Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Solid performance i North Medias aktieportefølje

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    Prof-Inv-DK
    wrote on sidst redigeret af

En afkast-mulighed på 41%, jf. ABG Sundal.

1 Reply Last reply
    5
    • A Offline
      A Offline
      Aktieinvestoren

Niels har beregnet afkast på værdipapirer til 65M DKK - så der er noget som ikke stemmer !

1 Reply Last reply
      4
      • P Offline
        P Offline
        Prof-Inv-DK

Lidt nyt fra guldæget Bekey:

Link Preview Image
        Nemlig.com i nyt samarbejde: Nu kan bud låse sig ind, når du ikke er hjemme

Det skal være endnu nemmere at få leveret dagligvarer - også selvom man ikke selv er hjemme. Det er i hvert fald formålet med Nemlig.coms nye samarbejde med virksomheden Bekey.

favicon

Finans (finans.dk)

1 Reply Last reply
        3
        • L Offline
          L Offline
          Labredoor

Lidt mere analyse fra den normalt ret negative Bruno

Link Preview Image
          Page Not Found - North Media A/S

favicon

North Media A/S (www.northmedia.dk)

Ikk så ringe endda

KOMBARDOO

1 Reply Last reply
          3
          • T Offline
            T Offline
            Trafictrader

hvis nu nordnetterne kunne tage sig lidt sammen og bryde toppen så kommer de andre helt af sig selv.. de ligger og venter 😉

1 Reply Last reply
            3
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Jeg har lige gennemgået tallene igen.

ÅT 30/6-2021 er det ca. 59 mio. kr.
              Fra 31/3-2021 er det ca. 64 mio. kr.
              ÅT 11/7-2021 er det ca. 85 mio. kr. (total ca. 665 mio. kr.)

1 Reply Last reply
              4
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Bekey-casen er blevet temmelig spændende efter Nemlig.com samarbejdet.

Nemlig.com havde en stigning på 50% flere ordrer fra låste opgange efter de har fået adgang til opgangen via Bekey. Det er en temmelig vild stigning. Min konklusion er, at Nemlig.com's konkurrenter ikke kan holde til, ikke at have samme adgang til låste opgange. En låst opgang er i forvejen en show-stopper for et online salg. Bekey burde som minimum have alle dem som leverer måltidskasser i røret, ellers er de selv ude om, at de bliver udkonkurreret. Men også GLS og DAO bør være selvskrevet (jeg synes at huske, at have læst et sted, at de har et samarbejde med PostNord, men jeg kan huske forkert).

1 Reply Last reply
                5
                • H Offline
                  H Offline
                  henningmaria

Bare det at Nemlig udtaler til finans.dk at de har vækst på 50% i låste opgange, har uden tvivl fået mange til at kradse sig i nakken i dag. Det er et vildt udtalelse fra en af de vigtigeste i dette segment.

1 Reply Last reply
                  3
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Hvor mange dagligvare leveringer har Nemlig.com pr år?? Ved du det Niels C

1 Reply Last reply
                    3
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Nej, det har jeg ikke styr på, men de er i kraftig vækst.
                      Jeg ved dog, at man via Nemlig.com kan bestille en installation af Bekey, hvis den ikke er installeret i en låst opgang, så det må siges at være lidt af en gunstig sideeffekt ved samarbejdet.

1 Reply Last reply
                      4
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria

Ved vi noget om hvor meget nemlig.com fakturerer deres kunder for brug ag nøglen pr. døråbning

1 Reply Last reply
                        2
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user

Nemlig.com er klart mere konkurrence-dygtig når deres chauffører ikke bliver mødt af en låst dør, så det er vel gratis.
                          Du kan læse mere om det her:
                          https://www.nemlig.com/om-nemlig/kundeservice/leveringstyper/fleksibel

1 Reply Last reply
                          4
                          • T Offline
                            T Offline
                            TMSF

Imponerende vækst i aktieporteføljen! 665 mio kr. er en sjat! Tak for opdateringen.

1 Reply Last reply
                            4
                            • H Offline
                              H Offline
                              henningmaria

5kr pr aktie er årets afkast på værdipapirer

1 Reply Last reply
                              5
                              • P Offline
                                P Offline
                                Prof-Inv-DK

God stigning i aktien

1 Reply Last reply
                                0
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Én nordnetter der ville ind med 15k stk. har løbende måtte sætte sin købs-position op. Det er lidt vildt at én køber kan få det hele til at eksplodere på dagen. Ikke at jeg er overrasket 🙂

1 Reply Last reply
                                  3
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    henningmaria

Mon ikke en ordentlig optur starter nu 🙂 🙂

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      henningmaria

Det er i hvert fald fantastisk reklame Bekey har fået den seneste uge og kan se at medarbejdere hos Bekey skriver på linkedin at ordrerne strømmer ind på deres system. Også kan man se at medarbejdere hos Ofir.dk skriver at de har slået rekord hver uge der har gået de seneste måneder. Det er super

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        TMSF

Godmorgen - tre spørgsmål i varmen:

1: Last Mile. Der har været semistille omkring Deutsche Post på det seneste. Jeg ved godt, at NM ikke bare kan forcere den potentielle aftale, men den kunne være god at vinge af på 2021-2023-planen.

SPØRGSMÅL: Er det mig, der husker forkert, men udtalte/skrev Last Mile ikke i første halvår, at der formentlig ville komme nyt om de 2 mio. husstande i Nordtyskland inden 2. halvår?

2: Bekey. Jeg får større og større respekt for NMs lille låseenhed og tænker, at her er det næste guldæg - havde ellers troet, at deres andel i Lead Supply først ville gå i orbit! Pt vurderer jeg den ikke Lead Supply til meget.

SPØRGSMÅL: Der må være en slags ikke ubetydelige omkostninger forbundet med at etablere salg og især opsætning af Bekeys rundt omkring. Hvordan afregner Bekey med fx Normal.com? er det en slags abonnement eller 'pay per entry'? Og er I bekendt med konkurrenter på dette felt? Jeg tænker, at de store alarmselskaber vel kan tilbyde lignende services? Hvorfor er Bekey så unik - eller er Bekey unik?

3: Ofir. North Medier genererer på et glohedt jobmarked, men er jo fortsat 'benjamin' i forhold til fx Jobindex. Om 4-6-8 måneder er denne historiske optur måske ovre, og Ofir ikke længere (lige så) profitabel.

SPØRGSMÅL: Burde NM ikke sælge den enhed nu og i stedet 100 % enheder, der kan skaleres. Bekey har momentum nu og står måske foran et reelt gennembrud? Det kunne være JP/Politikens Hus eller de samlede danske mediehus, der kunne stå som købere. Er ikke et øjeblik i tvivl om, at dagbladene gerne ville have ne solid luns af det marked - igen.

God dag derude!

TMSF

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Ad 1)
                                          De udvidede aftalen til 500k omdelinger her 1. juli. DP har nok vurderet, at de starter der. Jeg forestiller mig, at det er en ekstrem konservativ organisation, så at rykke så "stort" er nok lidt risky i forhold til at de forventer at levere. Jeg er sikker på, at når der er kapacitet nok, så skal NM nok få resten.

Ad 2)
                                          Lead Supply tilbyder blot leads til banker. Det er der bestemt penge i, men jeg synes ikke rigtig de kommer ud over kanten.

Bekey har den strategi at de laver infrastrukturen gratis for kunderne (det gør de stadig), og det giver nu afkast. Bekey's løsning er unik i forhold til opgange, fordi deres kunder kan sende unikke nøgler digitalt i bestemte tidsrum.
                                          Der findes andre fysiske brikløsninger som kræver brik pr. løsning, som er installeret af større ejendomsselskaber. Af hvilke grunde kan jeg ikke give svaret på, men jeg tror måske også, at Bekey ikke har været så synlige i salgsarbejdet på det punkt.
                                          Det virker som om, at ejendomsadministratorerne har gjort det i bedste mening, fordi de ville være fremtidssikret og smarte (ganske sikkert for penge), men det må have været på baggrund af manglende afdækkelse af markedet herfor. Derfor er det største salgsarbejde for Bekey de større ejendomsadministratorer, som har købt sig til dyre løsninger, og nu står med disse løsninger som er ganske ubrugelige for andre end brugerne selv. Som investor kender vi til termen om at sælge på facts. Sådan er det ikke alle der tænker 😉
                                          Bekey er dog efterhånden så almindeligt overalt, at det er ved at være monopol. De er ved at være skubbet derhen, hvor det er det indlysende valg. Bekeys konkurrenter har simpelthen ikke musklerne (eller ønsket) til at lave den infrastruktur som Bekey har brugt år på.
                                          De går en spændende tid i møde.

ad 3)
                                          Så længe Ofir tager markedsandele, så vil jeg nærmere mene, at det er Ofir, som skal finde opkøbskandidater, og jeg har længe tænkt, at Jobindex kunne være et mål, men ham der ejer Jobindex tænker jeg ikke ønsker at sælge for andet end ekstremt dyrt.

1 Reply Last reply
                                          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger