North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2
-
Det kan ikke have været specielt banebrydende, for der er da absolut ingen omsætning i papiret i dag

-
Tror ikke der kommer nogen stigning før de fremlægger q2 og opjusterer driftsinntjenkngen????
-
De har de sidste år opjusteret i slutningen af juni, så det kan nu godt være at der sker noget før. Den bør heller ikke sive ret meget mere i forhold til trenden.
Vi skal da også snart have en opdatering på aktieporteføljen. Jeg håber, at jeg får tid til det her sidst på ugen

-
Opjustering af driftsinntjening bør komme meget snart
-
Vi må indtil nu leve med papirsformen af investorpræsentationen hos Aktieinfo 8. juni 2021
Det eneste nye er, at jeg nu kan spejde lidt af det data-feed som der skal lanceres i næste måned. Det er guf.
-
Så kan vi vist ikke komme ret meget længere ned i trendkanalen uden nyheder.
Så kører mit næste mellemlange swing.
-
North Media - TA ..
Det er vigtigt for jer at støttelinjen i 110 holder. Ellers kan der godt gå lidt ørken vandring i den ...
mvh
-
Det er umuligt at sige hvornår markedet vil tilskrive NM den værdi vi tror det har. Markeder er fuldstændig uforudsigelige. Jeg tror dog at senere i år vil der blive priset mere værdi i aktien

-
TheNote
Vi tegner ikke ens kan jeg se.mcd
Ja, men at kursen skulle dumpes med 4% - efter de seneste par ugers skub nedad - giver ingen mening uden nyheder. Nu er vi til gengæld i bunden af (min) trendkanal, og den har holdt gennem mange bunde efterhånden, så den stoler jeg (blindt) på. Så må vi jo se om den holder. -
Jeg har bedt journalist Simon Kirketerp fra Børsen om at undersøge det, som jeg kalder algoritme-virus i de danske aktier.
Jeg er udmærket klar over, at det skaber omsætning, men dybest set er der vel ikke en eneste investor, der ved hvad algoritmerne sætter i gang eller skaber af turbulens i en aktie.
Og at der nu findes algoritme-virus i selv small-cap aktier er bekymrende. Små handler kan flytte kurserne uden egentlige selskabsnyheder, og det er ganske enkelt problematisk.
-
Jeg deler din bekymring - men kun omkring lukkehandlen. Uden at gå for meget i detaljer, så er der danskere som er blevet kendt skyldige med fængselsdomme til følge for at manipulere kurser i lukkehandlerne. Det er problematisk at det sker så systematisk fra de amerikanske huse - særligt i small-cap virksomhederne.
Lukkehandler hvor det er samme køber og sælger for at styre kursen hen til en konkret kurs med meget få aktier er ikke lovligt. Så enkelt er det. Det kunne undskyldes med, hvis der stod DDB-DDB på handelsloggen, men når der står JPAG-JPAG så kan jeg godt regne ud, at der ikke sidder to og kæmper om 3 aktier i JP Morgan.
Hvad der sker i løbet af dagen af algoritme-handler har jeg ikke en speciel holdning til, da det er køber og sælgers marked at navigere i. Jeg sætter selv en masse ultrakorte swings og navigerer i algoritmehandlen ganske hæderligt. De kan jo trickes til at sælge eller købe, så dem vil jeg helst ikke af med

Udmærket idé at hive fat i Simon Kirketerp. Uanset hvad er det en god idé at få sat lidt lys på det her algoritmehandel, for det er ikke let at navigere i som privat aktør.
-
Det er meget lang tid siden jeg har opdateret jer vedr. værdien af værdipapirbeholdningen i North Media.
Den har jeg opgjort til at være ca. 621 mio. kr.
Den likvide beholdning må være omkring 150 mio. kr. dags dato, hvilket giver et direkte likvidt kapitalberedskab på ca. 771 mio. kr.
Med dagens kurs giver det en P/E på 5 ex. kapitalberedskab og en P/E på 8,1 inkl. kapitalberedskab.
Det er ganske imponerende, at vi stadig kan have så lav en kurs baseret på de nøgletal.
-
Boligportal har lanceret den (gratis) digitale lejekontrakt - for alle. Ikke kun udlejere på portalen, men til alle. Det kommer til at sluge resten af markedet. Jeg kan som udlejer via Boligportal allerede nu sige, at det fungerer ganske perfekt.
Læs mere her: https://www.northmedia.dk/enkelt-nyhed/?id=7863
Den her lejekontrakt er udfyldt på meget få minutter og man kan lave §11 på hver bolig, så man slipper for at sidde og tjekke det hver gang.
Jeg har tidligere haft købt en skabelon som jeg udfyldte i, hvilket var meget tidskrævende. Jeg har også selv overvejet at lave skabelonen - og det havde nok set i bakspejlet været mindre tidskrævende.
Som altid er jeg imponeret over hvor lidt ryk der er i så positive nyheder, men jeg må nok bare konstatere, at det er fordi markedet ikke helt forstår casen.
-
Overskud af aktiebeholdningen år til dato, er nu 60,5 mio. kr
-
Ja, det er en digital underskrift, hvor Boligportal endda tilbyder - gratis - at opbevare lejekontrakten i henhold til gældende lovgivning om GDPR.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind