North Media - update inden 1. kvartal.
-
North Media - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet via HC Andersen Capital
Fredag d. 7. maj 13:00 - 13:20 - Tilmelding her:
Mød og stil spørgsmål direkte til Ordførende koncerndirektør, Kåre Wigh og CEO North Media Online, Henrik Løvig når de præsenterer Q1 kvartalsregnskabet for North Media.
North Medias forventninger til 2021-2023 lyder på en årlig omsætningsvækst på 3% og en organisk overskudsgrad i 2023 på 24%. Derudover skal Digital Services levere ~20% organisk vækst årligt og øge overskudsgraden til ~25% i 2023. Last Mile skal i 2023 fastholde omsætningen på niveauet fra 2021 og opnå en overskudsgrad på niveauet 24%. Endvidere afsættes der op til DKK 200 mio. til M&A. Det er North Medias ambition at udbetale DKK 5 i udbytte i 2021-2023.
-
Jeg får porteføljen hos NM at være i + 15-20 mio dkk ÅTD
-
Karsten Ree er hovedaktionær: Tilbudsapp laver rekordregnskab
Salget af dagligvarer steg markant sidste år. Usikkerhed om fremtiden og påpasselighed med privatøkonomien fik mange til at søge efter skarpe tilbud.
Finans (finans.dk)
-
Jeg beklager at jeg ikke nåede det denne gang. Porteføljen er dog lige i nærheden af de 600 mio. kr. ifølge min fiktive opgørelse hos Yahoo. Den plejer jeg blot at efterregne i mit Excel ark hvor valutakurser er lidt bedre indregnet.
-
Jeg kender godt Tjek og ejerkredsen bag - jeg synes dog det er noget værre rod i forhold til minetilbud som FK Distribution tilbyder.
Det ser svært ud at lave et entry inden dagens Q1 uden at kursen flytter sig i raketfart...

-
Antal lejeboliger som er til rådighed på Bostadsportal og boligportal er markant øget i år i forhold til sidste år. Jeg kan huske, at på generalforsamlingen sagde formanden, at man forventede 8.400 flere formidlinger af lejeboliger i 2021. Kan vi ikke forvente at det bliver meget højere?
-
Boligportal kommer til at opsluge hele markedet i DK inden for ganske kort tid. De alternativer der er, er enten spild af tid (for både lejere og udlejere) eller decideret fusk.
De har endvidere fået en del store udlejere ind som må kunne se et potentiale i at lade boligportal være formidler.
-
-
De har vist ikke en fast tid - hvilket til tider kunne være rart at de mindre selskaber var lidt mere konsekvente, så mindre investorer havde en idé om hvilken dag der reelt er regnskabsdag. 5/5 kl. 18 er jo handelsdag 6/5.
Godkendt regnskab i øvrigt. De skovler som sædvanligt bare penge ind. De har lige udbetalt udbytte og måneden efter er deres kapitalberedskab blot stigende. Det er skræmmende så lavt det selskab er værdiansat.
I øvrigt ret pinligt hvor lidt under radaren North Media går i medierne... Hold op rønnebærerne må være sure.
-
Regnskabet er godkendt. Det er positivt at omkostningerne i FK er faldet markant. Mon ikke omsætningen resten af året bliver bedre i FK. Boligportal stiger selvom der arbejdes på at omlægge hele platformen. Det er også meget positivt. Ofir har fantastisk vækst og profitable. Aktierne har givet 26 mio. kr. plus i april måned, hvilket også er fint. De kommer at tjene minimum 12+ kr. pr aktie i år

-
NM's Aktieportefølje per 30.april 606 mio kr. Lægger man forventet overskud 2021 til så nærmer vi os jo 1 milliard i kapitalberedskab. Det er SUPER!
Overskudsgraden i First Mile (FK Distribution) ligger lige under 30 %. SUPER! Imponerende!
Og de melder ud, at man undersøger muligheden for at pakke til 2 mio. husstande for Deutsche Post. AWESOME!
NM er bare - og jeg gentager mig selv - et ægte Kinderæg: value, vækst og flot udbytte!
Godkendt!
TMSF
-
test af ATH .... vi skal og må videre op på kursen

Vi tester i denne uge og næste uge kommer der et spring vent og se

Mvh
-
Nu hvor du lyder så skråsikker, så skulle man jo næsten tro, at det er dig der sidder og handler for IEGG - for jeg skal love for, at de eksekverer ordrer der skal holde kursen nede

Spøg til side - jeg kan heller ikke finde anledning til andet end opad.- Samarbejde med Deutsche Post.
- Markedsleder på lejeboligmarkedet.
- Samarbejde med GOOGLE på jobmarkedet og sorte tal hos Ofir.
- Enormt kapitalberedskab (ca. halvdelen af værdien af selskabet).
Normalt ville disse tiltag og samarbejds-partnere betyde en særlig øget overvågning fra investorer, men underligt nok ikke i dette tilfælde (men det skal nok gå op for investorerne på et tidspunkt...).
Så derfor kan vi herinde jo bare læne os tilbage, og blot løbende tilpasse vores position ud fra risiko - som stadig må siges at være særdeles lav ved en P/E på 7.Jeg har kun få af disse selskaber i porteføljen der har samme type nøgletal og risikovurdering - jeg ville ønske, at jeg kunne finde flere.
-
NM. Jeg har fulgt trådene om aktien, og tjente rigtig godt på en kortvarig eksponering. I er meget vidende om selskabet, det skal i have. jeg vil dog mene at den del af selskabet der består af aktier er et risiko moment i ikke tager ret alvorligt. Der kan ryge en masse kapital meget hurtigt, men jeg læser hos jer allei at i regner dem for sikre penge.
VH
MM -
@MM: prøv at se vedlagte fil, der viser hvordan det er gået med north medias aktier - selvfølgelig er der risiko - men det er vel derfor vi køber aktier. Der er jo også risiko på selve forretningen - hvis ikke mere - aktierne giver dig en spredning på 12-15 selskaber.
-
Hvis jeg havde regnet kapitalberedskabet som et sikkert kort, så havde jeg indregnet det ved min udregning af P/E. Det gør jeg ikke. Gør man det alligevel i en anden type risikovurdering, så er P/E omkring 4,5. Den er svær at stikke.
Men jeg vil rigtig gerne debattere kapitalberedskabet på et sagligt grundlag, for jeg synes umiddelbart værdien af porteføljen er for høj - der burde være et loft - 500 mio. kr. eksempelvis ved en værdi af selskabet på 2 mia. Jeg ved ikke om de har sådan en kalkulation - det virker ikke sådan.
Resten burde udbetales til aktionærerne og/eller opkøbe selskaber.At f.eks 5% af selskabets værdi er bundet op i Amazon aktier kan jeg godt være lidt træt af.
-
Det har ikke den store indflydelse på North Media. Mig bekendt kører Bladkompagniet med underskud og DAO tjener penge - men ikke sådan så man falder helt ned af stolen.
Det er to selskaber som på papiret bliver drevet ganske ringe - modsat FK Distribution.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind