandling i år).

Flotte nyheder i dag og i sidste uge op til halvårsrapporten!

Hvad mon de har med i posen nu på onsdag, når de breder det store billede ud.

TMSF

1 Reply Last reply
                      1
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Det var ganske absurd den faldt i dag, men det er MSE og JPAG som sidder og styrer kursen.

1 Reply Last reply
                        0
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria

Den kommer til at stige resten af året

1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            henningmaria

Ved du noget om hvor længe nuværende aftale med COOP er gældende?

1 Reply Last reply
                            0
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Coops aftale er blevet mindre det seneste år - de har blot én fælles tilbudsavis til deres varehuse, så jeg tror de har indgået en aftale sidste år.
                              Jeg tror så personligt, at det er en fejl Coop begår i forhold til markedsandele til Salling Group. Alle undersøgelser som FK Distribution har lavet, viser da også, at den trykte tilbudsavis er det bedste og billigste direct sale. Jeg har da også selv lagt mærke til at Salling Group "cykler" deres tilbud fra uge til uge mellem deres forskellige varehuse, hvilket jo naturligt bevirker at forbrugeren gør det samme. Det kan Coop ikke gøre når de blot har den ene tynde tilbudsavis som gælder dem alle. Samtidig taber de markedsandele til nemlig.com

1 Reply Last reply
                              1
                              • T Offline
                                T Offline
                                TheMightyStockFather

Lad os håbe, at NM's Ofir kan vise lige så flotte takter som JobIndex, der har fordoblet omsætningen i 2. kvartal i forhold til samme kvartal i 2020.

110 mio. på et kvartal er også en slags penge.

Link Preview Image
                                Jobindex fordoblede omsætningen i andet kvartal

Nettoomsætningen hos Jobindex steg til 110 mio. kr. i årets andet kvartal - mere end en fordobling fra samme kvartal sidste år, hvor antallet af jobannoncer blev halveret som følge af coronakrisen. Væksten får Jobindex til at opjustere forventningerne for året yderligere.

favicon

(mediawatch.dk)

1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  henningmaria

Omsætningen i Ofir steg 65% i 1. kvartal imens Jobindex havde 35% vækst i omsætningen i 1. kvartal. Jeg vil blive meget skuffet hvis Ofir ikke har større vækst end Jobindex

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Labredoor

Mighty stock-far - fandt du kortet her:

Link Preview Image
                                    EINKAUFAKTUELL: Das reichweitenstärkste Werbemediums Deutschlands | Deutsche Post

Aktivieren Sie Ihre Zielgruppe mit aktuellen Angeboten als Anzeige oder Beilage in der wöchentlich erscheinenden, regionalen Haushaltswerbung EINKAUFAKTUELL.

favicon

(www.deutschepost.de)

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • T Offline
                                      T Offline
                                      TheMightyStockFather

Fin procentstigning, dog ud fra en lille omsætning på knapt 8 mio. kr. Jobindex ligger på nu på 110.

Men en stigning til Ofir er og bliver en stigning!

Jeg ville dog fortsat sælge Ofir i disse vilde opgangstider, og helt koncentrere mig om Last Mile, Bekey og BoligPortal.

Med mindre Ofir kan få vital gavn af noget trafik/søgning via BoligPortal.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        henningmaria

Enig jeg ville også sælge det

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Nu fylder Ofir jo ganske lidt i det samlede billede, men det er klart, at tager de markedsandele og skaber en online virksomhed i høj vækst, så skal den digitale del selvfølgelig også udregnes efter den værdiansættelse som er branchebestemt.
                                          Det samme med Boligportal.

Der er bare ingen (investorer) som ønsker at handle ud fra denne udregning. Særligt danske investorer er meget tilbageholdende, og det undrer mig ganske kraftigt. North Media som investeringscase er vel så tæt på lav risiko du kan komme.

Halvdelen af selskabets værdi har selskabet selv i likvide midler.
                                          De har et monopol som drives til perfektion
                                          De ejer digitale selskaber med sorte tal på bundlinjen i kraftig vækst
                                          Leverer et af de højeste udbytter i DK i forhold til værdi

Alt dette til en værdiansættelse til under 7 per tjente årlige krone.

Købte man North Media for 3 år siden, så har man allerede fået over halvdelen retur af investeringen i udbytte + tilbagekøb. Det er helt grotesk at der ikke er flere investorer inde her.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger