Anavex NY TRÅD!!!
-
Ok Missling, drop bare bomben, så vi kan få et squeeze (-:
-
Alle fik godt og grunding tæsk i går, ha-ha.
Alzheimer Treatment stocks down 3.9% on average(mean) in a day. median return is -3.6%. Top movers are $SAVA -13.5% $ATHA -11.9% $AVXL -8.9% $CYTH -7.1% $VTVT -6.5%Har i lagt maerke til at 3-71 er i fase 1 i Frontotemporal Dementia?
Man regner med at ca 50-60.000 har det i USA.
https://www.alz.org/alzheimers-dementia/what-is-dementia/types-of-dementia/frontotemporal-dementiaJa nu vil vi gerne ha noget nyt Herr Missling.
-
Anavex. Alle mine aktier i porteføljen inkl. Anavex svinger fuldstændig synkron i dag - lige som i går.
Vi skal have de nyheder for at rive os fri af den computer generede handel i Wall Street showet.Kyed01 - Missling lovede data fra 3-71, som var tidligere færdig end forventet, meget snart her ved CC i februar.
Lige så meget, som jeg tror på videnskaben i Anavex, så stoler jeg næsten lige så lidt på Misslings evner til at overholde udmeldte tidspunkter for start/afslutning af deres forsøg.
Måske har disse forsinkelser en legitim forklaring, men hvis der er en, så får vi den sjælden.De mangler bare en ordentlig kommunikation til os aktionærer - og deres mystiske tweets giver nogen gange anledning til flere spørgsmål end svar.
Forventer at der må komme lidt kød på her til på torsdag den 15. april - tror generelt der er en stemning for, at vi som minimum får virkelige gode nyheder inden generalforsamlingen den 25. maj - ellers kan Anavex måske få besvær med at få godkendt alle punkter på dagsorden.
Tror til gengæld også, at ledelsen er helt klar over dette! -
Om Anavex er i kurs 10 eller 15 er inderligt ligegyldig.
Data, data og data er det der afgør hvor højt vi kommer eller dybt vi falder.
Jeg giver dette indlæg på Ihub min fulde støtte
https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=163157009Jeg håber, at det er hvad der er i støbeskeen på en relativ kort horisont.
Mener også vi har data nok. Med et kig i alle de andre forsøg har man kunnet sikre sig, at der ikke er sideeffects gemt.
Det kunne få kursen til eksplodere

-
Anavex Er stort set enig Solsen og IHUB indlægget - vi har allerede fået et godt kig i de gode data.
Tror heller ikke helt at markedet har forstået, hvor vigtigt de positive rapporter fra DSMB har været - måske var det den sidste brik i puslespillet!
Er overbevist om, at vi snart får en vital nyhed, der får betydning for hele det videre forløb af casen.Tålmodighed er nok det man har mest brug for pt.
-
Anavex. Positiv omtale i Rett Syndrome News!
Board Recommends All Anavex 2-73 Trials Proceed
The investigators began to see clinically meaningful differences between groups as early as four weeks after beginning treatment.
Based on the results of an earlier Phase 2 trial, Anavex plans to discuss the therapy candidate's approval pathway with the U.S. Food and Drug Administration (FDA).
Anavex 2-73 currently holds fast track, rare pediatric disease, and orphan drug designations for the treatment of Rett syndrome from the FDA, all meant to smooth and speed its development process.
Tror RETT. Org. har fuld fokus på Anavex!
Er også overbevist om, at de vil ligge maksimal pres på FDA/ myndighederne for at få det ud til deres patienter, hvis resultaterne er lige så gode som vi håber og har set hidtil.
-
-
Anavex. Ny april præsentation!
Alt i alt meget positivt, men mangler stadig de endelige data fra PDD og RETT
Anavex gør meget ud af at beskrive, hvor stort et problem/potentiale der er indenfor CNS i hele verden og dermed indikerer, hvor store deres ambitionerne er for deres fremtidige markedet.
Side 14 og 21 illustrer meget godt, hvor omfattende og tidskrævende databehandlingen er.
Giver dog også et indtryk af, at Anavex formår at få det hele samlet - og at når hele forarbejdet er gjort, relativt nemt kan implementeres i fremtidige og nye indikationer - hvor man så netop på forhånd, så kan forvente/forudsige en evt. effekt pga. de tidligere års grundige forarbejde.På side 27 understreger Anavex, at ALLE patienter havde gavn af behandlingen med 2-73 i Alzheimer og ikke kun dem med Wild type m.m.
Som nævnt - kun positive ting, men tingene tager bare længere tid end jeg og vores kære CEO havde forstillet sig.
Håber dog vi kan få lidt mere nyt i forbindelse med CC` en i dag kl. 14.45. -
Anavex Link til dagens præsentation:
https://wsw.com/webcast/needham107/avxl/2271566Efter min mening en meget overbevisende fremlægning af Anavex pipeline mv
De lyder til at være tæt på nyt i PDD mht fase 3 ( Eller forhåbentlig bedre en approval på de data vi kender - min kommentar)
FragileX med 5 gange større marked end Rett (11000 pts i US) startes forsøg i i år. Udisclosed target kunne også starte i år.
3-71 fase 1 data i mid 2021. Tillige fulde datasæt i Rett og PDD i dette kvartal. Avatar mid 2021 og Excellence H221.
De mener, at have bevis på, hvorfor 2-73 virker. Missling ser ingen konkurrence i de midler der pt er godkendt i eks. alzheimers, idet du kun virker i kort tid.
2-73 har upstream og unik effekt - det kræver et længere skriv at redegøre for det. Men meget overbevisende og de mener, at have data til fda, der viser, at det er stoffet der virker (signal) pga deres omfattende dataindsamling på hver enkelt patient. Dette skulle sikre, at fda ikke kræver yderligere forsøg !
Jeg er meget tilfreds med min investering i Anavex på trods af at shorterne hygger sig lige nu

Som investor skal man gøre sig den tjeneste at lytte på Missling.
Håber at han så kommer ud af busken med de forventede data og Peer Review artikler

-
Anavex
Nogen som hørte præsentationen fra Anavex i dag?
Umiddelbart tror jeg ikke, at der kommer afgørende nyt i forbindelse med en konference. Fra et videnskabeligt synspunkt bør vigtige resultater formidles direkte fra selskabet til offentligheden - gerne understøttet af et link til peer-review artikel. Tænker også at en specifik målrettet selskabemeddelse ville være på sin plads i den forbindelse. Al andet er bare ren PR i min optik - præcis som deres Twitter konto. Videnskabeligt ubrugeligt - kun reklame. Har lidt samme holdning til alle disse konferencer uden reelle nyheder.
Så jeg venter, mens jeg triller tommelfingre - og undlader at se for meget på aktiekursens tur sydover.
-
Anavex Fik helt samme indtryk Solsen.
Synes Missling og Anavex virker fuldstændig afklaret med virkemåden af 2-73 helt ned i detaljer - og de har fået en langsom, men øget klarhed på, hvor meget mere "upstream" 2-73 indvirker på mekanismerne.
Alt dette har de kunnet opsamle fra alle patienter ( 700 ) på tværs af alle deres forsøg/indikationer.
Missling virker helt overbevist om, at det de har fat i - i princippet vil kunne overføres til det meste af CNS platformen generelt, både som forebyggelse, men også som behandling - Dette er da helt vildt, hvis de kommer helt i mål.
Enhver BP ville give deres højre arm eller mere for bare potentialet for sådan en platform.
Dem der påvirker markedskræfterne har næppe kendskab eller endsige hørt til/om Misslings præsentation.
Betragter lidt dette Wall Street cirkus med kursudsving, lidt som tidsvandskræfterne, hvor man bare driver med.
Eneste udtagelse fra dette, ville være større nyheder, som godkendelser, peer reviwes og opkøb m.m.Fik kun bekræftet og øget min tiltro til Anavex casen!
-
Anavex. Udmærket omtale i Alzheimer News.
Safety Seen in Trial of Oral Treatment, Anavex 2-73, for Early Alzheimer's
-
Jeg så også Missling's præsentation og den var rigtig god, faktisk hamrende god og meget overbevisende.
Den ene mursten after den anden bliver langsomt men sikkert lagt på 2-73 casen, fundamentet er sundt.
Jeg er meget optimistisk, har aldrig været så optimistisk før selvom det er surt at se kursen langsomt sive.
-
Hørte medio marts en paneldiskussion på Redeye med deltagelse af 4 svenske forskere og repræsentanter for medicinalselskaber, der har fokus på Alzheimer. Vurderet ud fra denne debat er det mit klare indtryk, at det p.t. helt dominerende paradigme, der forfølges er amyloid-beta tesen. Det er derfor nok også den tese, der p.t. har vundet indpas hos aktie analytiker korpset, og forklaringen på den "blindhed" over for andre alternative forklaringer, der bl.a. forfølges af Anavex og Annovis. Jeg tror derfor ligesom du, at det er først, når der AVXL og/eller ANVS vil kunne fremlægge peer reviewed videnskabelig dokumentation for alternative forklaringer, at der kommer til at ske noget. Ud over videnskabeligt publicerede resultater fra Anavex 2-73 (som forhåbentlig snart kommer) så kunne det være de resultater som Annovis har annonceret vil blive offentliggjort med udgangen af q2 2021.
-
Anavex Fik hørt Needham webcastet igen:
https://wsw.com/webcast/needham107/avxl/2271566Slides fra denne begivenhed:
http://www.anavex.com/wp-content/uploads/2021/04/Anavex-Presentation-April-2021-.pdfMissling gjorde opmærksomhed på, at Rett indikationen i sig selv er en fornuftig business case med 11.000 patienter alene i US. Vi ved de har medicinen liggende i kælderen. Der er tillige en voucher tilknyttet indikationen til en værdi på $80-100 mln.
Samtidig ved vi, at der ikke er fuldt rekrutteret i de to igangværende forsøg - "avatar" (ældre pts) og "excellence" (yngre pts) Få sites bliver der rekrutteret fra og covid-19 synes at drille med færdiggørelsen.
De to forsøg skal sikkert være færdige før der kan files på indikationen. Så det er nok svært for mig at se filing tidligere en sent i 2021 og evt. approval inden medio 2022.
Anavex har "Mr Rett" ansat, Walther Kaufmann, chief medical officer. En mand med mange peer review artikler bag sig:
https://www.researchgate.net/profile/Walter-Kaufmann-5
https://www.anavex.com/anavex-life-sciences-announces-the-appointment-of-walter-e-kaufmann-md-as-chief-medical-officer/Vi har set gode resultater i første Rett forsøg i ældre patienter:
https://www.anavex.com/anavex-life-sciences-announces-anavex2-73-blarcamesine-meets-primary-and-secondary-endpoints-in-placebo-controlled-u-s-phase-2-clinical-trial-for-the-treatment-of-adult-patients-with-rett-syn/Vi husker og Hagerman omkring 38 min:
https://www.youtube.com/watch?v=ZSZL86OOoeIVi ved ældre patienter er vanskeligere at få effekt i end yngre og vi skal bemærke, at dosis i nævnte forsøg var 5 mg dagligt. De to udestående forsøg er med en mere optimal dosis på 10 mg. Safety ses ikke at være et problem idet 2-73 bruges af min 700 pts dagligt og vi har lige haft et gennemsyn (interim) af alle forsøgene.
For mig at se har vi et virkelig godt setup for at kunne komme gennem nåleøjet i Rett.
Lykkes det blot i denne indikation er vi safe med vores investering !
Herefter kan vi drømme om ALLE de øvrige indikationer søgelyset rettes imod fra selskabets side.
PS Jeg er stadig forundret over at der ikke er mere opmærksomhed på aktien og ikke fda er lidt mere op på beatet - måske foregår der noget i kulissen i og med alle de interimanalyser pludselig kom ud af det blå.
Vores ven med det svære navn har måske svaret lidt i seneste indlæg - "too good to be true"
https://piotrpeterblog.com/2021/04/16/eip-pharma-alzheimers-and-lewy-body-dementia-as-seen-by-avxl-investor/ -
Flot post Solsen med mange links som det tager tid at gennemlæse og tygge lidt på ha-ha!
Missling sagde at dette kvartal bliver travlt med præsentation af data af RETT og PDD og mere kommer i løbet af året. Hvis de data er så gode som Missling siger burde kursen få et ordentligt ryk nordpå.
Jeg forstår heller ikke hvorfor kursen ikke allerede er gået voldsomt i vejret, den Needham webcast er jo netop lavet til de store investorer men måske de vil se de nøgne data før de hopper på toget.
Vores tid skal nok komme.
-
Anavex. Flot opsamling Solsen.
Er selv lidt optaget af arbejdsmæssige gaver pt, så dejligt du/I holder gryden i kog.
Fik dog lige hørt sidste præsentation igen - og mener at det klart er den mest overbevisende gennemgang hidtil.
Grundigheden af deres analyser af den store mængde data, hvor enhver sten vendes og udfordringen med pandemien har kostet tid.
Er dog nu mere end nogensinde overbevist om, at Anavex vil revolutioner hele CNS behandlingen.
Missling virker også overbevisende, når han understreger, at han har patienten i fokus og vil sikre at få 2-73 hurtigst mulig ud på markedet.Med alle de positive data og rigtig gode bivirkningsprofil vi har set, får man som investor næppe større mulighed for en bedre investering og med mindre risiko indenfor CNS området.
Sidste år havde Anavex Q2 CC den 7. maj - så med to selskabs CC`er i maj ( generalforsamling den 25. maj ), tror jeg godt Anavex vil kunne præsterer nogle vigtige nyheder inden da.
Peer Reviews udgivelser er de nok ikke herre over - men tror der kan komme alt muligt andet også.Nå vi må bare afvente - men det er da helt vildt, hvor stort dette kan blive og på et tidspunkt går det også op for markedet og større investorer.
-
Anavex. Udmærket omtale fra Seeking Alpha.
Positiv - men meget forenklet beskrivelse af Anavex casen - de har også fokus på, at de forventede data her i Q2 vil være vigtige for potentialet fremadrettet.
Dvs. - SA og sikkert også andre analytiker står klar til at analysere resultaterne - Anavex er trods alt på radaren fra dele af markedet.The series of data to be released in the first half should clarify the potential of the SIGMAR 1 activation pathway and confirm if the positive data from Anavex so far can lead to something more promising.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind